Ford model B 32
-
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm
Ford model B 32
Op kousevoetjes, na het zien van zoveel technisch vernuft, durf ik m'n project bijna niet tonen.
Ik rij graag met een niet-alledaagse wagen, maar 'k ben geen overtuigd sleutelaar.
Rijden staat nog steeds een beetje verder voorop.
Een hotrod, dus geen purisme maar praktische oplossingen, m.a.w. basic, zonder overbodigheden.
De basisonderdelen zijn : een Dax voorframe, Jaguar triangels, fusees en remklauwen, een Camaro achteras, een 305 uit een Caprice van '86, inox buisprofielen en een houten stuur :-)
De polyesterbody heb ik in Engeland laten maken.
No real steel, maar wel licht. En dat is belangrijk.
Het voorframe werd netjes ingebed tussen twee profielen;
de rest van het frame werd a fure et mesure rond de motor en de assen gebouwd.
De motor is nog een beetje een pijnpunt.
Hij hangt vol buisjes, draadjes en voelertjes allerhande. Eerlang moet de botte bijl erin, en alles wat niet noodzakelijk is vliegt eraf.
Zo ziet hij er min of meer gemonteerd uit.
Al een beetje verder dan de eerste stappen, maar nog wel eventjes te gaan voor hij kan rijden
Ik rij graag met een niet-alledaagse wagen, maar 'k ben geen overtuigd sleutelaar.
Rijden staat nog steeds een beetje verder voorop.
Een hotrod, dus geen purisme maar praktische oplossingen, m.a.w. basic, zonder overbodigheden.
De basisonderdelen zijn : een Dax voorframe, Jaguar triangels, fusees en remklauwen, een Camaro achteras, een 305 uit een Caprice van '86, inox buisprofielen en een houten stuur :-)
De polyesterbody heb ik in Engeland laten maken.
No real steel, maar wel licht. En dat is belangrijk.
Het voorframe werd netjes ingebed tussen twee profielen;
de rest van het frame werd a fure et mesure rond de motor en de assen gebouwd.
De motor is nog een beetje een pijnpunt.
Hij hangt vol buisjes, draadjes en voelertjes allerhande. Eerlang moet de botte bijl erin, en alles wat niet noodzakelijk is vliegt eraf.
Zo ziet hij er min of meer gemonteerd uit.
Al een beetje verder dan de eerste stappen, maar nog wel eventjes te gaan voor hij kan rijden
Re: Ford model B 32
tof toch... niet te bescheiden!model B 32 wrote:Op kousevoetjes, na het zien van zoveel technisch vernuft, durf ik m'n project bijna niet tonen.
Iedereen doet het op zijn eigen nivo en dit is ver boven het mijne dus knal maar vol dat topic met foto's!
-
- Posts: 2391
- Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm
Re: Ford model B 32
En boven het mijne......ik vind het knap werk!!!dit is ver boven het mijne
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Re: Ford model B 32
hey, ik ben ook zo'n sleutelaar, durf het mijne hier ook niet tonen.
het gaat dan ook maar langzaam vooruit.
succes! ziet er top uit!!
grtz
dilly
het gaat dan ook maar langzaam vooruit.
succes! ziet er top uit!!
grtz
dilly
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Ford model B 32
Nice! Hoe ga je een kenteken regelen? Of, wat voor kenteken zit erbij??
Re: Ford model B 32
So what!!! Gewoon doen!Dillybird wrote:hey, ik ben ook zo'n sleutelaar, durf het mijne hier ook niet tonen.
het gaat dan ook maar langzaam vooruit.
succes! ziet er top uit!!
grtz
dilly
Wellicht krijg je nog waardevolle tips van andere forumleden met meer ervaring.
