LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
ziet er heel netjes uit!
de 300a mixer heeft de mogelijkheid om op benzine bedrijf de venturi helemaal open te dwingen, dan heb je de grootst mogelijke doorlaat.
dat gaat met een bowden kabeltje te bedienen vanachter het stuurwiel.
misschien is dat de oplossing, sommige autos zijn daar gevoelig voor, kost weinig, je mag het van me leenen om uit te proberen
de 300a mixer heeft de mogelijkheid om op benzine bedrijf de venturi helemaal open te dwingen, dan heb je de grootst mogelijke doorlaat.
dat gaat met een bowden kabeltje te bedienen vanachter het stuurwiel.
misschien is dat de oplossing, sommige autos zijn daar gevoelig voor, kost weinig, je mag het van me leenen om uit te proberen
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Je bedoeld de benzine luchtklep die je inderdaad via een bowdenkabel opentrekt?
Die had ik gisteren blijkbaar iets te strak afgesteld, bij standje dicht, dus lpg, stond hij een halve milimeter open, dacht dat dat geen kwaad kon tot ik overschakelde van benzine naar lpg en rijden prima ging maar hij stationair direct afsloeg. Kabeltje iets losser gezet en prima nu.
Die had ik gisteren blijkbaar iets te strak afgesteld, bij standje dicht, dus lpg, stond hij een halve milimeter open, dacht dat dat geen kwaad kon tot ik overschakelde van benzine naar lpg en rijden prima ging maar hij stationair direct afsloeg. Kabeltje iets losser gezet en prima nu.
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
We bedoelen zeker hetzelfde, die had ik dus iets te strak afgesteld waardoor er een klein kiertje bleef staan.
Maar ondanks dat deze klep helemaal open staat, gecheckt met een spiegeltje, is het blijkbaar net niet genoeg tijdens het benzine rijden.
Maar ondanks dat deze klep helemaal open staat, gecheckt met een spiegeltje, is het blijkbaar net niet genoeg tijdens het benzine rijden.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
ja , en die moet open staan op lpg en dicht op benzine
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
o nee , sorry , ik bedoel andersom , op lpg moet hij dicht :-)
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
beter is natuurlijk de mixer eraf tijdens benzinebedrijf.
het beste is de carburateur eraf, en de mixer op de smoorklepplaat.
waarom wil iedereen toch op die klere-dure kwastreiniger blijven rijden????????????????
het beste is de carburateur eraf, en de mixer op de smoorklepplaat.
waarom wil iedereen toch op die klere-dure kwastreiniger blijven rijden????????????????
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Heb jij de juiste cone onder de regelschroef zitten. Daar heb je verschillende soorten in en die bepalen je lpg toevoer bij je lucht.
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
het gaat hier over benzine!
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Juist, die dure kwastenreiniger !
LPG problemen heb ik niet dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de juiste cone in de impco heb zitten. Daar heb ik het inderdaad met die beste man nog wel even over gehad, dat er wel eens een korreltje aan of tussen kan zitten.
En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
LPG problemen heb ik niet dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de juiste cone in de impco heb zitten. Daar heb ik het inderdaad met die beste man nog wel even over gehad, dat er wel eens een korreltje aan of tussen kan zitten.
En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
ja , dat was ik ook nog eens van plan , wilde een 425 mixer , maar ik vind ze nogal prijzig , heb er een keer een gehad en dat beviel goed
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
dan zou ik maar wel je benzineslangen goed in de gaten houden , bij mij is se al een keer een gescheurd en dat is niet erg fijn onder het rijden kan ik ve verzekerenKootje wrote: ↑Sat Jan 15, 2022 8:24 pm Juist, die dure kwastenreiniger !
LPG problemen heb ik niet dus ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de juiste cone in de impco heb zitten. Daar heb ik het inderdaad met die beste man nog wel even over gehad, dat er wel eens een korreltje aan of tussen kan zitten.
En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Toevallig heb ik dat een keer gehad met de Chevelle, nee fijn was dat niet, achteraf eigenlijk best gevaarlijk.
Maar van de sub zijn de meeste slangen eigenlijk nieuw, alleen de vaste stalen leiding van voor naar achter is nog origineel.
Dus over die slangen maak ik me vooralsnog geen zorgen.
Maar van de sub zijn de meeste slangen eigenlijk nieuw, alleen de vaste stalen leiding van voor naar achter is nog origineel.
Dus over die slangen maak ik me vooralsnog geen zorgen.
Last edited by Kootje on Sun Jan 16, 2022 10:07 am, edited 1 time in total.
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Zo denk ik er ook over. 2 lpg tanks tussen de chassisbalken, goed voor 160liter netto ( tank 1 geen begrenzer, tank 2 wel) en een 80 liter benzine tank die zodra ik de grens met Belgie passer gelijk afgevuld word ( net ff van de snelweg af).Kootje wrote: ↑Sat Jan 15, 2022 8:24 pm En waarom benzine ? ik heb gewoon heel gauw last van actieradiusstress, 122 ltr gas brengt me maximaal 400 km, dan ga ik bij 200 km al lopen zoeken naar een lpg station. heb ik het niet over Nederland natuurlijk, hier zou ik best lpg only aandurven, maar ik was vast van plan dat ding heel europa te laten zien en dan voel ik me veel lekkerder met 45 ltr benzine en een extra jerrycannetje voor de echt moeilijke landen.
Al mijn brandstofleidingen zijn ethanol proof, polyamide (kunstof) leidingen van achter naar voor en de rubber slangen zijn van Cohline E10 bestendig.
Ethomix ethanolkiller in de (nieuwe) benzine tank.
Ik heb een paar jaar terug in Zuid Duitsland ook wel eens van pomp naar pomp gehopt die allen volgens de app, myLPG.eu LPG zouden hebben maar het niet hadden.
Met mijn verbruik van gemiddeld 1liter op 2.9km (GPS kilometers) wil ik ook graag een backup hebben. ,73 F250 Camperspecial, een baksteen is aerodynamischer.
Re: LPG tank TE vol ? (lpg issues)
Zo goed heb ik me niet verdiept in de benzine slangen, ze zijn wel allemaal nieuw en geen alie express troep of zo.
Over die verdwenen lpg stations kan ik meepraten, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kleine kanttekening, ik zie langs de snelweg wel eens prijzen van 85 cent terwijl ik buiten de snelweg om 92 cent zie staan.
Dus snelwegtanken hoeft met lpg niet verkeerd uit te pakken.
Over die verdwenen lpg stations kan ik meepraten, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kleine kanttekening, ik zie langs de snelweg wel eens prijzen van 85 cent terwijl ik buiten de snelweg om 92 cent zie staan.
Dus snelwegtanken hoeft met lpg niet verkeerd uit te pakken.