1989 Chevrolet Camaro RS
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Welke zekeringen heb je nu bekeken? Je hebt 2 punten op je startmotor. Waar de constante plus opzit daar moeten 2 ogen onder de moer worden gedraaid. 1 vanaf je accu gelijk en een oog met 2 gezekerde draden. Die zekeringen zitten dus boven je startrelais. Die voorzien je interieur van spanning.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ik zal er morgen avond nog eens naar kijken, dan ga ik weer naar de Camaro toe, super bedankt voor de info!
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
tip voor de volgende keer:
draden die je loshaalt labelen (kan gewoon met stukje schilderstape)
en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
(vantevoren detail fotos maken helpt ook vaak)
draden die je loshaalt labelen (kan gewoon met stukje schilderstape)
en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
(vantevoren detail fotos maken helpt ook vaak)
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Idd en dan niet zon vaag boekje van Haynes, maar de volledige shopmanuals van GM zelfMartin71RS wrote: en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
Zijn ook op CD verkrijgbaar, vind dat persoonlijk minder handig, maar anderen zweren erbij:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Als je voor papieren uitgave gaat: origineel heeft vaak duidelijker tekeningen en schema's dan reprints.
Zag dat er apart boekje voor bedrading is, dat zit ook op de CD.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Martin71RS wrote: en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
Als de verzekering is betaald zal ik inderdaad eerst bovenstaande aanschaffen. Dan maar een keer minder tanken.sjak_brak wrote: Idd en dan niet zon vaag boekje van Haynes, maar de volledige shopmanuals van GM zelf
Zijn ook op CD verkrijgbaar, vind dat persoonlijk minder handig, maar anderen zweren erbij:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Als je voor papieren uitgave gaat: origineel heeft vaak duidelijker tekeningen en schema's dan reprints.
Zag dat er apart boekje voor bedrading is, dat zit ook op de CD.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Het geld wat ik nu nog over heb gaat in het APK klaar maken zitten.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Vandaag hebben we weer contact gekregen, en geprobeerd om hem te starten. Maar de ontsteking stond helaas fout, dus zal ik me er in moeten gaan verdiepen hoe deze goed te zetten. Ook hebben we nieuwe bougie doppen gehaald voor de zekerheid.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ok top, en waar zat de storing nou?
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
De kabel was simpelweg niet goed bevestigdsloper wrote:Ok top, en waar zat de storing nou?
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Vandaag was het zo ver, de Camaro voor het eerst aan de gang jagen. Na de ontsteking goed gezet te hebben en wat elektrische probleempjes op te lossen starten ik hem eindelijk, en dit lukte, maar nog geen milliseconde later zag ik vanuit de bestuurdersstoel een hoge vlam omhoog slaan.. gauw haalde iemand een brandblusser erbij maar deze was helaas leeg, toen water erbij gehaald en eroverheen gegooid. Een andere keer de schade maar eens vaststellen.. maar dit is zeker een flinke terugslag en zwaar balen.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Oei.... da's zeker minder..... bij onze Edsel is dit ook bijna fout gegaan (backfire). Dat is de reden geweest alles nog eens goed te controleren en opnieuw af te stellen, maar ook een nieuwe carburateur omdat die vrij gaar bleek.
Ik wens je sterkte en succes, en hopelijk valt de schade mee.
Ik wens je sterkte en succes, en hopelijk valt de schade mee.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Een kleine tip die 100% werkt.
Als tijdens het starten er backfire op treedt in de carb. en er slaan vlammen uit, gewoon doorstarten en hij zuigt de vlammen naar binnen.
Mocht het zo zijn dat de startmotor niet meer rond gaat om wat voor reden dan ook dan een deken/lap oid over de carb gooien en aandrukken.
Een beetje vuur uit de carb is helemaal niet erg.
Als tijdens het starten er backfire op treedt in de carb. en er slaan vlammen uit, gewoon doorstarten en hij zuigt de vlammen naar binnen.
Mocht het zo zijn dat de startmotor niet meer rond gaat om wat voor reden dan ook dan een deken/lap oid over de carb gooien en aandrukken.
Een beetje vuur uit de carb is helemaal niet erg.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Waar kwammen die vlammen vandaan? Dit is namelijk al multipoint injectie toch?
Wel zwaar balen idd man. Hoop dat het allemaal meevalt voor je.
Wel zwaar balen idd man. Hoop dat het allemaal meevalt voor je.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Dank je, ik hoop het ook..Ronald50 wrote:Oei.... da's zeker minder..... bij onze Edsel is dit ook bijna fout gegaan (backfire). Dat is de reden geweest alles nog eens goed te controleren en opnieuw af te stellen, maar ook een nieuwe carburateur omdat die vrij gaar bleek.
Ik wens je sterkte en succes, en hopelijk valt de schade mee.
Het is injectie en waarschijnlijk lekte er benzine op sluiting ergens bij het schutbord, nou maar hopen dat niet alles door is..Pavement Pounder wrote:Een kleine tip die 100% werkt.
Als tijdens het starten er backfire op treedt in de carb. en er slaan vlammen uit, gewoon doorstarten en hij zuigt de vlammen naar binnen.
Mocht het zo zijn dat de startmotor niet meer rond gaat om wat voor reden dan ook dan een deken/lap oid over de carb gooien en aandrukken.
Een beetje vuur uit de carb is helemaal niet erg.