Page 16 of 16

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 29, 2020 3:07 pm
by Crash
Wilf wrote: Fri May 29, 2020 10:38 am 780x goed vastzetten met liefst klein beetje koelpasta; ze zijn zeer inefficiënt (maar wel makkelijk in gebruik; ik zet ze zelf ook altijd in).

Die originele Mopar chocotoff-regelaars zijn overigens een goede dissipator en behuizing voor bedrading (in het geval van gebruik originele meters). :)
Beetje koelpasta goed idee heb nog wat tubetjes liggen

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 29, 2020 6:37 pm
by Wilf
Nice, je bent er dus bekend mee, dan weet je dus ook dat je echt heel weinig nodig hebt :)

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jun 09, 2020 3:43 pm
by Crash
Voortgang gemaakt met me cover tussen de radiator en gril, zal ook flink helpen met de airflow :D
Toch wel aardig wat werk in, moet nog wat montage punten maken en dan natuurlijk strak maken spuiten etc

Before
Image
After
Image

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Wed Jun 10, 2020 7:43 am
by camaro67
Netjes :thumbs:

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jun 23, 2020 4:09 pm
by Crash
Paneeltje ondertussen in de plamuur gezet, gebruik altijd Debrasal alsi. Zitten staal deeltjes in je zou er zo weer schroefdraad in kunnen tappen. Het duurt wat langer met strak maken maar laatst zelf stukje gepolijst en het word superglad.

Verder electra de bestaande kachel paneel is doorgemeten extra schakelaar erop gebouwd om zou warm of koud in te schakelen ipv vaccuum.
Kachelhuis heb ik al lang niet meer heb aftermarket elektrische unit op het oog


Image
Image
Image
Image

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jun 23, 2020 4:58 pm
by Wilf
Die microschakelaar is toch on/off? Dus je kan of warm of kou selecteren?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jun 23, 2020 6:14 pm
by Crash
Wilf wrote: Tue Jun 23, 2020 4:58 pm Die microschakelaar is toch on/off? Dus je kan of warm of kou selecteren?
Ja klop, blower word geschakeld met de 1/2/3 switch

En dan vent en andere setting bepaald of de achter blower ook aan gaat

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jul 03, 2020 3:32 pm
by Crash
Nou electra stuk opgeschoten, dus ff de in-tank benzine pomp testen eesrt ff 5 minuten laten draaien toen rook het al naar benzine.
Dag later meteen ff laten draaien voor 20 minuten.
Na 15 minuten komt aan de bovenkant de benzine eruit zeiken :cry: maar ja liever nu dan later.

Tank eronder uitgehaald toen bleek dat iemand me de verkeerde kit had geadviseerd dus die werd al lekker opgevreten door de bezine.
Daarna de pomp eruit tillen en bleek er een barb fitting te zijn afgebroken :boos: dit is fabrieks af gemonteerd.
Image
Image

Ik naar Summit toe bellen was onmogelijk dus via de chat 24 uur later kwamen ze is terug.
Onderdeel is 2 jaar geleden besteld dus geen garantie konden wel 100 euro korting geven op een nieuwe.
Wil geen nieuwe wil gewoon dit ding fixen dus uiteindelijk sturen ze een nieuwe barb fitting en pakking toe.

Dus op zoek naar een goede bestendige kit voor benzine en de afgebroken fitting proberen te verwijderen

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jul 03, 2020 7:28 pm
by jelmoer
Ik kan niet helemaal wegwijs worden met je foto's.
Maar mooi klote om te lezen.
Kun je geen rubberen pakking maken ipv kit?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jul 03, 2020 8:39 pm
by rene74monte
dat is toch gewoon een slangpilaar met buitendraad ?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jul 03, 2020 9:45 pm
by Crash
Ja zo het het en de slang pilaar aan de onderkant is afgebroken

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jul 03, 2020 10:46 pm
by jelmoer
Maar zit er gastape op?
Is hij van kunstof?
Deze kun je ook vervangen voor een messing versie.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jul 07, 2020 10:02 am
by dickdale
nitrile rubbers zijn geschikt voor benzine met e10. Daarnaast kan je ook gewoon Shell V-power tanken. Daar zit geen ethanol in.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jul 07, 2020 10:43 am
by Crash
dickdale wrote: Tue Jul 07, 2020 10:02 am nitrile rubbers zijn geschikt voor benzine met e10. Daarnaast kan je ook gewoon Shell V-power tanken. Daar zit geen ethanol in.
Ja ‘98 of v-power maar wil ook gewoon veilig zijn als ik wel is een keer E10 moet tanken.
Die slang die erin zat binnen paar weken keihard geworden en begon te verteren.

Wat een pleurisbende die E10 gaan er nog wel een paar sneuvelen of in de fix gaan omdat leidingen gesloopt worden