Pijp diameter en crossmember

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Pijp diameter en crossmember

Post by speeddemon »

Hoi, misschien een domme vraag hoor ,
Maar het nu longtube headers er op zitten ,en ben aan het kijken voor zelf iets leuks in elkaar te fixen ,
De vraag de spruitstukken zijn 3 inch nu kan ik herrie bombs krijgen de maat is 2 inch ,heb je dan te veel ruimte over
Als je deze daar dan in schuift ,en dan van af de herrie bombs weer 3 inch pijp er over ,
Of moet de inlet van de pot toch dikker zijn of bijv 2.5 inch ,

Wil ze dan net onder de auto voor de achteras laten stoppen met twee turn downs

Moet ook de crossmember een notch uit halen heeft maar 1 hump
Caprice en impala hebben maar 1 uitlaat standaard met cat
Last edited by speeddemon on Thu Dec 21, 2023 6:48 pm, edited 1 time in total.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Pijp diameter

Post by Robin_Chevelle »

er zijn reducers te koop buis in verschillende maten die telkens stapje kleiner wordt. van die 3 traps verloopjes.

Ik zou het er nooit zo indoen, mega dikke rand waar de gassen dan tegenaan "botsen"
Maargoed, als het een standaard v8 pruttelpotje is, verneem je toch niets van het vermogen (winst of verlies).
Van dun naar dik geeft meer geluid (meer db) en is zinloos voor performance.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Pijp diameter en crossmember

Post by Wilf »

Als je van plan bent met de auto te rijden zal ik turndowns voor de achteras STERK afraden. Mij was het ook afgeraden door Wander, tot 5 keer toe, maar heb het toch door hem laten maken. Was echt prachtig perfect gemaakt en klonk heel gaaf (met Flowmaster 40) totdat ik er in ging rijden. In mijn geval was de resonantie bij 30, 50, 80 en 110 kilometer per uur NIET te harden, wat superirritant is in Nederland 😂

Nou zijn Flowmasters ook wel erg van de resonantie maar met een turndown voor de achteras kan het geluid maar één kant op en dat is de auto IN…
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Pijp diameter en crossmember

Post by speeddemon »

Hoi, heb afgelopen donderdag , een partij rvs buizen besteld 3mm en bochten ,gaan we even knutselen 😆😆
Dempers ben ik nog niet over uit ,cherry bombs flowmaster terminators magnaflow hornies ,
Maar wil idereen even een fijne jaarwisseling wensen 🎉🎉🎉🎉
Post Reply