1989 Chevrolet Camaro RS
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
of misschien is ie nu niet meer te lang?
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Rateltje met swivelhead kan ook vaak uitkomst bieden bij bouten/moeren waar je lastig bij kan.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ik heb enkele jaren geleden zo'n klein ratelsetje van facom gekocht en dat is echt heerlijk sleutelen in de kleine ruimtes.sjak_brak wrote:Rateltje met swivelhead kan ook vaak uitkomst bieden bij bouten/moeren waar je lastig bij kan.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Klopt, lijkt me ook geweldig op het moment maar helaas heb ik er zelf geen.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Af en toe moet je ook eens wat gereedschap bij kopen, helemaal met al die plannen die je hebt, dan red je het niet met wat schroefendraaiers en wat simple gereedschap.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
idd, ben zelf student dus snap dat je niet meteen voor een vermogen gereedschap wilt aanschaffen.
Maar zon klein simpel doppen/ratelsetje zoals hierboven al aangegeven is ideaal om mee te beginnen. koop je ook voor een paar knaken bij een bouwmarkt, lidl etc..
Dat spul heb je vroeg of laat echt nodig als je regelmatig sleutel.
Maar zon klein simpel doppen/ratelsetje zoals hierboven al aangegeven is ideaal om mee te beginnen. koop je ook voor een paar knaken bij een bouwmarkt, lidl etc..
Dat spul heb je vroeg of laat echt nodig als je regelmatig sleutel.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
In het verleden liet ik werk meteen liggen als bleek dat ik de juiste tools niet had en ging ik die kopen, en daarna pas verder. Sommige specialistische dingen hoef je niet in huis te halen, maar setje ratels e.d. is echt basis-spul waar je niet zonder kan
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Niet om te katten maar je wilde er een Porsche "killer" van maken, vervolgens bleek dat je niet eens genoeg poen had om het hok verzekerd te krijgen. Dat is geen schande, begrijp me goed, maar blaas dan in eerste instantie niet zo hoog van de toren.
Daarna heb je de vloer bij iemand anders vertieft omdat je er niet eens een aftapplugje in kan draaien. Gek he dat je daar op moet tieften!
Blijkbaar zit je op je werk/school ook de hele bende moeilijker te maken dan het is, want anders kon je daar nu wel heen gaan om dat kut sleuteltje te lassen/verhitten om om te buigen!
Ben je ziek? = niet werken op je werk, niet naar school dus ook niet aan dat hok werken.
Ben je vrij? = gewoon langs gaan om dat kutsleuteltje om te buigen of een goed ratelsetje te lenen.
Geen poen om een ratelsetje te kopen? Verkoop dat hok dan en koop eerst wat fatsoenlijk gereedschap voor je een opknapper koop. :arrow:
Daarna heb je de vloer bij iemand anders vertieft omdat je er niet eens een aftapplugje in kan draaien. Gek he dat je daar op moet tieften!
Blijkbaar zit je op je werk/school ook de hele bende moeilijker te maken dan het is, want anders kon je daar nu wel heen gaan om dat kut sleuteltje te lassen/verhitten om om te buigen!
Ben je ziek? = niet werken op je werk, niet naar school dus ook niet aan dat hok werken.
Ben je vrij? = gewoon langs gaan om dat kutsleuteltje om te buigen of een goed ratelsetje te lenen.
Geen poen om een ratelsetje te kopen? Verkoop dat hok dan en koop eerst wat fatsoenlijk gereedschap voor je een opknapper koop. :arrow:
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Toen ik student was werkte ik doordeweeks 'S avonds/'s nachts in de schoonmaak en in het weekend liep ik post, in de zomer nam ik al het werk aan via uitzendbureaus. Drie voordelen: 1. Je verdient geld 2. Je kan je een yank veroorloven 3. Je hebt geen tijd om je geld uit te geven.
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Kwaliteitsgereedschap is uiteindelijk veel goedkoper als al dat knakenbakgereedschap, daar krijg je alleen kapotte klauwen, dolgedraaide boutkoppen en een hoop ergenis van.
