Lincoln Continental Mark III 1970
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Vakwerk
doe zo voort
groeten jan
doe zo voort
groeten jan
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
ik heb ooit eens gezien hoe een raceteam een nut and bold job doet op een chassis , ze trekken daarmee alles na om te checken of alles is aangedraaid : alles wat is nagetrokken stippen ze aan met een zilveren viltstift , zo hoeven ze alleen te kijken of er overal een stipje op gezet is en niet nog eens een sleutel op te zetten , scheelt een hoop werk
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Het blok is nu klaar om er in getakeld te worden. Zoals gezegd komen de cilinderkoppen en inlaat pas later aan de beurt.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
super netjes!!
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
O O, ik zie een mechanische pomp..........doe het niet !
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Waarom niet? Hij heeft minstens 400.000 km probleemloos rondgereden met een mechanische benzinepomp, dus ik zie het probleem niet.mercury1970 wrote:O O, ik zie een mechanische pomp..........doe het niet !
Ik ken wel de problemen die mensen hebben gehad met mechanische benzinepompen die op benzine en lpg reden, maar dat is bij mij niet aan orde. Deze Lincoln blijft puur op benzine rijden.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Netjes hoor,maar waarom geen l.p.g. inbouwen?rijdt net zo goed,is beter voor het milieu en je kunt er wat verder mee den lande in trekken zonder gelijk platzak te raken door de dure ontvetter.?
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
ik kan wel indenken dat die pompen slecht tegen drooglopen kunnen er zit een membraam in dat dan scheurt , volgens mij zou je zo'n pomp met een extra leidinkje en een extra electriese klep ook de benzine terug in de tank kunnen laten pompen op gas dan droogt ie niet uit .
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Het blok zit er in!
Wat een gepuzzel om alle boutgaten recht tegenover elkaar te krijgen, maar alles is netjes gegaan, zonder te forceren.
Het lastigste was nog om de koppelomvormer recht tegenover de starterkrans te krijgen. Als je dat niet doet kan je in een seconde je starterkrans krom buigen. Ik heb steeds via het gat van de startmotor gevoeld of de draadeindes recht tegenover de gaten zaten.
Gewoon alles heel rustig en beheerst doen. Stukje laten zakken, even controleren, weer laten zakken, naar voren rijden, weer zakken, enz.
Die evenaar werkt ook heel goed, alleen had ik er niet aan gedacht om de verf er af te halen. Tijdens het laten kantelen van de motor zijn er wat verfschilfers los gekomen van de evenaar en in de olie-retourgaten gevallen. Gelukkig zag ik het gebeuren en kon ik alles nog opdoen, maar ik heb maar vlug even een doek over de gaten gedaan.
Als eerste heb ik trouwens die goedkope harpsluitingen weggeflikkerd, hier ga ik dus echt geen 250kg aan hangen. Gewoon goede bouten gebruiken zoals op de foto's, dan weet je zeker dat er geen rampen gebeuren.
Troep, niet gebruiken!
Blok van de motorstandaard, het hijsen kan beginnen.
Netjes op z'n plek!
Wat een gepuzzel om alle boutgaten recht tegenover elkaar te krijgen, maar alles is netjes gegaan, zonder te forceren.
Het lastigste was nog om de koppelomvormer recht tegenover de starterkrans te krijgen. Als je dat niet doet kan je in een seconde je starterkrans krom buigen. Ik heb steeds via het gat van de startmotor gevoeld of de draadeindes recht tegenover de gaten zaten.
Gewoon alles heel rustig en beheerst doen. Stukje laten zakken, even controleren, weer laten zakken, naar voren rijden, weer zakken, enz.
Die evenaar werkt ook heel goed, alleen had ik er niet aan gedacht om de verf er af te halen. Tijdens het laten kantelen van de motor zijn er wat verfschilfers los gekomen van de evenaar en in de olie-retourgaten gevallen. Gelukkig zag ik het gebeuren en kon ik alles nog opdoen, maar ik heb maar vlug even een doek over de gaten gedaan.
Als eerste heb ik trouwens die goedkope harpsluitingen weggeflikkerd, hier ga ik dus echt geen 250kg aan hangen. Gewoon goede bouten gebruiken zoals op de foto's, dan weet je zeker dat er geen rampen gebeuren.
Troep, niet gebruiken!
Blok van de motorstandaard, het hijsen kan beginnen.
Netjes op z'n plek!
-
- Posts: 1948
- Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Mooi werk man
En vervang ook gelijk de kachelradiateur als je dat nog niet gedaan had, daar kan je nu nog goed bij maar als de koppen erop gaan niet meer.
En vervang ook gelijk de kachelradiateur als je dat nog niet gedaan had, daar kan je nu nog goed bij maar als de koppen erop gaan niet meer.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Als je ziet hoe complete bigblocks aan 4 van die M6 (3/16?) boutjes in een alu intake hangt zou ik me niet zo'n zorgen maken over 2 van die harpsluitingen en 250 kg
Ziet er wel nice uit allemaal man
Ziet er wel nice uit allemaal man
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Ziet er zeer netjes uit! Ik volg dit topic met plezier!
