1987 Camaro IROC-Z
1987 Camaro IROC-Z
FF een foto repo van een projectje, Camarotje opknappen omdat hij onder de gore tectyl zat en wat roestplekjes had op 't achterspatbord. Ook wat leuke spulletjes en een GM prototype inlaatspruitstukje en een P600B superchargertje voor wat meer freude am fahren
gore bende
resultaat van zo'n stomme exhaust cut out
achteras eruit
verder strippen en repareren van waar een of andere malloot de auto heeft opgekrikt onder het rad. frame
Geen wonder dat het naar benzine stinkt en dat als je de tank volgooit hij 1:6 rijdt...door het hangen op de vulpijp is de soldeernaad gebarsten en de peut loopt er zo uit.
Roest op 't spatbord en roest (stukje uitgezaagd voor inspectie) door een uitlaat die er tegenaan kwam
alle roestplekken op de spatbordrand na zitten waar de originele sealer los is gekomen en de verzinklaag mee heeft getrokken zal wel weer het goedkoopste spul zijn geweest wat gm heeft gebruikt, rotzooi
Verotte posi in de as en een watts linkage
Frictie conus afgesleten...beetje een prut ontwerp. Afdraaien en opshimmen dan maar
Asje schoon, netjes glyptal af fabriek
Wat spullen stralen
Asje redelijk schoon zodat de draagarmbeugels verlast kunnen worden
Vieze tectylbende erafha;len met petroleum...geen fijn klusje
lekker dan!
Vers verzinkte bouten en moeren
gore bende
resultaat van zo'n stomme exhaust cut out
achteras eruit
verder strippen en repareren van waar een of andere malloot de auto heeft opgekrikt onder het rad. frame
Geen wonder dat het naar benzine stinkt en dat als je de tank volgooit hij 1:6 rijdt...door het hangen op de vulpijp is de soldeernaad gebarsten en de peut loopt er zo uit.
Roest op 't spatbord en roest (stukje uitgezaagd voor inspectie) door een uitlaat die er tegenaan kwam
alle roestplekken op de spatbordrand na zitten waar de originele sealer los is gekomen en de verzinklaag mee heeft getrokken zal wel weer het goedkoopste spul zijn geweest wat gm heeft gebruikt, rotzooi
Verotte posi in de as en een watts linkage
Frictie conus afgesleten...beetje een prut ontwerp. Afdraaien en opshimmen dan maar
Asje schoon, netjes glyptal af fabriek
Wat spullen stralen
Asje redelijk schoon zodat de draagarmbeugels verlast kunnen worden
Vieze tectylbende erafha;len met petroleum...geen fijn klusje
lekker dan!
Vers verzinkte bouten en moeren
Last edited by Corp on Wed Nov 11, 2009 2:32 pm, edited 3 times in total.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Alles afgekit, dat was af fabriek nooit gedaan
Bedliner erop
Kijken of het eea past
Headers verlast voor V bands, die ellendige kogel en kom verbindingen ben ik geen fan van
Rad frame weer terug gebrukt zo goed als het ging, rad staat er nu weer recht in
Poedecoat grondlaag
Resultaat, lijkt wit..is licht grijs Tank gesoldeerd, dat lekt niet meer
Bedliner erop
Kijken of het eea past
Headers verlast voor V bands, die ellendige kogel en kom verbindingen ben ik geen fan van
Rad frame weer terug gebrukt zo goed als het ging, rad staat er nu weer recht in
Poedecoat grondlaag
Resultaat, lijkt wit..is licht grijs Tank gesoldeerd, dat lekt niet meer
Re: 1987 Camaro IROC-Z
tank er weer onder
Nieuwe strut towers en vers lakje
Watts linkage
`
Voorwieloph.
Donor spatbord
Motorruimte zo goed als klaar om torretje te ontvangen
armpjes weer in elkaar
zoals 't was
Achteras dekseltje/girdle
remmerij spullen
Achterkant aanpakken
Spindle wat verbouwen
moets m'n veerspanner wat verbouwen om het in elkaar te krijgen zonder dat het beschadigd
Toch weer gelukt
19" M6 velgen
Asje verlast
Achteras gecoat (moest eigenlijk grijs, per ongeluk zwart geworden...shit happens) originele ontluchting afgedopt ivm watts linkage
Nieuwe strut towers en vers lakje
Watts linkage
`
Voorwieloph.
