Weer een oldtimer gekreukt

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
KingOfFools
Posts: 1911
Joined: Sat Oct 08, 2005 4:05 pm

Weer een oldtimer gekreukt

Post by KingOfFools »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1044 ... html?p=5,3

Hopelijk is de wagen nog te redden. :(
Bestuurders zijn er gelukkig met lichte verwondingen afgekomen
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Rob Rules »

Zonde, is/was een mooie pickup
66sportfury.com
Posts: 6596
Joined: Mon Feb 02, 2004 6:19 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by 66sportfury.com »

let ook op de handige berger bij het achter spatbord.......... :hammer:
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by SplitWindow »

Het lijkt er ernstig op dat de berger de wagen al heeft afgeschreven, of de beschadiging aan het achterspatbord moet al eerder zijn ontstaan:
(tijdens een zwaardgevecht :?: )

Image

Hopelijk keert de verzekering uit als ze uitvinden dat men meedeed aan een rally.... :?

Oldtimerrally eindigt in berm

WINTERSWIJK -
Voor een echtpaar uit Vorden is een oldtimerrally zondagmiddag geëindigd in het ziekenhuis.
Ook hun klassieke Chevrolet raakte in de kreukels.

De 49-jarige man en de 46-jarige vrouw deden mee aan de Doetinchem Classic in Winterswijk.
Op de Beerninkweg moesten ze plotseling uitwijken voor een stilstaande deelnemer. Daarbij raakten ze een boom en belandden ze in een sloot.

Het echtpaar moest door de brandweer uit hun zwaardbeschadigde oldtimer worden bevrijd.
De twee raakten lichtgewond.
Edit :!:

Hier is het achterspatbord nog in goede staat:

Image
Last edited by SplitWindow on Mon Aug 29, 2011 4:38 pm, edited 2 times in total.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Supervaags »

filmpje hoe ze hem eruit halen..

is die niet van de eigenaar van groot jebbink? ben ik wel eens een paar keer geweest, gelukkig maken ze het goed verder
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Jeroen_Sp »

Dus door lomp gedoe van zo een berger nog extra schade ook?

Gisteren keek ik toevallig wegmisbruikers. Was er een jongen met zijn golf in de berm terecht gekomen, tussen de bomen door en dus helemaal geen schade. Auto lag wel onderaan de dijk.
Berger kwam er bij en wist zijn lier aan het linkervoorwiel te monteren.....gevolg was dat het fuseebrak met alle gevolgschade van dien. WAAROM NIET GEWOON AAN DE DAARVOOR BEDOELDE HAAK?

En in dit geval waarom niet aan een trekhaak of anders een bumper die de krachten wel kan hebben???? Ik zou een rekening naar het bedrijf sturen voor het repareren van het spatboard. SUKKELS dat het zijn.

Ik rij veel in de cross met sloopautos en als we eens vast zitten ben ik niet zuinig op die wagens.....maar zo erg heb ik het nog nooit gehad.

Sorry, moest het even kwijt.

Ik hoop dat het echtpaar weer snel in volle gezondheid mag zijn en dat hun mooie oldtimer weer snel in de staat is welke deze was.
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by white bird 67 »

hoop dat ze de schade kunnen maken het dak rechtsvoor heeft ook flinke schade opgelopen aan de foto te zien :(
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by SplitWindow »

white bird 67 wrote:het dak rechtsvoor heeft ook flinke schade opgelopen aan de foto te zien :(
Dat is in de video beter te zien:

Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Texas Boy »

Erg zonde, voor en achter :(
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by pvz »

:(

Ik denk dat er opzich nog wel weer wat van te maken is maar waarschijnlijk wordt hij total los verklaart.. :( Cabine moet vernieuwd worden, alle delen rechtsvoor, de motor zal misschien een tik gekregen hebben.. Chassis is zo goed als zeker krom. Deze chassis zijn redelijk sterk voor het laden van vracht maar bij een zacht tikje hebben ze de neiging om helemaal als een salmiak in elkaar te gaan... Die dingen bij elkaar zijn al een aardige smak met geld.

En inderdaad is de manier waarop de berger hem eruit trekt niet normaal!

Zwaar klote voor de inzittenden maar gelukkig geen grote verwondingen.. (iets harder of andere hoek had het een heel ander verhaal kunnen zijn.)
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Caddy_v8 »

Oeps, erg zonde van zo'n mooie wagen!!! Belangrijkste is dat de inzittenden het goed maken.
Maar die berger!!! Geen woorden voor!

Maar zoals splitwindow al aangaf...ik hoop ook voor ze dat de verzekering uitkeert. Van de meeste oldtimerverzekeraars mag je niet meedoen aan rally's etc.
vettemartin
Posts: 113
Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by vettemartin »

Je Hoort het plaatwerk van de bak gewoon verbuigen :(
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by Shev Ed »

Ik heb ook ooit een meegereden met zo'n georganiseerde 'Rally' , maar echt, DAT NOOIT MEER !

Stelletje halve gare kunnen niet rijden, en de meest irritante route uitgekozen die je kan doen met een oldtimer.
Steeds gasgeven en remmen, gasgeven remmen, opschakelen naar 3 en weer terug naar zijn 2.

Wat had me karretje het toen zwaar zeg, niet normaal. Echt niet fijn rijden is dat.

( ik had altijd meer in me hoofd dat een Rally rijden zo snel mogenlijk van A naar B is, daarom ging ik mee :D )
Maar het was ook nog eens zo'n irritant tijd rit met 'referentie' punten. Godver, echt, vervloekt ! dat nooit meer !

Het leukste is gewoon een rondrit doen, jaar of 2 geleden met een aantal AAPers gedaan in Friesland, mega mooi was dat, heb echt genoten toen :D :D

Maar zo'n 'Rally' , echt, take my word, en doe daar nooit aan mee ! Je klassiekert gaat daar echt van naar de klote, is het niet door de irritant trage-niet-door-kunnen-rijden-route, dan is het wel van een stel halve gare die het ineens nodig vinden om te gaan remmen midden op de weg.

Ik heb meelij met de bestuurder(s) , van deze wagen, en de wagen zelf natuurlijk, zonde dat dat zo moet eindigen :cry:
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by perry »

zonde van die extra schade
zeker nog wel op te knappen ,maar kost wat duiten
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: Weer een oldtimer gekreukt

Post by SplitWindow »

Shev Ed wrote: Het leukste is gewoon een rondrit doen, jaar of 2 geleden met een aantal AAPers gedaan in Friesland, mega mooi was dat, heb echt genoten toen :D :D
Dat is alweer 4 jaar geleden, in 2007.
Rondje IJsselmeer.
Vanaf het King Cruise terrein in Muiden via Almere, Lelystad, Urk, Lemmer, Stavoren, Hindeloopen, Afsluitdijk, Medemblik, Hoorn naar Amsterdam:

Image
Post Reply