Maar ai, een fram filter! Zou je hier niet liever een motorcraft origineel filter of dergelijke opzette?
Maar ai, een fram filter! Zou je hier niet liever een motorcraft origineel filter of dergelijke opzette?
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Bedankt voor de reacties!
@ Peter Pontiac, de kachelradiateur zag er nog als nieuw uit, zowel van binnen als van buiten, vraag me niet hoe het kan. Maar ik heb dus de originele weer teruggeplaatst. Ik hoop niet dat ik er spijt van krijg.
@ Funk, je hebt helemaal gelijk! Ik heb dat andere topic ook gezien, het zou dus makkelijk met die originele harpsluitingen kunnen, maar ze zagen er echt zwak uit. Voor mijn werk hijs ik wekelijks motoren van 30 ton, maar als het van jezelf is ben je toch wat voorzichtiger.
@ Jeroen, die discussie over Fram filters heb ik destijds ook gevolgd en ik geloof het allemaal wel. Er zal heus wel eens een keer iemand narigheid gehad hebben met zo'n filter, maar er rijden misschien wel een miljoen auto's en andere voertuigen rond met zulke filters, dus het zal echt niet zo'n troep zijn als destijds beweerd werd. En ach, er rijden ook miljoenen Fordjes rond waarvan ook hele volkstammen beweren dat het rommel is.
@ Peter Pontiac, de kachelradiateur zag er nog als nieuw uit, zowel van binnen als van buiten, vraag me niet hoe het kan. Maar ik heb dus de originele weer teruggeplaatst. Ik hoop niet dat ik er spijt van krijg.
@ Funk, je hebt helemaal gelijk! Ik heb dat andere topic ook gezien, het zou dus makkelijk met die originele harpsluitingen kunnen, maar ze zagen er echt zwak uit. Voor mijn werk hijs ik wekelijks motoren van 30 ton, maar als het van jezelf is ben je toch wat voorzichtiger.
@ Jeroen, die discussie over Fram filters heb ik destijds ook gevolgd en ik geloof het allemaal wel. Er zal heus wel eens een keer iemand narigheid gehad hebben met zo'n filter, maar er rijden misschien wel een miljoen auto's en andere voertuigen rond met zulke filters, dus het zal echt niet zo'n troep zijn als destijds beweerd werd. En ach, er rijden ook miljoenen Fordjes rond waarvan ook hele volkstammen beweren dat het rommel is.
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Respect! 8)
Succes verder!
Succes verder!
Re: Lincoln Continental Mark III 1970 Motorrevisie
Weer wat kleine dingetjes gedaan, er gaat zo veel tijd in zitten als je het netjes wilt hebben.
Gereviseerde startmotor gemonteerd en de nieuwe bedrading. Het moet echt netjes zitten, want de bedrading zit maar een paar centimeter van de uitlaat. Er zit een hittewerende kous over de draden heen om ze te beschermen tegen de uitlaat hitte. Ook heb ik gelijk nieuwe stekkers er op geknepen. De bedrading die het dashboard in gaat laat ik zitten, de rest wordt allemaal vernieuwd.
Ventilator en nieuwe radiateur gemonteerd. De fanshroud moet nog wat netter gemaakt worden. Eigenlijk zou er een nieuwe op moeten want deze is onderaan gescheurd, maar zo gaat het allemaal nog wel. Het zit allemaal stevig vast, maar voor het nette moet er een nieuwe op.
Dikke koppakkingen van Felpro.
En eindelijk de koppen er op. Heel goed schoonmaken uiteraard, want ook hier kwam weer een hoop slijpsel vanaf. Best wel zwaar om ze in je eentje er op te zetten, de bouten aandraaien is nog gekker!
Gereviseerde startmotor gemonteerd en de nieuwe bedrading. Het moet echt netjes zitten, want de bedrading zit maar een paar centimeter van de uitlaat. Er zit een hittewerende kous over de draden heen om ze te beschermen tegen de uitlaat hitte. Ook heb ik gelijk nieuwe stekkers er op geknepen. De bedrading die het dashboard in gaat laat ik zitten, de rest wordt allemaal vernieuwd.
Ventilator en nieuwe radiateur gemonteerd. De fanshroud moet nog wat netter gemaakt worden. Eigenlijk zou er een nieuwe op moeten want deze is onderaan gescheurd, maar zo gaat het allemaal nog wel. Het zit allemaal stevig vast, maar voor het nette moet er een nieuwe op.
Dikke koppakkingen van Felpro.
En eindelijk de koppen er op. Heel goed schoonmaken uiteraard, want ook hier kwam weer een hoop slijpsel vanaf. Best wel zwaar om ze in je eentje er op te zetten, de bouten aandraaien is nog gekker!