Page 1 of 10
International Travelall "74
Posted: Wed Nov 25, 2020 11:22 pm
by Bazz
Re: International Travelall "74
Posted: Wed Nov 25, 2020 11:26 pm
by Bazz
https://www.flickr.com/photos/skitmeister/4246993043/
De auto een aantal jaren terug toen nog in goede staat .
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 6:11 pm
by grandmaster n
Poeh, wat een werk.
Wel een mooi en apart model!!
gr
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 6:57 pm
by Bazz
grandmaster n wrote: ↑Thu Nov 26, 2020 6:11 pm
Poeh, wat een werk.
Wel een mooi en apart model!!
gr
Haha , ja en dat is pas 1 quaterpanel . De andere moet ook nog . Gelukkig lukt het aardig om de delen na te maken zoals die ronden hoek en de onderzijde van paneel .
Ben nu maar van boven naar beneden gaan werken . Eerst de dakrand en rand waar achterraam in gaat .
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 7:04 pm
by Bazz
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 7:19 pm
by Bazz
Ik moet alleen even kijken hoe ik de roest van die laatste foto seal en primer . Is echt een stomme hoek waar eigenlijk altijd wel weer vocht tussen kan komen . Dus het plaatwerk wat ik heb laten zetten is gegalvaniseerd . Op de punten waar de puntlassen straks komen even schoonslijpen en voorzien van puntlasprimer . En dan maar hopen dat het apparaat niet door de regengoot heen brand . Naden behandelen met roestconverter tectyl en van binnen uit wax . Denk er ook sterk over om de oude dakisolatie maar te vervangen door armiflex om zo de condensatie minder kans te geven omdat dat vast plakt op plaatwerk zelf .
Vanavond even snel klusje met de remmen doen om de moed er in te houden .
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 7:37 pm
by muddy bandit
Ik zie maar 1 goede oplossing.... alle roest er geheel uit slijpen en met fris staal weer geheel opnieuw opbouwen.
Al dat sealen en primeren van dit soort roest geeft alleen maar een kortstondig uitstel en een hoop extra werk (en kosten) daarna.
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 8:20 pm
by Bazz
muddy bandit wrote: ↑Thu Nov 26, 2020 7:37 pm
Ik zie maar 1 goede oplossing.... alle roest er geheel uit slijpen en met fris staal weer geheel opnieuw opbouwen.
Al dat sealen en primeren van dit soort roest geeft alleen maar een kortstondig uitstel en een hoop extra werk (en kosten) daarna.
Ik begrijp wat je bedoelt , eigenlijk ook de reden dat de e complete dorpel set ook vervangen wordt aan de onderkant . Maar dit gaat wel ver het is een complex samengesteld deel waar deze putcorrosie op zit . Ik ga toch kijken of vertinnen een optie is. En anders moet er in de toekomst gewoon een ander dak op .
De sterrenhemel aan gaten aan putcorrosie zou dan meteen opgelost zijn .
Re: International Travelall "74
Posted: Thu Nov 26, 2020 11:31 pm
by Bazz
Re: International Travelall "74
Posted: Sat Nov 28, 2020 6:00 pm
by Grasmusen
Re: International Travelall "74
Posted: Sat Nov 28, 2020 8:25 pm
by Bazz
Nee , jammer genoeg niet . Ben pas 3 jaar eigenaar aankomende februari . Jammer genoeg nu pas de mogelijkheid om een start te maken .
Re: International Travelall "74
Posted: Sun Nov 29, 2020 2:18 am
by Wilf
Die foto maakt wel gelijk duidelijk waarom hij er nu zo slecht aan toe is
Re: International Travelall "74
Posted: Sun Nov 29, 2020 9:11 am
by Bazz
Wilf wrote: ↑Sun Nov 29, 2020 2:18 am
Die foto maakt wel gelijk duidelijk waarom hij er nu zo slecht aan toe is
Welke foto ?
Denk dat het bij dit soort auto's gewoon heel belangrijk is om ze meteen en misschien wel herhaldelijk te tectileren als ze uit de states komen. Er zitten gewoon stomme hoekjes in die met Nederlands weer veel op hun donder krijgen . En voor je het door hebt ben je te laat . Dakrand is daar een mooi voorbeeld van . Condens loopt keurig de onbeschermde / onvoldoende beschermde
plaat naden in
Is allemaal wel nu mooi te zien omdat je plaatwerk verwijderd waar je anders nooit achter kan kijken .
Re: International Travelall "74
Posted: Wed Dec 02, 2020 10:31 am
by Wilf
De foto in de sneeuw. Ik heb ook oude Amerikanen als daily gehad en sneeuw & zout is een recept voor roest. Al rijd je niet door pekel, het vindt z’n weg wel als je auto in de winter (en tijdens pekelwegen) niet binnen staat.
Ik heb strakke auto’s door één strenge winter zien veranderen in gatenkaas. Je ziet het gewoon gebeuren. En eentje was daardoor een convertible geworden na jarenlang als daily gebruikt te zijn (pekelspetters uit verkeer, aerosolen en wind hadden zich door de dakrand gevreten en die brak open op de snelweg).
Re: International Travelall "74
Posted: Fri Dec 04, 2020 9:55 am
by MarkV
Respect dat je hier aan durft te beginnen
, wat een roest, ongelooflijk.
Wel een vrij zeldzaam en apart model, ik ga dit zeker volgen!