DM&ff stopt er mee

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by SplitWindow »

Ik zwaai altijd naar Mustangrijders :thumbs:
(Met gebalde vuist, dat dan weer wel....)
the1970mach1
Posts: 186
Joined: Mon Jun 07, 2010 4:31 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by the1970mach1 »

tja kn@pestaart dat schijnt toch de orde van de dag te zijn als ik dit alles eens in mij op neem dus ja... :pimp:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by BigBlockMopar »

Trouwens, ik heb nog een Opel in de aanbieding ter vernietiging! :!: :)

Ik zwaai alleen naar auto's die ik leuk vind. Scheelt een hoop gedoe namelijk en je krijgt er geen lamme klauw van :D
ThomVis wrote:...
Veel is er niet voor nodig om een forum te draaien, een beetje ADSL verbinding, een computer die 24/7 aan staat en de domein registratie. Plus de medewerking van de huidige beheerder om het spul over te zetten. Het technische gedeelte kan ik bij helpen indien nodig.

Dat van 'een ADSL-lijntje, computertje aanhouden e.d.', m.a.w. 'het zolderkamertje webhosten', is geklungel van de eerste orde.
Wat ik zo zie is dat de Admin daar z'n eigen hosting-toko heeft, dus "echte" kosten van dat beetje traffic dat dat relatief kleine forum veroorzaakt zijn er nooit echt geweest.

Als de huidige Admin aldaar het zou willen, dan ben ik zo bereid de site+domeinnaam en het (technische) beheer over te nemen van hem. Als hij de forum-files en de database beschikbaar wil maken dan zal het forum hooguit 1 dag offline zijn wellicht, of misschien zelfs niet eens offline. Zo gaat er niets verloren en de Admin is van z'n 'last' en zorgen afgeholpen zonder verder nog honderden vragen naar z'n hoofd geslingerd te krijgen waarom ie evt. de stekker eruit getrokken heeft.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: DM&ff stopt er mee

Post by kn@pestaart »

Ik snap wel dat Harley rijders niet zwaaien...
Het blijft moeilijk om een kruiwagen te besturen met 1 hand....

En iedereen in een G20 zwaait naar mij... Sommige nieuwe Vans... (misschien zijn mijn koplampen stuk :D ) Maar als je in een Golfje zit, zwaait je toch ook niet naar iemand in een Polo... :?:
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by SplitWindow »

kn@pestaart wrote:Maar als je in een Golfje zit, zwaait je toch ook niet naar iemand in een Polo... :?:
Nee, Volkswagenbezitters werken met kleuren:

Rode-Golf-rijder zwaait alleen naar bijvoorbeeld een rode Polo of Passat, daar zijn geheel andere afspraken over gemaakt :!:
Als je in een groene Golf rijdt dan heb je mazzel, dan schijnen sommige verkeerslichten rekening met jou te houden :o
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by 78 Firebird »

SplitWindow wrote:Ik zwaai altijd naar Mustangrijders :thumbs:
(Met gebalde vuist, dat dan weer wel....)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik zie het al voor me :lol:
ThomVis
Posts: 321
Joined: Fri Oct 29, 2004 11:17 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by ThomVis »

BigBlockMopar wrote:Dat van 'een ADSL-lijntje, computertje aanhouden e.d.', m.a.w. 'het zolderkamertje webhosten', is geklungel van de eerste orde.
Dan klungel ik in de eerste orde lekker verder.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Texas Boy »

ThomVis wrote:[Dan klungel ik in de eerste orde lekker verder.
ach, ik klungel al jaren op diverse gebieden en uit ervaring weet ik dat de klungelaars het vaak erg goed voor elkaar hebben, soms zelfs nog beter dan de niet klungelaars, denk dat hier een hoop mannen en vrouwen thuis aan auto's klungelen en dit veel beter kunnen dan die Bovag garage ;)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Wolfman »

Vergis je niet in het opzetten en onderhouden van een forum dat goed bezocht wordt hoor.
Een pctje op zolder met een ADSL aansluiting zal niet voldoende zijn.

Het eerste waar je tegen aanloopt is je IPadres.
De meeste providers werken niet met vaste IP adressen.
Je moet eerst een domeinnaam registreren en deze laten doorverwijzen naar jouw IPadres.
Zodra je provider echter ergens een update van doet kan het zomaar zijn dat jij een ander IPadres toebedeeld krijgt.
Jammer maar helaas je forum is onbereikbaar geworden.

En dan is er je internet verbinding.
De download snelheid van ADSL is voldoende maar de Upload meestal niet.
En als iemand jouw pc thuis bezoekt (ik moet eigenlijk zeggen gegevens ervan opvraagd) dan gaat dat maximaal met de snelheid van jouw upload.
Zijn het er twee tegelijk is het nog maar met de helft daarvan zijn het er tien nog maar een tiende....enz....
Dat wordt een saaie boel hoor als iemand eens wat grote foro's plaatst. Mensen wachten tegenwoordig niet meer lang voordat er een pagina geladen wordt.
Je zult zeker gebruikers kwijt raken als je forum te traag is.

Dan nog je uptime. Je pc moet regelmatig een update verwerken waarna hij gerestart moet worden. Niet fijn als je op dat moment net een aantal forum bezoekers heb. Net als je een weekend weg bent loopt je pc vast. Het hele weekend dus geen forum. Nu weer zal je veel gebruikers kwijtraken.

Dan is er nog je backup. Wat gebeurd er als de boel crasht. Heb je een backup? Alleen van de data of ook van het forum zelf.
En hoe lang duurt het voordat je alles weer up and running hebt.