Ik sleutel zelf al zo'n 20 jaar met een Metrinch gereedschapkoffer, oersterk spul wat zowel op inchmaten als op metrische maten ge(mis)bruikt kan worden.
Een complete Metrinch-set kost iets van 250 euri, omgerekend over die 20 jaar is dat dus 12,50 per jaar... bij knakenbakgereedschap was ik dat bedrag jaarlijks al kwijt geweest aan pleisters.
Maar goed, ik heb ook nooit gestudeerd omdat de scholen mij vroeger niet lustten... voordeel hiervan is wel dat ik dus ook niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis.
Ik sleutel zelf al zo'n 20 jaar met een Metrinch gereedschapkoffer, oersterk spul wat zowel op inchmaten als op metrische maten ge(mis)bruikt kan worden.
Een complete Metrinch-set kost iets van 250 euri, omgerekend over die 20 jaar is dat dus 12,50 per jaar... bij knakenbakgereedschap was ik dat bedrag jaarlijks al kwijt geweest aan pleisters.
Maar goed, ik heb ook nooit gestudeerd omdat de scholen mij vroeger niet lustten... voordeel hiervan is wel dat ik dus ook niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis.
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ik heb nog even gedacht t zelfde te zeggen als Takel... meestal is ie nogal mensen uit hun tent aan t lokken.....maar ik moet m nu wel gelijkgeven.
We zijn allemaal een keer begonnen en hebben dingen moeten leren...maar ik heb al eerder gezegd, koop een goeie manual (en wat basis gereedschap) en ga die eerst eens lezen voordat je wat doet. maak fotos voordat je dingen loshaalt...dan heb je later ook een idee hoe t zat als je t weer in elkaar gaat zetten.
succes!
We zijn allemaal een keer begonnen en hebben dingen moeten leren...maar ik heb al eerder gezegd, koop een goeie manual (en wat basis gereedschap) en ga die eerst eens lezen voordat je wat doet. maak fotos voordat je dingen loshaalt...dan heb je later ook een idee hoe t zat als je t weer in elkaar gaat zetten.
succes!
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
@ martin, soms, niet meestal
@ muddy bandit, we hadden het alleen over dat knaken spul om een sleutel te verbuigen. Dat facom setje waar ik het over had is in verhouding ook een duur setje maar daar doe je ook jaren mee. Een wat beter merk gereedschap merk je vooral bij de hoek waarin de ratels werken. Dat is een heel verschil op moeilijk bereikbare plaatsen. Voor sommige dingen kan het knaken spul ook goed genoeg zijn trouwens. Zeker als je het gereedschap weinig of niet extreem gebruikt.
@ muddy bandit, we hadden het alleen over dat knaken spul om een sleutel te verbuigen. Dat facom setje waar ik het over had is in verhouding ook een duur setje maar daar doe je ook jaren mee. Een wat beter merk gereedschap merk je vooral bij de hoek waarin de ratels werken. Dat is een heel verschil op moeilijk bereikbare plaatsen. Voor sommige dingen kan het knaken spul ook goed genoeg zijn trouwens. Zeker als je het gereedschap weinig of niet extreem gebruikt.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Hmmz, kun je niet met dat kleine deel van je gebroken sleutel en een hamertje die bout los tikken?Renier wrote:Dit is helaas wat er nog over is van de ringsleutel van de Action na deze proberen te buigen:
Zit met m'n handen flink in het haar nu.. ;P
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
Ik begrijp het deels wel, heb het zelf ook gehad. Het hebben van een droom (1000pk?) en daar langzaam aan achter komen dat het toch wel erg veel geld kost en dus niet realiseerbaar is. Maar maakt dat nou wat uit. Ik vind het mooi om te zien dat hij het toch wel even doet. Er zijn er genoeg hier op het forum die nog nooit een motor uit een auto hebben gehaald.
Re: 1989 Chevrolet Camaro RS
je probeert toch niet een sleutel koud om te knikken? Die moet je toch echt even rood gloeiend stoken op het knik punt.