automaatbak ford ltd

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

goedenavond iemand bekend of je een ford c3 bak kan uitwisselen met een c4 bak en of een revisiebedrijf in noord holland gr hans.
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by gert »

probeer de bakmakker in friesland.
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

die had ik id al gezien vraag me alleen af of een c4 bak ook past zonder al teveel aanpassingen
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by gert »

of vraag dat Rob vd Berg in Nigtevegt, die doet veel met ford.
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

bedankt voor de info
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by MotiV8 »

Volgens mij niet zonder veel aanpassingen zoals flexplate, converter, aandrijfas yoke.
Wil je ook niet, een C3 is superieur aan de C4.

Een goed revisiebedrijf voor je Ford transmissie...

https://www.americanvintagecars.be/

Zit in Hulshout, net naast Antwerpen. Ja ook ik moest er een heel stuk voor rijden. Heb er onlangs op aanraden mijn C6 laten doen. Geen halfbakken werk, zelfs de converter is gereviseerd. Schakelt & rijd nu zoals hij nog nooit in mijn bezit (22 jaar na TCI conversie) gedaan heeft.
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

ik heb begrepen dat een c3 voor een 4/6 cilinder is en niet voor en 351/400 v8 wat er nu in zit dus ben bang na revisie dat hij weer zo kapot is .
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by MotiV8 »

aduynis wrote: Wed Aug 02, 2023 5:38 pm ...en niet voor en 351/400 v8 wat er nu in zit dus ben bang na revisie dat hij weer zo kapot is .
Achter een 351M/400 hoort een C6
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by Grasmusen »

MotiV8 wrote: Thu Aug 03, 2023 7:41 pm
Achter een 351M/400 hoort een C6
Na niet persé, C4 kan ook. ;)

Niet alle glijlagers worden altijd vervangen met een revisie, en dat is jammer. Wel veel meer werk.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by MotiV8 »

Grasmusen wrote: Fri Aug 04, 2023 12:04 pm Na niet persé, C4 kan ook. ;)

Niet alle glijlagers worden altijd vervangen met een revisie, en dat is jammer. Wel veel meer werk.
Een C4 gaat zeker kapot achter een 400. 400 = koppel.
Er bestaat (zeldzaam) een koppelingshuis C4 die achter sommige vroege '70 400's met een small block pattern passen. Over het algemeen zijn 400's big block pattern (voor zover Ford de big block term gebruikt).

351M (het kleine broertje van de 400) was er met de C3.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by Grasmusen »

Sorry, je hebt gelijk. 400 heeft een C6

:oops:

Had ik moeten weten.......
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

c6 bak had ik er bij gekregen helaas na een paar keer kijken blijkt deze er niet onder te zitten.
na nogmaals maar weer eens eronder gekropen te zijn is het aan de boutjes te tellen een fmx bak mischien die maar laten reviseren of een andere bak zoeken.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by Grasmusen »

The 148-tooth bell and flexplate were designed specifically for Mustang II and Pinto/Bobcat/Capri with small transmission tunnels and are very hard to locate these days. There was also a version of the C4 produced with the 385-series (429/460) big-block bellhousing bolt pattern factory installed behind the 351M and 400M raised-deck Cleveland small-blocks in the 1970s. The 351/400M C4 is extremely rare because so few were produced.
De 148-tands bellhouse en flexplate zijn speciaal ontworpen voor Mustang II en Pinto/Bobcat/Capri met kleine transmissietunnels en zijn tegenwoordig erg moeilijk te vinden. Er was ook een versie van de C4 geproduceerd met de 385-serie (429/460) big-block bellhousing boutpatroon geïnstalleerd achter de 351M en 400M Cleveland small-blocks met verhoogd dek in de jaren 70. De 351/400M C4 is uiterst zeldzaam omdat er zo weinig van zijn gemaakt.

Altijd al geweten dat ik een zeldzame heb...........................Ford......
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: automaatbak ford ltd

Post by aduynis »

na het nodige ombouw werk intussen toch maar de c6 ingebouwd 1 en ander aangepast maar rijd prima nu.
Post Reply