Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Alles wat in de telegraaf staat moet je niet geloven, ik noem het niet eens een krant.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
De datum geloof ik wel,,,,tenminste.....
Groeten
Groeten
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
wat er staat klopt wel, het is alleen onvolledig
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
idd.. die hadden we niet aan zien komen
minder oldtimers = meer belasting voor de overblijvers
minder oldtimers = meer belasting voor de overblijvers
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Dat zei ik gelijk al gaan heel veel naar het buitenland, ach kan Belgie ook weer zijn regels gaan aanscherpen, en zal wel niet alleen bij belgie blijven
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
Gr Morpheus
http://www.oldtimerautosite.nl
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
en hier worden weer <73' ingevoerd.. lekker uitwisselen met de buren
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Toch wel duidelijk:
Ongeveer een kwart van de auto's waarover belasting moet worden betaald is een Mercedes. De Mercedes 190 is de meest voorkomende oldtimer in ons land, met 10.788 stuks. Daarvan hebben 7.287 een dieselmotor, waarover dus volledige wegenbelasting betaald zal moeten gaan worden in 2014.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
lekker eind december 2 auto's schorsen.. alleen in de zomer aanmelden!
scheeld ook in de verzekering (valt op eigen terrein onder inboedel v/h huis)
Tip: als je van je yank af wilt, zet hem in Duitsland op www.Mobile.de te koop (kijkt half europa naar..)
waarschijnlijk zijn er over 2 jaar weer verkiezingen en word het weer anders.. ga mijn gas niet uitbouwen..
ik betaal wel voor een half jaar in de zomer..
groet paul
scheeld ook in de verzekering (valt op eigen terrein onder inboedel v/h huis)
Tip: als je van je yank af wilt, zet hem in Duitsland op www.Mobile.de te koop (kijkt half europa naar..)
waarschijnlijk zijn er over 2 jaar weer verkiezingen en word het weer anders.. ga mijn gas niet uitbouwen..
ik betaal wel voor een half jaar in de zomer..
groet paul
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
<74 vanaf 2014Supervaags wrote:en hier worden weer <73' ingevoerd.. lekker uitwisselen met de buren
-
- Posts: 1888
- Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Voor iedereen die nu snel z'n >'74 tuftuf probeert te verkwanselen; er is nog altijd hoop:
www.vrijstellingoldtimer.nl via mail wrote:Beste,
Eindelijk, het is zover, onze eerste nieuwsbrief is een feit. We hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten, want er moest veel en ingewikkeld werk gedaan worden. In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar staat om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?
Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.
Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?
Uit de officiële cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor àlle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het “40 jaar compromis” geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden “bevroren” per 01.01.2012: alleen auto’s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog?
Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt.
Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes:
Over de actie:
Wat gaan wij doen:
Over de kansen:
Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp!
Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een éénmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren.
Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant . Met een bijdrage en door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel!
Wij houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels
http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
1 ding snap ik niet helemaal, in Europa is een oldtimer nog altijd 30 jaar en dan ook enigszins vrijgesteld.
Dus nederland moet weer eens voorop lopen met z'n 40 jaar?
Dus nederland moet weer eens voorop lopen met z'n 40 jaar?
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Als het gelijkheidsbeginsel toegepast wordt, dan weten we zeker dat de hypotheekrente-aftrek binnenkort voorbij is...... 8) 8)
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Zou een slechte periode zijn om dat nu toe te passen.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
dat is altijd nog voordeliger dan de belasting op m'n auto's dus schaf maar af die hypotheekrenteaftrek