Page 12 of 21

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Thu Apr 17, 2014 10:48 pm
by Remi
Lijkt me niet, zet je toch ff 12v op je pomp? :?:

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Thu Apr 17, 2014 10:57 pm
by Renier
Remi wrote:Lijkt me niet, zet je toch ff 12v op je pomp? :?:
Zal inderdaad wel even moeten kijken, of er eigenlijk wel spanning op komt.

PS: Wel echt super raar, heb er dan ondertussen ook niets aan veranderd.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Fri Apr 18, 2014 8:45 am
by Jeroen_Sp
Dat van die brandstofpomp gaf ik je vorige week ook aan. Je hebt geen druk in je leidingen (heb ik los gehad) en bij het op contact zetten hoor je niks "zoemen". Meet eens bij de tank of je daar wel spanning krijgt bij het op contact zetten.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Fri Apr 18, 2014 8:52 am
by Wilf

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Fri Apr 18, 2014 10:26 am
by Renier
Jeroen_Sp wrote:Dat van die brandstofpomp gaf ik je vorige week ook aan. Je hebt geen druk in je leidingen (heb ik los gehad) en bij het op contact zetten hoor je niks "zoemen". Meet eens bij de tank of je daar wel spanning krijgt bij het op contact zetten.
Inderdaad, had je ook al gezegd, leek me alleen wel vreemd dat ie het plots niet meer zou doen wat nu echter toch het geval blijkt te zijn.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Fri Apr 18, 2014 2:23 pm
by Ranch73
Meten is weten,benoem de onderdelen die je wel (belast) hebt gemeten incl.brandstofdruk,aanname dat het goed is/was/moet zijn is niet oplossingsgericht bezig zijn, en nu hop aan de slag. :)

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 6:44 pm
by Renier
Image

Daar zit ie dan, in het midden onder die plaat.. de brandstofpomp. Dacht eraan om dat stuk plaat in het midden eruit te halen en met een scharnier of zo weer terug te zetten als zijnde luikje. Echter heb ik geen slijptol of iets dergelijks om er doorheen te komen, met een normale ijzerzaag gaat het namelijk niet lukken zoals jullie vast al kunnen zien.

Oh en een stuk plastic in de kofferbakruimte wat ik opzij moest doen om er bij te kunnen is tussen de achterklep gaan zitten en deze heeft zichzelf nu schuin dicht getrokken en wil zichzelf niet meer omhoog halen (het elektromotortje), totaal geen respons op omhoog gaan al zit ie al maximaal omlaag..

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 7:02 pm
by sjak_brak
Renier wrote:Echter heb ik geen slijptol of iets dergelijks om er doorheen te komen, met een normale ijzerzaag gaat het namelijk niet lukken zoals jullie vast al kunnen zien.
Slijptol bij gevuld en ongereinigd brandstofsysteem is geen strak plan :foei:

Ik zie ook niet direct op je foto waar die pomp zou moeten zitten. Misschien makkelijker om de tank te laten zakken? Die zit bij de meeste wagens maar met 2 beugels vast.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 7:06 pm
by takel
Sjak weet er niets van.. gewoon Doen!


Laat je wel iemand filmen?

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 7:22 pm
by Renier
sjak_brak wrote:Slijptol bij gevuld en ongereinigd brandstofsysteem is geen strak plan :foei:

Ik zie ook niet direct op je foto waar die pomp zou moeten zitten. Misschien makkelijker om de tank te laten zakken? Die zit bij de meeste wagens maar met 2 beugels vast.
En de achteras zit nog een 'beetje' in de weg evenals de uitlaat ;] doe ik toch wel zo even, ook zonder brug? Half uurtje werk denk ik.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 8:18 pm
by sjak_brak
Als je wilt dat t opgelost wordt, dan moet je even ophouden met de beren op de weg aan te wijzen. Vaak zijn ze minder gemeen en eng dan je denkt.

blz 711 e.v. op de link van Gerrut:
gerrutcamaro wrote:niet helemaal een shop manual, maar misschien staat hetgene je nodig hebt ertussen http://www.mediafire.com/download/cuo8o ... 2-1992.rar
En nu aan de slag!

(die link is trouwens een heel stuk uitgebreider dan ik eerder vermoedde, hier kun je veel uithalen, credits aan Gerrut!)

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sat Apr 19, 2014 8:53 pm
by gerrutcamaro
whoo :D

idd iets van 800 pagina's, maar toch een stuk kleiner als de shop manual van 1800+ pagina's

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sun Apr 20, 2014 12:56 am
by Renier
sjak_brak wrote:Als je wilt dat t opgelost wordt, dan moet je even ophouden met de beren op de weg aan te wijzen. Vaak zijn ze minder gemeen en eng dan je denkt.

blz 711 e.v. op de link van Gerrut:

En nu aan de slag!

(die link is trouwens een heel stuk uitgebreider dan ik eerder vermoedde, hier kun je veel uithalen, credits aan Gerrut!)
Inderdaad, super fijn en zeer bedankt, Gerrut ;]

Een goed nieuwsje vandaag trouwens, het goede nieuws vandaag ging vooral over mijn Honda motorfietsje maar wat betreft mijn Camaro: hij liep! Heel eventjes wel te verstaan, terwijl we hem bediende met drie man, buurjongen achter het stuur hem proberen te starten, ons pa spoot brandstof in de luchtinlaat en ik draaide aan de verdeelkap van de ontsteking. Nu moet ie echter nog zichzelf van brandstof zullen kunnen voorzien, dus ik ga er morgen waarschijnlijk weer mee verder.. eens kijken wat ik kan doen met die brandstofpomp.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sun Apr 20, 2014 1:31 am
by Corp
Dat de pomp 't niet doet kan liggen aan 't relais, de ECM of de oliedrukschakelaar (parallel om relais te ontlasten) maar nee, dan zaag je gewoon de auto naar zijn grootje.

Als je 't contact aanzet, gaat het check engine lampje bramden en flits 't een keer uit, aan en dan blijft 't uit?

Op je ALDL stekker zit een testpoort, als je daar 12V op zet gaat de pomp aan

Image

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Sun Apr 20, 2014 2:11 am
by Renier
Corp wrote:Dat de pomp 't niet doet kan liggen aan 't relais, de ECM of de oliedrukschakelaar (parallel om relais te ontlasten) maar nee, dan zaag je gewoon de auto naar zijn grootje.

Als je 't contact aanzet, gaat het check engine lampje bramden en flits 't een keer uit, aan en dan blijft 't uit?

Op je ALDL stekker zit een testpoort, als je daar 12V op zet gaat de pomp aan

Image
Thanks, Corp! Zal het trucje van je eens uitproberen, en het CEL gaat aan en blijft aan momenteel.