Zo weer even een updeetje,
Was een tijdje van het forum afgesloten, omdat na het veranderen van mn e-mail adres, mn account inactief was gezet en er geen actieve webmaster aanwezig was om dit te veranderen,maar vanaf vandaag weer toegang
Heb het originele blok weggebracht naar Jacco in Rijsenhout en deze gaat hem volledig nameten en aanpakken.
Heb voor een paar honderd euro een andere motor en bak op de kop getikt,
Dit om erzelf een beetje wegwijs in te worden om te reviseren, en de tijd te overbruggen tot mn andere motor terug komt.
Deze motor heeft niet lang stilgestaan was los en zo uit de pick-up gehaald.
Na een kleine inspectie bleek deze motor meer olie dan LPG te hebben gebruikt, met als gevolg overal olie en verbrande aangekoekte olie.
Er zat 2cm dikke aangekoekte olie randen boven de zuigers en de inlaatkleppen sloten niet door aangekoekte olie.
De oliepeilstok was niet de juiste met als gevolg dat er 1.5 ltr teveel olie in het carter ging, intake was droog op de motor gebout, zat geen pakking tussen en de klepseals zaten er niet op, dus de olie had overal de vrije loop.
Na alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt te hebben, het hele blok weer in elkaar gemeubeld met nieuwe lagers en de koppen gereinigd, kleppen geslepen (leuk klusje) en alles met nieuwe pakkingen en seals weer opgebouwd.
Een nieuwe intake aangeschaft, zonder EGR, en de OHG-450 met een adapterplaat weer pasgemaakt op het manifold.
Motor terug gehesen in de camino en nu klaar aan het maken om hem te starten.
Oude TH350 er weer achter gesleuteld, deze had ik een paar jaar eerder al zelf gereviseerd.
Zo het starten word wel spannend omdat zowel de motor als bak geheel door mijzelf zijn opgebouwd.......
Maar eerst alle koeling en LPG in orde maken en we zullen zien.