1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Supervaags »

Misschien dat je blij moet zijn dat die (poeder?)blusser leeg was..

ik heb ook een keer een brandje gehad bij mijn motor( overstroomde carb + backfire) en dat heb ik geblust met een poederblusser
kabelboom was flink aangetast en overig metaal gaat ook flink corroderen, dat spul komt echt overal.
(beter dan een afgefikte auto/motor natuurlijk)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Supervaags wrote:Misschien dat je blij moet zijn dat die (poeder?)blusser leeg was..

ik heb ook een keer een brandje gehad bij mijn motor( overstroomde carb + backfire) en dat heb ik geblust met een poederblusser
kabelboom was flink aangetast en overig metaal gaat ook flink corroderen, dat spul komt echt overal.
(beter dan een afgefikte auto/motor natuurlijk)
Misschien toch nog een klein gelukje bij dit grote ongeluk! Heb inderdaad gehoord dat het er niet zo goed voor is, waarschijnlijk is hij nu dan toch nog beter te redden.. ik hoop maar dat ik het voor American Sunday Zandvoort haal, vooral het budget waar ik aan vast zit zal in de weg gaan staan.
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by henne »

Wees er maar heel blij mee dat je blusser leeg was, de poeder uit zo'n blusser zit heel veel zout in. Daar rot je hele auto van weg van die zooi. CO2 is beter.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ben vandaag weer bij de Camaro geweest om de schade te bekijken, en bizar genoeg zie ik naast dat er wat kabeltjes een beetje gesmolten zijn niet veel sporen van de brand die toch vanaf de grond tot boven de motorkap was gekomen.. dit stelt mij enigzins gerust. Ook wil de huurder van het pand nu liever niet meer dat hij daar staat, mede vanwegen een eerdere grote olie lekkage over zijn nieuwe vloer. Dus waarschijnlijk komt hij bij ons thuis op de oprit te staan.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Renier wrote:Ben vandaag weer bij de Camaro geweest om de schade te bekijken, en bizar genoeg zie ik naast dat er wat kabeltjes een beetje gesmolten zijn niet veel sporen van de brand die toch vanaf de grond tot boven de motorkap was gekomen.. dit stelt mij enigzins gerust. Ook wil de huurder van het pand nu liever niet meer dat hij daar staat, mede vanwegen een eerdere grote olie lekkage over zijn nieuwe vloer. Dus waarschijnlijk komt hij bij ons thuis op de oprit te staan.
Mooi dat het misschien wat meevalt. Waar kwam de lekkage vandaan?

Is dit zijn nieuwe vloer trouwens?

Image
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

takel wrote: Mooi dat het misschien wat meevalt. Waar kwam de lekkage vandaan?

Is dit zijn nieuwe vloer trouwens?

Image
Automaatbak en het carter van de motor zelf, dat was de vloer nog voordat er motorolie overheen gegaan was en het meeste lag aan de andere kant.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Mbt lekken: bij de praxis e.d. verkopen ze van die kunststof bakken om je wasmachine in te zetten, als je er 2 acher elkaar onder je wagen legt, dan komt alle lekkage van blok en bak erin. Zijn stukken ietss van 15ps, dus veel goedkoper dan opvangbakken die je bij de automaterialen kan kopen. Ook aan te raden als je wagen op je oprit staat.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

sjak_brak wrote:Mbt lekken: bij de praxis e.d. verkopen ze van die kunststof bakken om je wasmachine in te zetten, als je er 2 acher elkaar onder je wagen legt, dan komt alle lekkage van blok en bak erin. Zijn stukken ietss van 15ps, dus veel goedkoper dan opvangbakken die je bij de automaterialen kan kopen. Ook aan te raden als je wagen op je oprit staat.
Voordeel van een oprit is (als hij goed is neer gelegen) dat het vanaf het huis gezien een afrit is.. De olie loopt dus de straat op, richting de put als het goed is. Dan kan je de 2x 15 euro besparen :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

...totdat een overijverige ambtenaar het ziet, al dan niet na een klacht van een zeikhoer uit de buurt, en dan heb je boete voor mil-jeu-delict aan je broek :)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

:lol:
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Goeie tip, dank je!
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by pv-camaro »

takel wrote: Voordeel van een oprit is (als hij goed is neer gelegen) dat het vanaf het huis gezien een afrit is.. De olie loopt dus de straat op, richting de put als het goed is. Dan kan je de 2x 15 euro besparen :)
Je kan ook gewoon de lekkage verhelpen :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

:D

Maar dat kan soms best even duren voor je alles gevonden hebt, en verholpen. Daarnaast zal bij langere stilstand een oud hok vrijwel zeker gaan lekken. Als het niet is door pakkingen die gaar zijn/worden, dan wel door converter drainback e.d.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

pv-camaro wrote:Je kan ook gewoon de lekkage verhelpen :D
Klopt maar de kans is groot dat er alsnog wel het ene of het andere gaat lekken en het is ook niet zeker dat hij in een poging lekvrij te maken is. Nadat ik de carterplug aangepast heb zal ik er eerst een klein scheutje olie in gooien om te kijken wat het doet.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

f-body's lekken nu eenmaal :P
Post Reply