Newbie met wat vragen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Sjiena
Posts: 3
Joined: Sat Dec 14, 2013 10:53 pm

Newbie met wat vragen

Post by Sjiena »

Hallo allemaal :) ,

Naam is Gina en ik woon op dit moment in Houston, Texas. Ik rijd een Ford Explorer en vind het een heerlijke auto en denk er danook over deze mee terug naar Nederland te nemen als ik in de zomer van 2014 terugverhuis. Hij is wel een beetje groot en zwaar naar NL maatstaven (en gebruikt ook wel veel benzine :) ) maar ik denk dat het de moeite waard is. Zal wel even moeten uitrekenen wat de wegenbelasting zal zijn...

Er zijn wel een paar vragen waarvan de antwoorden zouden helpen hier een beslissing over te nemen. Ik hoop dat jullie met al je kennis van zaken me hierbij kunnen helpen.

1) Allerbelangrijkste: Ik ga wonen in Den Haag. Weet iemand of er in de buurt een bedrijf zit dat de juiste equipment heeft om onderhoud te doen op de nieuwe modellen Explorer van Ford?
2) Is er op het forum iemand die ervaring heeft met de aanpassingen die moeten worden gedaan om de Explorer goedgekeurd te krijgen bij de RDW?
3) Zou een Amerikaanse trekhaak kunnen worden omgewerkt naar Nederlandse 13pin stekker? Er zit een heel andere connector op.

Ben benieuwd of iemand me kan helpen.

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp die jullie me kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,
Gina
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Newbie met wat vragen

Post by Texas Boy »

Hi Gina

welkom en en kan je geen antwoorden geven, maar woon je al lang in Houston, heb tot Februari in Buffalo gewoond, 2 uur boven Houston.
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: Newbie met wat vragen

Post by fbird92 »

op alle drie een ja.
www.americanservicepoint.nl

1 Goed bedrijf welke ervaring heeft met nieuwere modellen.
2 Hij weet ook welke aanpassingen er eventueel gedaan moeten worden voor rdw.
3 De stekker veranderen is geen probleem, of de trekhaak goedgekeurd wordt durf ik ook geen antwoord op te geven.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Newbie met wat vragen

Post by HarleyRob »

Hoi Gina,
Via deze link kun je de motorrijtuigenbelasting berekenen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nbelasting
Eerst gaan zitten!! Of beter nog matras naast je buro leggen voor het geval je toch nog om zou vallen van de schrik!
Sjiena
Posts: 3
Joined: Sat Dec 14, 2013 10:53 pm

Re: Newbie met wat vragen

Post by Sjiena »

Hallo allemaal,

Heb nog niet uitgevist hoe ik aparte antwoorden kan geven op ieders reply dus hier maar in een keer.... :lol:

Texasboy, zit voor tweede keer in States. Eerste keer van 2000-2005 waarvan 3 jaar in Houston en dit keer al weer 2 jaar. Ga een hoop dingen missen (Starbucks, drive through banks/pharmacies, Marshalls :)) maar ben ook wel weer blij terug naar NL te komen (Familie en vrienden).

Fbird92, heel erg bedankt! Mijn huis ligt aan de zuid-westkant van Den Haag dus 's-Gravenzande is goed te doen! Ik heb wel gesurfd om opties te vinden maar dat is toch niet zo makkelijk als je zou denken.

Harleyrob, bedankt voor de tip! Ik ga het zo meteen eens even uitrekenen. Ik had voordat ik naar US vertrok een diesel SWB Landcruiser en die was ook wel zwaar dus ik hoop dat het mekaar niet zo veel ontloopt... ben bereid te schrikken :)

Beslissing moet ook nog vallen - ben er ook nog niet helemaal over uit. Had graag een mooie electrische auto mee terug genomen maar er is nog niet veel keuze (wat leuk is om te rijden) en de Tesla is me toch wel wat te duur, zelfs in de states.

Groet,
Gina
Post Reply