aan de kook

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: aan de kook

Post by zwam »

@ nick_nl, dat heb ik gedaan 3mm met de oude versleten pomp ( rechter op de foto ) en 5mm met diegene die erop zat. Op de website van nailheadbuick staat dat de afstand minimaal moet zijn, dat is in beide gavallen niet zo.

@Electra65, ik heb je een pm gestuurd voor die oude pomp, ontvangen?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: aan de kook

Post by Nick_nl »

Ik denk dat daar het probleem zit, te veel afstand waardoor je te veel lekkage krijgt.
Als is dan nog de vraag wat een amerikaan onder "minimaal" verstaat. Is de deksel niet ingelopen?
Misschien kun je eens proberen met een dunnere pakking om zo de afstand te verminderen.
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: aan de kook

Post by 466horsepower »

Nick_nl wrote:Ik denk dat daar het probleem zit, te veel afstand waardoor je te veel lekkage krijgt.
Als is dan nog de vraag wat een amerikaan onder "minimaal" verstaat. Is de deksel niet ingelopen?
Misschien kun je eens proberen met een dunnere pakking om zo de afstand te verminderen.
Een dunnere pakking op een spleetafstand van 3 a 5 mm helpt geen sodemieter. Spleet moet echt minimaal zijn (ongeveer 0.5 mm) voor een goede werking van de pomp. 1 mm is al veel..
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: aan de kook

Post by Nick_nl »

Moet je dan de flens van de pomp afdraaien? Of een langere as in de pomp. Niet het meest eenvoudige klusje. Eventueel kun je de deksel oplassen.
Is dit een veel voorkomend probleem?
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: aan de kook

Post by zwam »

Ik wil eigenlijk kijken hoe ik de impellor eraf kan krijgen en de hogere impellor van de andere pomp kan monteren. Dan is mijn idee dat er meer volume (door de hogere schoepen) en meer koeling.
Ik probeer ook contact te krijgen met electra65 om te kijken of de 5 bladige impellor zou passen, dat is een mooie upgrade.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: aan de kook

Post by BigBlockMopar »

Meer hoogte, meer bladen en gekromde bladen zullen de pomp ontwijfeld een stuk efficienter maker.
Ik zou zelf indd eens kijken of een schoepenrad van een willekeurige andere waterpomp beter de ruimte opvult.
Post Reply