Dan komt ook nog een stukje beveiliging om de hoek kijken. Hoe goed heb je je eigen computer thuis beveiligd? Wat voor een router gebruik je thuis.
Kan deze aanvallen van buiten afweren? Kan je router eigenlijk wel veel gebruikers tegelijk aan? Sommige goedkope gaan over hun nek als het te druk wordt.

Welke software ga je gebruiken? Een normale windows computer staat niet meer dan 10 gebruikers tegelijk toe in IIS.
Je zult dus minimaal Apache software moeten gaan draaien of een windows server versie kopen.

Goed dit is allemaal best te doen, ik heb ook jarenlang een forumpje laten draaien thuis, maar dat was voor de plaatselijke motorclub. Alleen vlak voor en vlak na een evenment was het een beetje druk, maar doorgaans niet veel bezoekkers. Maar een groot forum zoals AAP zal niet gaan.
Dan heb je een hosting bedrijf nodig met de nodige data en schijfruimte als je het uploaden van foto's toestaat.

Al met al zijn er heel veel zaken waar je rekening mee moet houden.
En ook al bouw je zelf een forum thuis is het niet meer vrijblijvend. Mensen gaan op je rekenen. Het wordt een hele verantwoording.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Texas Boy »

kn@pestaart wrote:Ik snap wel dat Harley rijders niet zwaaien...
Het blijft moeilijk om een kruiwagen te besturen met 1 hand....

Neem gewoon een zwaaier mee in het bakkie

Image
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by Caddy_v8 »

Sorry...hier ging even iets fout met posten...
Last edited by Caddy_v8 on Fri Jun 10, 2011 6:41 pm, edited 1 time in total.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by thunderbuick »

Wolfman wrote:Vergis je niet in het opzetten en onderhouden van een forum dat goed bezocht wordt hoor.
Een pctje op zolder met een ADSL aansluiting zal niet voldoende zijn.

Het eerste waar je tegen aanloopt is je IPadres.
De meeste providers werken niet met vaste IP adressen.
Je moet eerst een domeinnaam registreren en deze laten doorverwijzen naar jouw IPadres.
Zodra je provider echter ergens een update van doet kan het zomaar zijn dat jij een ander IPadres toebedeeld krijgt.
Jammer maar helaas je forum is onbereikbaar geworden.

En dan is er je internet verbinding.
De download snelheid van ADSL is voldoende maar de Upload meestal niet.
En als iemand jouw pc thuis bezoekt (ik moet eigenlijk zeggen gegevens ervan opvraagd) dan gaat dat maximaal met de snelheid van jouw upload.
Zijn het er twee tegelijk is het nog maar met de helft daarvan zijn het er tien nog maar een tiende....enz....
Dat wordt een saaie boel hoor als iemand eens wat grote foro's plaatst. Mensen wachten tegenwoordig niet meer lang voordat er een pagina geladen wordt.
Je zult zeker gebruikers kwijt raken als je forum te traag is.

Dan nog je uptime. Je pc moet regelmatig een update verwerken waarna hij gerestart moet worden. Niet fijn als je op dat moment net een aantal forum bezoekers heb. Net als je een weekend weg bent loopt je pc vast. Het hele weekend dus geen forum. Nu weer zal je veel gebruikers kwijtraken.

Dan is er nog je backup. Wat gebeurd er als de boel crasht. Heb je een backup? Alleen van de data of ook van het forum zelf.
En hoe lang duurt het voordat je alles weer up and running hebt.

Dan komt ook nog een stukje beveiliging om de hoek kijken. Hoe goed heb je je eigen computer thuis beveiligd? Wat voor een router gebruik je thuis.
Kan deze aanvallen van buiten afweren? Kan je router eigenlijk wel veel gebruikers tegelijk aan? Sommige goedkope gaan over hun nek als het te druk wordt.

Welke software ga je gebruiken? Een normale windows computer staat niet meer dan 10 gebruikers tegelijk toe in IIS.
Je zult dus minimaal Apache software moeten gaan draaien of een windows server versie kopen.

Goed dit is allemaal best te doen, ik heb ook jarenlang een forumpje laten draaien thuis, maar dat was voor de plaatselijke motorclub. Alleen vlak voor en vlak na een evenment was het een beetje druk, maar doorgaans niet veel bezoekkers. Maar een groot forum zoals AAP zal niet gaan.
Dan heb je een hosting bedrijf nodig met de nodige data en schijfruimte als je het uploaden van foto's toestaat.

Al met al zijn er heel veel zaken waar je rekening mee moet houden.
En ook al bouw je zelf een forum thuis is het niet meer vrijblijvend. Mensen gaan op je rekenen. Het wordt een hele verantwoording.
Als dat alles is dan valt het me enorm mee, de dingen die je op noemt heb je vrijwel zelf volledig in de hand en invloed op.
Als je nou ook nog een directe tip hebt om er veel bezoekers op te krijgen dan ga ik beginnen want dat lijkt me juist lastig en de rest niet :D
vettemartin
Posts: 113
Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by vettemartin »

De enige mensen die altijd de hand naar mij opsteken zijn mensen met engelse oldtimers, toch een heel ander volkje denk ik/
Met de mustang probeer ik altijd mijn hand wel op te steken maar ook niet naar elk baggerhok wat er voorbij komt, tja smaken verschillen en ik vind mijn mustang super, daarnaast rij ik ook nog chevrolet hoor, geen paniek :eek:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: DM&ff stopt er mee

Post by kn@pestaart »

Het blijft natuurlijk een kunst om je hand op te steken in een dweilende amerikaan...
:D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: DM&ff stopt er mee

Post by HarleyRob »

kn@pestaart wrote:Ik snap wel dat Harley rijders niet zwaaien...
Het blijft moeilijk om een kruiwagen te besturen met 1 hand....
Harley rijders zwaaien naar motorfietsen, niet naar mannetjes in Amerikaanse busjes..... 8)
Post Reply