Chevy 3100 bj 1950.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Super cool draadje om te volgen
Wat een PRO(ject) zeg.
Vooral mooi stukje hemelbekleding.
Succes verder
Wat een PRO(ject) zeg.
Vooral mooi stukje hemelbekleding.
Succes verder
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Nondeju, wat een projekt en metamorfose. En wat een verhaal. Hoop dat deze bezigheid goede therapie is om snel weer in het normale een baan te vinden, misschien hier als automonteur ;-)? En iedere hobby kost geld, tsja, straks lekker toeren of ga je m proberen te verkopen met wat winst?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Lekker mee toeren. Evenementen en meatings langs gaan als dat weer kan. En inderdaad, tis een heel verhaal. Herstel duurt lang maar komt ooit hopelijk weer goed. Kijk er ook naar uit om het technische (rij en motro gedeelte) aan te gaan pakken. Maar dan ben ik afhankelijk van Raymond qua tijd. Maar 1 ding weet ik wel . Het gaat goed komenDaan1962 wrote: ↑Thu Aug 05, 2021 1:04 pm Nondeju, wat een projekt en metamorfose. En wat een verhaal. Hoop dat deze bezigheid goede therapie is om snel weer in het normale een baan te vinden, misschien hier als automonteur ;-)? En iedere hobby kost geld, tsja, straks lekker toeren of ga je m proberen te verkopen met wat winst?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi Allemaal en welkom terug op mijn blog.
Vorige week nog even wat dingentjes gedaan en mn chevy opgeruimd om van een, al zeg ik het zelf, heerlijke vakantie te genieten.
Zoals aangegeven door @custom880 m’n doorvoeren afgewerkt en de kabels beschermd. Heb geen passend doorvoer rubber kunnen vinden. Dit nu afgewerkt met een stukje rubberen flexibele slang. Om de kabels een bechermmantel gedaan van nylon en daarna de boel eventjes goed afgetaped.
Ook bij de airco liep ik toch nog tegen een probleempje aan. De slangen bleven niet goed zitten. Dit verholpen door er schroefjes in te draaien.
Ook heb ik het plaatje achter mijn knoppen overnieuw gemaakt. Heb nu ook aan de zijkant een plaatje zitten zodat je het gedeelte achter de knoppen niet meer ziet.
En zo ziet het er dan nu uit.
Om in de vakantie mn chevy niet helemaal te hoeven missen een mooie mok meegenomen. Deze heb ik voor mijn berjaardag gekregen en komt uit de states via etsy.com.
Zo dan nu vakantie vieren. Iedereen ook een fijne vakantie toegewenst en tot over een paar weken en ……. Tot de volgende !!!!
Laterrrrrr!
Vorige week nog even wat dingentjes gedaan en mn chevy opgeruimd om van een, al zeg ik het zelf, heerlijke vakantie te genieten.
Zoals aangegeven door @custom880 m’n doorvoeren afgewerkt en de kabels beschermd. Heb geen passend doorvoer rubber kunnen vinden. Dit nu afgewerkt met een stukje rubberen flexibele slang. Om de kabels een bechermmantel gedaan van nylon en daarna de boel eventjes goed afgetaped.
Ook bij de airco liep ik toch nog tegen een probleempje aan. De slangen bleven niet goed zitten. Dit verholpen door er schroefjes in te draaien.
Ook heb ik het plaatje achter mijn knoppen overnieuw gemaakt. Heb nu ook aan de zijkant een plaatje zitten zodat je het gedeelte achter de knoppen niet meer ziet.
En zo ziet het er dan nu uit.
Om in de vakantie mn chevy niet helemaal te hoeven missen een mooie mok meegenomen. Deze heb ik voor mijn berjaardag gekregen en komt uit de states via etsy.com.
Zo dan nu vakantie vieren. Iedereen ook een fijne vakantie toegewenst en tot over een paar weken en ……. Tot de volgende !!!!
Laterrrrrr!
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Die doorvoeren zijn zo wel netjes zo.
Fijne vakantie, ik heb em er al op zitten.
Fijne vakantie, ik heb em er al op zitten.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hi allemaal,
Daar was ik weer eens na een een vakantie, weekje rommelen en een weekje geen chevy ivm vakantie van de stichting JBG.
Ondertussen niet helemaal stil gezeten. Ik kan even mijn draai niet vinden bij de chevy dus maar een klus klusje gestart bij de stichting. Ik ga een wand aankleden. Een mooi fotobehang laten maken van 2,80 breed en 1,80m hoog.
.
Hier voor gaan we een nep raamkozijn maken zodat het idee gewekt word dat je naar buiten kijkt vanuit de kantine naar het straatbeeld van New York
Dus passen, meten , zagen, schilderen enzo. Ff wat anders dus.
Maar ook thuis bezig geweest met het secret project wat misschien niet zo secret meer is. Inderdaad de binnebekleding van de pickup. Ook veel meten,
Patroon uitfrezen met bovenfreesje,
Dan opplakken op kunstof paneel, met een goede contactlijm. ( bison )
Met dit als resultaat.
Daarna nog even schuren en klaar is het oor het plakken van kunstleer in mijn geval.
Kunstleer zet ik op de achterzijde vast met een beetje secondelijm. Dit om verschuiven te voorkomen.
Goed ruim karton er onder, of iets anders, om de omgeving te beschermen.
Kijk dan waat je eerst wil lijmen en tot hoever. Kijk naar naden of overgangen.en teken dan het leer af op de achterkant tot waar je moet lijmen. Ik ben tot ongeveer de helft gegaan ivm met mijn patroontjes.
Daarna heb ik het leer terug geslagen en met karton de delen afgedekt die ik nog niet wilde lijmen.
En dan? Lijmen maar. En dan de lijm even een paar minuten laten drogen ivm gasvorming tussen leer en werkstuk te voorkomen want dan blijft het niet plakken.
En dan eindelijk !!!!!! Beginnen met het eindresultaat. Het leer heb ik er losjes opgelegd omdat ik extra leer nodig heb om in mijn patroon te drukken. Het leer kan wel iets rekken maar kan niet al te veel onderspanning gelijmd worden. Daarna ben ik met een kunstof spatel de patronen er in aan het werken.
En zo stap voor stap herhalen met dit als eindresultaat
.
Zo moet het op de deur komen met uiteraard beide hendels.
Op deze manier heb ik dus ook mijn kickpanel en hemel gemaakt.
Ik kwam alleen voor een uitdaging te staan en dat waren de armsteunen en zonnekleppen. Deze zijn met een ander materiaal bekleed dan met wat ik het doe en natuurlijk wil ik dat het zelfde hebben. Daar zat stikwerk in en dat kan ik nu net niet . Dus een poging gedaan om het te gaan lijmen…… helaas dat werd hem niet dus maar uitbesteden aan een pro. De pro (meneer Sam in Apeldoorn) waar ik mijn materiaal geleverd, heeft dit ervan gemaakt, met dit als prachtig eindresultaat.
Nu nog een paneel achter de bank en een paneel wat tegen de firewall aan komt bekleden. Ook daarvan gaan jullie de einresultaten zien
Tot zover en zoals altijd …. Tot de volgende
Laterrrrrrrrr
Daar was ik weer eens na een een vakantie, weekje rommelen en een weekje geen chevy ivm vakantie van de stichting JBG.
Ondertussen niet helemaal stil gezeten. Ik kan even mijn draai niet vinden bij de chevy dus maar een klus klusje gestart bij de stichting. Ik ga een wand aankleden. Een mooi fotobehang laten maken van 2,80 breed en 1,80m hoog.
.
Hier voor gaan we een nep raamkozijn maken zodat het idee gewekt word dat je naar buiten kijkt vanuit de kantine naar het straatbeeld van New York
Dus passen, meten , zagen, schilderen enzo. Ff wat anders dus.
Maar ook thuis bezig geweest met het secret project wat misschien niet zo secret meer is. Inderdaad de binnebekleding van de pickup. Ook veel meten,
Patroon uitfrezen met bovenfreesje,
Dan opplakken op kunstof paneel, met een goede contactlijm. ( bison )
Met dit als resultaat.
Daarna nog even schuren en klaar is het oor het plakken van kunstleer in mijn geval.
Kunstleer zet ik op de achterzijde vast met een beetje secondelijm. Dit om verschuiven te voorkomen.
Goed ruim karton er onder, of iets anders, om de omgeving te beschermen.
Kijk dan waat je eerst wil lijmen en tot hoever. Kijk naar naden of overgangen.en teken dan het leer af op de achterkant tot waar je moet lijmen. Ik ben tot ongeveer de helft gegaan ivm met mijn patroontjes.
Daarna heb ik het leer terug geslagen en met karton de delen afgedekt die ik nog niet wilde lijmen.
En dan? Lijmen maar. En dan de lijm even een paar minuten laten drogen ivm gasvorming tussen leer en werkstuk te voorkomen want dan blijft het niet plakken.
En dan eindelijk !!!!!! Beginnen met het eindresultaat. Het leer heb ik er losjes opgelegd omdat ik extra leer nodig heb om in mijn patroon te drukken. Het leer kan wel iets rekken maar kan niet al te veel onderspanning gelijmd worden. Daarna ben ik met een kunstof spatel de patronen er in aan het werken.
En zo stap voor stap herhalen met dit als eindresultaat
.
Zo moet het op de deur komen met uiteraard beide hendels.
Op deze manier heb ik dus ook mijn kickpanel en hemel gemaakt.
Ik kwam alleen voor een uitdaging te staan en dat waren de armsteunen en zonnekleppen. Deze zijn met een ander materiaal bekleed dan met wat ik het doe en natuurlijk wil ik dat het zelfde hebben. Daar zat stikwerk in en dat kan ik nu net niet . Dus een poging gedaan om het te gaan lijmen…… helaas dat werd hem niet dus maar uitbesteden aan een pro. De pro (meneer Sam in Apeldoorn) waar ik mijn materiaal geleverd, heeft dit ervan gemaakt, met dit als prachtig eindresultaat.
Nu nog een paneel achter de bank en een paneel wat tegen de firewall aan komt bekleden. Ook daarvan gaan jullie de einresultaten zien
Tot zover en zoals altijd …. Tot de volgende
Laterrrrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Fraai, netjes gedaan hoor.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Jij hebt straks gewoon een nieuwe wagen staan.
Waarschijnlijk nog beter dan toen hij uit de fabriek kwam.
Waarschijnlijk nog beter dan toen hij uit de fabriek kwam.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Respect voor al dit moois goed bezig daar ga mee lezen
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi Allemaal,
Terug van weggeweest. Heb een zeer mindere periode met me zelf gehad en was even klaar met alles. Nu weer langzaam de draad aan het oppakken. Ben bezig geweest met de bekleding die achter de bank over de tank heen komt.
Dit heeft heel wat pogingen, tijd en materiaal gekost.
Mn eerste opzet was om een mooi groot Chevy logo er op te maken. Dus daar mee begonnen.
Maar helaas dit ging niet goed. Ik wilde toen iets meer in stijl met de rest ( wat later allemaal ook weer veranderd is )
Op naar poging nummer 2
Dit is even tussen neus en lippen een paar maanden geleden. Na content te zijn met het design, het leer er op plakken. Wat een gedoe met al die lastige rondingen zeg. Maar ik kreeg het eerste stuk er aardig netjes op.
Het tweede,onderste gedeelte, wilde niet echt lukken. Had veel te veel plooien en leer over en dacht, snij er wel wat tussen uit en verzin daar wel wat op. Door er een biesje op te maken of zoiets.
Maar nee. Iets te veel naar gekeken en zo ontevrederen dat ik de hele boel er weer afgetrokken heb.
Heb het toen maar aan de kant gelegd en me maar gestort op de hemel bekleding. Deze hebben jullie al in mijn eerdere blog kunnen zien. Tussentijds had ik ook een oplossing bedacht voor de complexe vorm. Ik heb het verdiepte gedeelte dicht gemaakt met een hardboard plaat. Laten we het ‘simpel’ houden, dacht ik nu. Chevy logo er op en plakken maar
NIET dus…. Door het grote vlak wat er op zat was het ook lastig plakken. Veel oneffenheden er op en gewoon niet mooi en netjes. Maar door mijn hemel bedacht ik dat het wel mooi te krijgen was omdat met mn hemel ook gelukt was. Door de werkjes die er op zitten kon ik makkelijker in etappes plakken en het er vele malen netter er op krijgen. En ja je raad het al weeeeeeeeeer een nieuw ontwerp
.
Ontwerp was ik tevreden over. Dus maar weer plakken. Helaas liep ik weer tegen een probleem aan en dat was het chevy logo. Omdat hij doorliep in meerdere banen kon ik die niet in 1 keer plakken en kreeg ik rare naadjes in mn logo. Al doende leert men maar dit is wel heel hard leers. Dus weer de boel er af. Ook het houtwerk. Weer alles opnieuw gemaakt en dat heeft geleid tot dit ontwerp.
En ja je kan het haast niet geloven maar, dit is het dan uiteindelijk ook geworden met dit als mooi eindresultaat
Door mijn hemel en tank bekleding heb dus ook mijn kickpanels en deurpanelen aangepast. Daar hebben jullie de resultataen van gezien maar volgens mij niet hoe ze er voor uitzagen. Ik zal de voor en na’s laten zien.
De kickpanels voor en na
De deurpanelen voor en na
Ook weer af en toe bij mijn chevy in Vaassen geweest. Daar ben ik nu bezig om de bedrading ‘op te ruimen’. Wat er nu zo bij hangt
Na alles aangesloten te hebben kan ik nu de boel reorganizeren en netjes maken. Kost even wat tijd dus zal er hier niet zo veel spannends over te volgen zijn.