Donor spatbord
Motorruimte zo goed als klaar om torretje te ontvangen
armpjes weer in elkaar
zoals 't was
Achteras dekseltje/girdle
remmerij spullen
Achterkant aanpakken
Spindle wat verbouwen
moets m'n veerspanner wat verbouwen om het in elkaar te krijgen zonder dat het beschadigd
Toch weer gelukt
19" M6 velgen
Asje verlast
Achteras gecoat (moest eigenlijk grijs, per ongeluk zwart geworden...shit happens) originele ontluchting afgedopt ivm watts linkage
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Kijken of alles past
Spatbordje verder gedaan
Gaat nog aardig lukken weer
Prototype inlaat
en een blazertje erop
dat was 't tot nu toe...weer wachten op summit spullen
Spatbordje verder gedaan
Gaat nog aardig lukken weer
Prototype inlaat
en een blazertje erop
dat was 't tot nu toe...weer wachten op summit spullen
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Goed aangepakt corp,zie je niet vaak zo'n "jong" project.
dat daarachter vindt ik ook leuk,een cyclone spoiler?
dat daarachter vindt ik ook leuk,een cyclone spoiler?
-
- Posts: 450
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
mooi project 8)
Zijn sowieso heerlijke auto's om in te rijden,en met het pret pakketje in het vooronder krijgt het ook de prestaties die passen bij de looks.
Heb je de motor nog aangepast?? of ga je voor de ringlands?
Zijn sowieso heerlijke auto's om in te rijden,en met het pret pakketje in het vooronder krijgt het ook de prestaties die passen bij de looks.
Heb je de motor nog aangepast?? of ga je voor de ringlands?
Re: 1987 Camaro IROC-Z
std. onderblok nu ook nog std. koppen, straks mijn TFSG1s erop en een ZZ9 nokkenas en dan kijken of ik de bovenste ringland eraf kan rukken LOL. Denk dat ik de boost bescheiden houdt. De 700R4 is wel versterkt opgebouwd en schakelt bikkelhard mar ik was niet van plan om die gelijk weer om zeep te helpen. Heb nog wel wat op reserve dus als 't stuk gaat geen probleem. Superfijne autos idd, heb ook nog een 88er 5.0 handbak met J65 remmen, G45/G90 perf 9 bolt as (normaal alleen op de 5.7) en geen opties behalve el. ramen. Als die el. ramen er niet op hadden gezeten was 't een 1LE geweest. 80.000 originele KM (Canadese auto dus alles metrisch)
Vond 't altijd een beetje de amerikaanse Opel Manta...vind dat wel wat hebben LOL trailer trash auto's
Dat daarachter is een "gewone" Cyclone, geen spoiler. Wel een 428 Cobra Jet.
Vond 't altijd een beetje de amerikaanse Opel Manta...vind dat wel wat hebben LOL trailer trash auto's
Dat daarachter is een "gewone" Cyclone, geen spoiler. Wel een 428 Cobra Jet.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Tering, dat is weer geen half werk. Dus daar ben je de hele tijd mee bezig.
Is het de bedoeling dat je hem ook nog helemaal laat spuiten?
Is het de bedoeling dat je hem ook nog helemaal laat spuiten?
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Nice 8) dat wordt een fijne sturend karretje!
Re: 1987 Camaro IROC-Z
He Arnold, mwoah..niet heel erg druk mee geweest hoor, al met al niet eens zo heel veel dagen aan kwijt geweest. Meer wachten op delen dan wat anders.
Stuurde al best goed maar nu een stuk beter hopelijk alle kogels e.d. van moog, ik meot die goedkope troep niet. Alles gewoon nieuw. Hoop dat hij wat beter remt. De remmen zijn niet echt slecht maar het houdt ook niet over met die kleine prulschijfjes en dan had ik op beide al J65 schijven rondom. Heb ook nog een setje 1LE schijven (12") die gaan wel een keer op de 88er. De 87er heeft 13" baer track voor en 12" C4 met PBR klauwen achter.
Stuurde al best goed maar nu een stuk beter hopelijk alle kogels e.d. van moog, ik meot die goedkope troep niet. Alles gewoon nieuw. Hoop dat hij wat beter remt. De remmen zijn niet echt slecht maar het houdt ook niet over met die kleine prulschijfjes en dan had ik op beide al J65 schijven rondom. Heb ook nog een setje 1LE schijven (12") die gaan wel een keer op de 88er. De 87er heeft 13" baer track voor en 12" C4 met PBR klauwen achter.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Cool, ze zijn inderdaad vaak behoorlijk redneck, maar mits correct uitgevoerd is het toch best een aardige 80's musclecar.
Het idee met de M6 velgen heb ik ook al gehad voor mn Camaro, toch handig die 120mm steek.
Het idee met de M6 velgen heb ik ook al gehad voor mn Camaro, toch handig die 120mm steek.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
mooi ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Zo, da's genieten zeg! En dan nog meer tijd kwijt aan wachten dan aan het project zelf . Daar kan ik alleen maar van dromen!
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Gewoon met zo'n lamellentolletje de poedercoat eruit slijpen en de boringen superglad slijpen, dan gaan de bussen er met de pers zo in (arm ondersteunen zodat je 'm niet in elkaar drukt), bramen zijn funest en met de coating er nog op pers je de arm kapot omdat 't te strak gaat.mat350 wrote:mooi ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt