Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Post by Billy-Jane »

Hey,

Ik ben bezig met de laatste voorbereidingen om mijn blok binnenkort op te bouwen. Het gaat om een Cadillac 500 die eerste overmaat is opgeboord (0.030). De gelowde cilinderkoppen zijn 76cc met een 2.19 inlaat en een 1.84 uitlaat.
De cam is van MTS: RPM range: 2200-5400/ Advertised duration range: 286-295* / Duration @ .050" range: 230-238* / Valve lift range: .520-.540".
Ik ben denk ik wel van plan om als intake de Edelbrock performer te nemen.

Ik zit te twijfelen tussen een Holley 770 Street Avenger en een Edelbrock 750. Ik had eigenlijk verwacht dat hier al een topic over zou zijn maar kon niets vinden. Ik heb het internet al rond gespeurd en kom veel uiteenlopende verhalen tegen maar ben nu ook wel benieuwd naar jullie mening. Is er nu echt een betere van de twee of ligt het toch meer aan persoonlijke voorkeur. Manual of Electric? Wellicht zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Post by sjak_brak »

Zal inderdaad ook een stuk persoonlijke voorkeur meespelen.

Als je al voor holley-stijl wilt gaan, koop dan geen Holley maar AED. Afwerking van Holley schieten de tranen van uit je reet.

Zelf vind ik de de vlotterkamers nogal knullig ontwerp bij een holley.

Choke: electrisch is veel makkelijker.

Mbt de Edelbrock: zou dan voor de AVS gaan, niet de performer. Tenzij je voor zuinig gaat, dan kan je de 1411 proberen.

Ander punt van aandacht, als de cam zn sweetspot tot boven de 5000rpm zit, dan zou ik de schakelpunten van de bak ook aanpassen (1-2 ligt vaak al rond de 3500 toeren), en eventueel ook de eindoverbrenging. Of je moet die 5000+rpm alleen in de hoogste versnelling willen maken, maar dan zal je wat meer aanpassingen moeten doen als dit blok in een caddy-waggelboot komt.
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Post by fbird92 »

Ik rij en race al een tijdje met een Edelbrock 1407/1411 op een 472 Olds blok en dat bevalt tot op heden prima, of er een betere is tussen die twee, daar heb ik mijn twijfels over en dat zal meer op een persoonlijke voorkeur uitkomen.
Verder zou ik voor een elec. shoke gaan, gemak dient de mens toch.
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Post by Billy-Jane »

Ook de verhalen over AED zijn wisselend, maar het zijn wel prachtig mooie dingen. Het zal dus deels op persoonlijke voorkeur aankomen.

Heeft iemand enig idee waar ik in nederland assembly lube kan bestellen?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Holley 770 Street Avenger vs Edelbrock 750

Post by sjak_brak »

Billy-Jane wrote:Heeft iemand enig idee waar ik in nederland assembly lube kan bestellen?
Waarschijnlijk heeft Dave dat wel liggen: http://www.americanmuscle.nl/

Of anders bv sixpack oid.
Billy-Jane wrote:Ook de verhalen over AED zijn wisselend,
Het blijft lachen met die "made with pride in the usa"-meuk, wordt volgens mij tijd dat ze carbs gaan outsourcen naar china.
Post Reply