Ook ben ik bezig geweest met de aircoslangen naar de ventilatieroosters toe om die af te werken. Had pvc koppelingen gebruikt om de slangen te verbinden. Deze waren wit en had ze gespoten in het zwart. Maar aangezien er mee gewerkt werd bleef het niet echt netjes. Daar nu mooi linnentape om heen geplakt.
Zo ik denk dat jullie nu weer aardig op de hoogte zijn. Als er weer veranderingen / updates zijn meld ik me weer dus ….
Tot de volgende
LATERRRRRRRRRR
Terug van weggeweest. Heb een zeer mindere periode met me zelf gehad en was even klaar met alles. Nu weer langzaam de draad aan het oppakken. Ben bezig geweest met de bekleding die achter de bank over de tank heen komt.
Dit heeft heel wat pogingen, tijd en materiaal gekost.
Mn eerste opzet was om een mooi groot Chevy logo er op te maken. Dus daar mee begonnen.
Maar helaas dit ging niet goed. Ik wilde toen iets meer in stijl met de rest ( wat later allemaal ook weer veranderd is )
Op naar poging nummer 2
Dit is even tussen neus en lippen een paar maanden geleden. Na content te zijn met het design, het leer er op plakken. Wat een gedoe met al die lastige rondingen zeg. Maar ik kreeg het eerste stuk er aardig netjes op.
Het tweede,onderste gedeelte, wilde niet echt lukken. Had veel te veel plooien en leer over en dacht, snij er wel wat tussen uit en verzin daar wel wat op. Door er een biesje op te maken of zoiets.
Maar nee. Iets te veel naar gekeken en zo ontevrederen dat ik de hele boel er weer afgetrokken heb.
Heb het toen maar aan de kant gelegd en me maar gestort op de hemel bekleding. Deze hebben jullie al in mijn eerdere blog kunnen zien. Tussentijds had ik ook een oplossing bedacht voor de complexe vorm. Ik heb het verdiepte gedeelte dicht gemaakt met een hardboard plaat. Laten we het ‘simpel’ houden, dacht ik nu. Chevy logo er op en plakken maar
NIET dus…. Door het grote vlak wat er op zat was het ook lastig plakken. Veel oneffenheden er op en gewoon niet mooi en netjes. Maar door mijn hemel bedacht ik dat het wel mooi te krijgen was omdat met mn hemel ook gelukt was. Door de werkjes die er op zitten kon ik makkelijker in etappes plakken en het er vele malen netter er op krijgen. En ja je raad het al weeeeeeeeeer een nieuw ontwerp
.
Ontwerp was ik tevreden over. Dus maar weer plakken. Helaas liep ik weer tegen een probleem aan en dat was het chevy logo. Omdat hij doorliep in meerdere banen kon ik die niet in 1 keer plakken en kreeg ik rare naadjes in mn logo. Al doende leert men maar dit is wel heel hard leers. Dus weer de boel er af. Ook het houtwerk. Weer alles opnieuw gemaakt en dat heeft geleid tot dit ontwerp.
En ja je kan het haast niet geloven maar, dit is het dan uiteindelijk ook geworden met dit als mooi eindresultaat
Door mijn hemel en tank bekleding heb dus ook mijn kickpanels en deurpanelen aangepast. Daar hebben jullie de resultataen van gezien maar volgens mij niet hoe ze er voor uitzagen. Ik zal de voor en na’s laten zien.
De kickpanels voor en na
De deurpanelen voor en na
Ook weer af en toe bij mijn chevy in Vaassen geweest. Daar ben ik nu bezig om de bedrading ‘op te ruimen’. Wat er nu zo bij hangt
Na alles aangesloten te hebben kan ik nu de boel reorganizeren en netjes maken. Kost even wat tijd dus zal er hier niet zo veel spannends over te volgen zijn.
Ook ben ik bezig geweest met de aircoslangen naar de ventilatieroosters toe om die af te werken. Had pvc koppelingen gebruikt om de slangen te verbinden. Deze waren wit en had ze gespoten in het zwart. Maar aangezien er mee gewerkt werd bleef het niet echt netjes. Daar nu mooi linnentape om heen geplakt.
Zo ik denk dat jullie nu weer aardig op de hoogte zijn. Als er weer veranderingen / updates zijn meld ik me weer dus ….
Tot de volgende
LATERRRRRRRRRR
Re: Chevy 3100 bj 1950.
ziet er allemaal super netjes uit. Ik begrijp alleen niet waarom je van die knijpverbindingen maakt in je bedrading i.p.v. solderen en afwerken met krimpkous. Voor de rest respect