Ford model B 32

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
model B 32
Posts: 12
Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm

Ford model B 32

Post by model B 32 »

Op kousevoetjes, na het zien van zoveel technisch vernuft, durf ik m'n project bijna niet tonen.
Ik rij graag met een niet-alledaagse wagen, maar 'k ben geen overtuigd sleutelaar.
Rijden staat nog steeds een beetje verder voorop.

Een hotrod, dus geen purisme maar praktische oplossingen, m.a.w. basic, zonder overbodigheden.
De basisonderdelen zijn : een Dax voorframe, Jaguar triangels, fusees en remklauwen, een Camaro achteras, een 305 uit een Caprice van '86, inox buisprofielen en een houten stuur :-)
De polyesterbody heb ik in Engeland laten maken.
No real steel, maar wel licht. En dat is belangrijk.
Het voorframe werd netjes ingebed tussen twee profielen;
de rest van het frame werd a fure et mesure rond de motor en de assen gebouwd.
De motor is nog een beetje een pijnpunt.
Hij hangt vol buisjes, draadjes en voelertjes allerhande. Eerlang moet de botte bijl erin, en alles wat niet noodzakelijk is vliegt eraf.

Image

Zo ziet hij er min of meer gemonteerd uit.

Image

Al een beetje verder dan de eerste stappen, maar nog wel eventjes te gaan voor hij kan rijden
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: Ford model B 32

Post by emilio »

model B 32 wrote:Op kousevoetjes, na het zien van zoveel technisch vernuft, durf ik m'n project bijna niet tonen.
tof toch... niet te bescheiden!
Iedereen doet het op zijn eigen nivo en dit is ver boven het mijne dus knal maar vol dat topic met foto's!
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: Ford model B 32

Post by rockatansky »

dit is ver boven het mijne
En boven het mijne......ik vind het knap werk!!! :thumbsup:

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dillybird
Posts: 109
Joined: Sat Aug 16, 2008 11:17 pm

Re: Ford model B 32

Post by Dillybird »

hey, ik ben ook zo'n sleutelaar, durf het mijne hier ook niet tonen.
het gaat dan ook maar langzaam vooruit.

succes! ziet er top uit!!

grtz
dilly
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford model B 32

Post by mercury1970 »

Nice! Hoe ga je een kenteken regelen? Of, wat voor kenteken zit erbij??
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: Ford model B 32

Post by sloper »

Goed bezig :thumbsup:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Ford model B 32

Post by basezum »

MOOI!!!!
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Ford model B 32

Post by Caddy_v8 »

Dillybird wrote:hey, ik ben ook zo'n sleutelaar, durf het mijne hier ook niet tonen.
het gaat dan ook maar langzaam vooruit.

succes! ziet er top uit!!

grtz
dilly
So what!!! Gewoon doen!
Wellicht krijg je nog waardevolle tips van andere forumleden met meer ervaring.
corvette80
Posts: 67
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:15 am

Re: Ford model B 32

Post by corvette80 »

ach en al doende leer je
ik pruts ook maar wat aan en met vragen kom je een heel eind
ben benieuwd hoe het verder gaat
succes
model B 32
Posts: 12
Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm

Re: Ford model B 32

Post by model B 32 »

Deze week mijn hoofd gebroken op de shifter.
Ik wil absoluut een stuurhendel om de vloer vrij te houden, maar de motor staat zo ver naar achter dat ik parallel aan de stuurkolom eigenlijk geen rechtstreekse link kan maken naar de transmissie.
Dus heb ik een kleine kruiskoppeling uitgeslepen zodat ik vertikaal door het chassis kan gaan. Vandaar komt er een horizontale koppeling naar de transmissie.

Image

Dan ik de "richting" nog kiezen: P met de schakelhendel naar boven, of P als de sc
hakelhendel naar beneden staat.
Bovenaan lijkt me logisch.
Voordeel, nadeel ?
'k Heb de veren vertikaal gezet ipv op 63 ° en 375 lb/inch gemonteerd. De veer mag dan een fractie zwakker zijn en geeft toch voldoende tegendruk door de iets kortere veerweg.

Image

Verder de achterkant ( bijna) op de as laten zakken en met pu-plaat een steunmal gemaakt. Daarop is dan de bodemplaat van de koffer gelamineerd.
En de voelertjes beginnen op mijn zenuwen te werken. Waarschijnlijk hebben ze een functie (gehad ) ; waarvoor dienden ze ? zijn ze noodzakelijk of mogen ze eraf ?

Image

Image

Als iemand de buitenmaten heeft van zo'n kleine amerikaanse remservo-annex-rempomp die onder de vloer gemonteerd wordt, dan hoor ik dat graag.

.
Last edited by model B 32 on Mon Dec 14, 2009 7:35 pm, edited 1 time in total.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Ford model B 32

Post by mercury1970 »

Maar wat ga je nu doen met het kenteken????
model B 32
Posts: 12
Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm

Re: Ford model B 32

Post by model B 32 »

( B ) PVG keuring ; om die reden bvb Jaguarfusees ipv van een I-beam-met-speling, nauwkeurig berekende ophanging / vering / demping , benzinetank in het midden ipv in de kreukelzone etc.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: Ford model B 32

Post by Gerwin »

Image

die kan er af ;) dit is een servo die je stationair toerental opvoert wanneer je de airco aanzet in de caprice :lol:

zo'n 86er caprice motor kan een zijn met een elektronisch geregelde carburateur, mijn advies:
snel die intake er af, en er een 4BBL intake er voor in de plaats.
Post Reply