Restauratie Ford thunderbird 1963
Posted: Tue Jun 19, 2012 10:20 pm
Zoals eerder vermeld ben ik een thunderbird van 63 aan het opknappen.
Ik ben geen echte typ fanaat dus zal me best doen dit topic bij te blijven werken.
Het begon allemaal in september, ik kwam de vogel tegen op marktplaats, hij stond er al langer op maar was ineens in prijs gehalveerd, toen werd het ineens interesant voor mij, heb altijd dit model bewonderd.
De beste man gebeld en na wat schommelingen wezen kijken en na een nachtje slapen de auto gekocht onder voorwaarde dat ik hem rijdend mee kon nemen.
Zo gezegt zo gedaan, ik heb hem rijdend vanuit Ede mee naar pijnacker genomen, enige probleem waren de koplampen die het niet deden in het donker altijd vervelend maar gelukkig reed mijn vader achter me aan dus hem maar voor laten rijden.
Zo kocht ik hem,
dat hij rotte plekken had was me bekend, over het algemeen viel hij me niet tegen.
Auto is orgineel nederlands dus was wel enigzins verwachten.
Auto was zo goed als compleet en alles was heel, sommigen dingen zoals de bekleding en dakje waren gewoon versleten.
Hij is ooit eens slordig dichtgesmeerd en overgespoten.
De zaterdag erop ben ik na een kort rondje rijden, eerst begonnen met wat dingen schoon te maken en te poetsen (zat al 10 jaar geen apk meer op dus even oppassen)
Chroom was nog redelijk goed maar het werd oud. lak was matig en de bekleding echt versleten.
Dus met setje gereedschap gepakt en al snel lag de auto uit elkaar.
Afgelopen december de auto naar de spuiter gebracht:
Daar zijn de rotte plekken uitgeslepen en opnieuw ingelast.
Strak gemaakt.
En gespoten:
Helaas is er het een en ander echt niet goed gegaan, op de motorkap zitten wat druipers, zag ik thuis pas, bij hem in de hal was die schitterend, ook nog een spatbord die niet goed is geschuurd dus die kan hij nogmaals doen
En ja de motor heb ik laten zitten, aantal redenen, de motor liep schitterd mooi, ik wil er geen body off trailer queen van maken, en ik wil er geen 10 jaar over doen! Met alle respect voor degene die dit wel doen want ik kan er wel van genieten namelijk.
sinds mei is de auto weer terug, jaja heeft een half jaar geduurd dat spuiten
Als ik tijd heb zit ik graag eraan te werken.
Ben begonnen met de motorruimte, achterwand schoon en weer zwart gemaakt, chassisbalken schoon en zwart gemaakt.
Alle kabels op zijn plekkie.
nieuw radiotje er in, en dashboard kan weer in elkaar!
Nog te doen:
Alle wielkasten, bodem en andere niet zichtbare delen goed schoonmaken en in de undercoating zetten.
Cowlvent goed schoonmaken en behandelen.
Bekleding word op dit moment opnieuw bekleed in orginele kleuren.
Chroom werk ligt op dit moment in Polen, ziet er goed uit en kost niet de hele wereld.
Velgen wil ik laten poedercoaten en setje nieuwe bandjes eronder, door een verkeerde uitlijning zijn de voorbanden kaal aan de zijkant
Tja en onverwachte dingen kom je altijd tegen dus who knows wat er nog meer te gebeuren staat.
Tot zover!
Ik ben geen echte typ fanaat dus zal me best doen dit topic bij te blijven werken.
Het begon allemaal in september, ik kwam de vogel tegen op marktplaats, hij stond er al langer op maar was ineens in prijs gehalveerd, toen werd het ineens interesant voor mij, heb altijd dit model bewonderd.
De beste man gebeld en na wat schommelingen wezen kijken en na een nachtje slapen de auto gekocht onder voorwaarde dat ik hem rijdend mee kon nemen.
Zo gezegt zo gedaan, ik heb hem rijdend vanuit Ede mee naar pijnacker genomen, enige probleem waren de koplampen die het niet deden in het donker altijd vervelend maar gelukkig reed mijn vader achter me aan dus hem maar voor laten rijden.
Zo kocht ik hem,
dat hij rotte plekken had was me bekend, over het algemeen viel hij me niet tegen.
Auto is orgineel nederlands dus was wel enigzins verwachten.
Auto was zo goed als compleet en alles was heel, sommigen dingen zoals de bekleding en dakje waren gewoon versleten.
Hij is ooit eens slordig dichtgesmeerd en overgespoten.
De zaterdag erop ben ik na een kort rondje rijden, eerst begonnen met wat dingen schoon te maken en te poetsen (zat al 10 jaar geen apk meer op dus even oppassen)
Chroom was nog redelijk goed maar het werd oud. lak was matig en de bekleding echt versleten.
Dus met setje gereedschap gepakt en al snel lag de auto uit elkaar.
Afgelopen december de auto naar de spuiter gebracht:
Daar zijn de rotte plekken uitgeslepen en opnieuw ingelast.
Strak gemaakt.
En gespoten:
Helaas is er het een en ander echt niet goed gegaan, op de motorkap zitten wat druipers, zag ik thuis pas, bij hem in de hal was die schitterend, ook nog een spatbord die niet goed is geschuurd dus die kan hij nogmaals doen
En ja de motor heb ik laten zitten, aantal redenen, de motor liep schitterd mooi, ik wil er geen body off trailer queen van maken, en ik wil er geen 10 jaar over doen! Met alle respect voor degene die dit wel doen want ik kan er wel van genieten namelijk.
sinds mei is de auto weer terug, jaja heeft een half jaar geduurd dat spuiten
Als ik tijd heb zit ik graag eraan te werken.
Ben begonnen met de motorruimte, achterwand schoon en weer zwart gemaakt, chassisbalken schoon en zwart gemaakt.
Alle kabels op zijn plekkie.
nieuw radiotje er in, en dashboard kan weer in elkaar!
Nog te doen:
Alle wielkasten, bodem en andere niet zichtbare delen goed schoonmaken en in de undercoating zetten.
Cowlvent goed schoonmaken en behandelen.
Bekleding word op dit moment opnieuw bekleed in orginele kleuren.
Chroom werk ligt op dit moment in Polen, ziet er goed uit en kost niet de hele wereld.
Velgen wil ik laten poedercoaten en setje nieuwe bandjes eronder, door een verkeerde uitlijning zijn de voorbanden kaal aan de zijkant
Tja en onverwachte dingen kom je altijd tegen dus who knows wat er nog meer te gebeuren staat.
Tot zover!