-
- Posts: 67
- Joined: Sat Oct 21, 2006 10:15 am
Re: Ford model B 32
ach en al doende leer je
ik pruts ook maar wat aan en met vragen kom je een heel eind
ben benieuwd hoe het verder gaat
succes
ik pruts ook maar wat aan en met vragen kom je een heel eind
ben benieuwd hoe het verder gaat
succes
-
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm
Re: Ford model B 32
Deze week mijn hoofd gebroken op de shifter.
Ik wil absoluut een stuurhendel om de vloer vrij te houden, maar de motor staat zo ver naar achter dat ik parallel aan de stuurkolom eigenlijk geen rechtstreekse link kan maken naar de transmissie.
Dus heb ik een kleine kruiskoppeling uitgeslepen zodat ik vertikaal door het chassis kan gaan. Vandaar komt er een horizontale koppeling naar de transmissie.
Dan ik de "richting" nog kiezen: P met de schakelhendel naar boven, of P als de sc
hakelhendel naar beneden staat.
Bovenaan lijkt me logisch.
Voordeel, nadeel ?
'k Heb de veren vertikaal gezet ipv op 63 ° en 375 lb/inch gemonteerd. De veer mag dan een fractie zwakker zijn en geeft toch voldoende tegendruk door de iets kortere veerweg.
Verder de achterkant ( bijna) op de as laten zakken en met pu-plaat een steunmal gemaakt. Daarop is dan de bodemplaat van de koffer gelamineerd.
En de voelertjes beginnen op mijn zenuwen te werken. Waarschijnlijk hebben ze een functie (gehad ) ; waarvoor dienden ze ? zijn ze noodzakelijk of mogen ze eraf ?
Als iemand de buitenmaten heeft van zo'n kleine amerikaanse remservo-annex-rempomp die onder de vloer gemonteerd wordt, dan hoor ik dat graag.
.
Ik wil absoluut een stuurhendel om de vloer vrij te houden, maar de motor staat zo ver naar achter dat ik parallel aan de stuurkolom eigenlijk geen rechtstreekse link kan maken naar de transmissie.
Dus heb ik een kleine kruiskoppeling uitgeslepen zodat ik vertikaal door het chassis kan gaan. Vandaar komt er een horizontale koppeling naar de transmissie.
Dan ik de "richting" nog kiezen: P met de schakelhendel naar boven, of P als de sc
hakelhendel naar beneden staat.
Bovenaan lijkt me logisch.
Voordeel, nadeel ?
'k Heb de veren vertikaal gezet ipv op 63 ° en 375 lb/inch gemonteerd. De veer mag dan een fractie zwakker zijn en geeft toch voldoende tegendruk door de iets kortere veerweg.
Verder de achterkant ( bijna) op de as laten zakken en met pu-plaat een steunmal gemaakt. Daarop is dan de bodemplaat van de koffer gelamineerd.
En de voelertjes beginnen op mijn zenuwen te werken. Waarschijnlijk hebben ze een functie (gehad ) ; waarvoor dienden ze ? zijn ze noodzakelijk of mogen ze eraf ?
Als iemand de buitenmaten heeft van zo'n kleine amerikaanse remservo-annex-rempomp die onder de vloer gemonteerd wordt, dan hoor ik dat graag.
.
Last edited by model B 32 on Mon Dec 14, 2009 7:35 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Ford model B 32
Maar wat ga je nu doen met het kenteken????
-
- Posts: 12
- Joined: Tue Dec 01, 2009 2:47 pm
Re: Ford model B 32
( B ) PVG keuring ; om die reden bvb Jaguarfusees ipv van een I-beam-met-speling, nauwkeurig berekende ophanging / vering / demping , benzinetank in het midden ipv in de kreukelzone etc.
Re: Ford model B 32
die kan er af dit is een servo die je stationair toerental opvoert wanneer je de airco aanzet in de caprice
zo'n 86er caprice motor kan een zijn met een elektronisch geregelde carburateur, mijn advies:
snel die intake er af, en er een 4BBL intake er voor in de plaats.