1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

of misschien is ie nu niet meer te lang? :P
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Rateltje met swivelhead kan ook vaak uitkomst bieden bij bouten/moeren waar je lastig bij kan.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

sjak_brak wrote:Rateltje met swivelhead kan ook vaak uitkomst bieden bij bouten/moeren waar je lastig bij kan.
Ik heb enkele jaren geleden zo'n klein ratelsetje van facom gekocht en dat is echt heerlijk sleutelen in de kleine ruimtes.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Klopt, lijkt me ook geweldig op het moment maar helaas heb ik er zelf geen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Pavement Pounder »

Af en toe moet je ook eens wat gereedschap bij kopen, helemaal met al die plannen die je hebt, dan red je het niet met wat schroefendraaiers en wat simple gereedschap.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Supervaags »

idd, ben zelf student dus snap dat je niet meteen voor een vermogen gereedschap wilt aanschaffen.
Maar zon klein simpel doppen/ratelsetje zoals hierboven al aangegeven is ideaal om mee te beginnen. koop je ook voor een paar knaken bij een bouwmarkt, lidl etc..
Dat spul heb je vroeg of laat echt nodig als je regelmatig sleutel.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

In het verleden liet ik werk meteen liggen als bleek dat ik de juiste tools niet had en ging ik die kopen, en daarna pas verder. Sommige specialistische dingen hoef je niet in huis te halen, maar setje ratels e.d. is echt basis-spul waar je niet zonder kan :)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Niet om te katten maar je wilde er een Porsche "killer" van maken, vervolgens bleek dat je niet eens genoeg poen had om het hok verzekerd te krijgen. Dat is geen schande, begrijp me goed, maar blaas dan in eerste instantie niet zo hoog van de toren. :moony:
Daarna heb je de vloer bij iemand anders vertieft omdat je er niet eens een aftapplugje in kan draaien. Gek he dat je daar op moet tieften! :x

Blijkbaar zit je op je werk/school ook de hele bende moeilijker te maken dan het is, want anders kon je daar nu wel heen gaan om dat kut sleuteltje te lassen/verhitten om om te buigen! :foei:

Ben je ziek? = niet werken op je werk, niet naar school dus ook niet aan dat hok werken.
Ben je vrij? = gewoon langs gaan om dat kutsleuteltje om te buigen of een goed ratelsetje te lenen. :boos:

Geen poen om een ratelsetje te kopen? Verkoop dat hok dan en koop eerst wat fatsoenlijk gereedschap voor je een opknapper koop. :arrow:

:thumbs: :cheers:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Wilf »

Toen ik student was werkte ik doordeweeks 'S avonds/'s nachts in de schoonmaak en in het weekend liep ik post, in de zomer nam ik al het werk aan via uitzendbureaus. Drie voordelen: 1. Je verdient geld 2. Je kan je een yank veroorloven 3. Je hebt geen tijd om je geld uit te geven. :D
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by muddy bandit »

Kwaliteitsgereedschap is uiteindelijk veel goedkoper als al dat knakenbakgereedschap, daar krijg je alleen kapotte klauwen, dolgedraaide boutkoppen en een hoop ergenis van.
Ik sleutel zelf al zo'n 20 jaar met een Metrinch gereedschapkoffer, oersterk spul wat zowel op inchmaten als op metrische maten ge(mis)bruikt kan worden.
Een complete Metrinch-set kost iets van 250 euri, omgerekend over die 20 jaar is dat dus 12,50 per jaar... bij knakenbakgereedschap was ik dat bedrag jaarlijks al kwijt geweest aan pleisters. :lol:


Maar goed, ik heb ook nooit gestudeerd omdat de scholen mij vroeger niet lustten... voordeel hiervan is wel dat ik dus ook niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis. :D
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

Ik heb nog even gedacht t zelfde te zeggen als Takel... meestal is ie nogal mensen uit hun tent aan t lokken.....maar ik moet m nu wel gelijkgeven.
We zijn allemaal een keer begonnen en hebben dingen moeten leren...maar ik heb al eerder gezegd, koop een goeie manual (en wat basis gereedschap) en ga die eerst eens lezen voordat je wat doet. maak fotos voordat je dingen loshaalt...dan heb je later ook een idee hoe t zat als je t weer in elkaar gaat zetten.

succes!
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

@ martin, soms, niet meestal :)

@ muddy bandit, we hadden het alleen over dat knaken spul om een sleutel te verbuigen. Dat facom setje waar ik het over had is in verhouding ook een duur setje maar daar doe je ook jaren mee. Een wat beter merk gereedschap merk je vooral bij de hoek waarin de ratels werken. Dat is een heel verschil op moeilijk bereikbare plaatsen. Voor sommige dingen kan het knaken spul ook goed genoeg zijn trouwens. Zeker als je het gereedschap weinig of niet extreem gebruikt.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by 68 Cougar »

Renier wrote:Dit is helaas wat er nog over is van de ringsleutel van de Action na deze proberen te buigen:

Image

Zit met m'n handen flink in het haar nu.. ;P
Hmmz, kun je niet met dat kleine deel van je gebroken sleutel en een hamertje die bout los tikken?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

Ik begrijp het deels wel, heb het zelf ook gehad. Het hebben van een droom (1000pk?) en daar langzaam aan achter komen dat het toch wel erg veel geld kost en dus niet realiseerbaar is. Maar maakt dat nou wat uit. Ik vind het mooi om te zien dat hij het toch wel even doet. Er zijn er genoeg hier op het forum die nog nooit een motor uit een auto hebben gehaald.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by boyanka »

:? je probeert toch niet een sleutel koud om te knikken? Die moet je toch echt even rood gloeiend stoken op het knik punt.
Post Reply