77 Corvette Pro touring

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

Ik ga ook maar eens een paar plaatjes plaatsen van mijn auto, hij is bijna klaar (had gehoopt eigenlijk deze zomer al te rijden maar wat tegenslagen met onderdelen e.d....het is er niet van gekomen) Het is een 77er Corvette die we (ik met hulp van m'n broer) opbouwen in pro touring stijl. Het meeste is zelfbouw.

Dit is de auto
Image

Toen ik heb kocht zag het er zo uit:

Image

Image

Image

Image

Dat kan natuurlijk niet, en nu een jaartje later ziet het er allemaal zo uit.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hij ligt best wel laag :)

Image

Alles is nieuw en/of gereviseerd. De achterwielophanging met coil overs is eigenbouw, evenals de lampen, de klokkenwinkel en console delen van het interieur en diverse onderdelen (aluminium) in en om de motorruimte. De kabelbomen zijn ook eigen fabricaat met relais geschakelde xenon lampen voor groot en dimlicht.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by rene74monte »

jezus christus dikke fuck dat ziet er echt goed uit , is die straks nog wel op de weg te houden?
dikke complimenten van deze kant
Bral
Posts: 404
Joined: Sun Jul 29, 2007 3:09 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Bral »

wat is dat nou voor extra koeler met die carbon ducts ?

best wel een vet ding, mooi werk...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

achteras koeler, de electrische tilton pomp die je ziet is thermostatisch geschakeld (nou ja, dat moet nog :) de draadjes liggen nou nog los met van die lelijke amp knijpstekkertjes erom om ff te testen of hij wel goed pompt en de olie netjes op het kroonwiel terecht komt, moet dus nog aangesloten worden met een metri-pack connectortje). Op de carbon duct moeten nog slangen worden aangesloten en een paar tuitjes die de lucht van voor bij de achterwielen weghalen. Er zitten voorop ook een automaatkoeler, een thermostatisch geschakelde motoroliekoeler en een stuurbekrachtigingskoeler.

Dit is de thermsotaat van de motoroliekoeler:
Image

De leidingen lopen door hat radiator frame heen met bulkhead connectoren
Image

Image
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Stimpy »

Wow man dat is een coole wagen!!!!! Geen half werk, en die koplampen..... echt mooi.....die behuizing ook :D ;)
Maarreh een jaar bezig en nog niet klaar, wanneer maak je die lampen af :D
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by camaro67 »

koplampen zijn niet mijn ding (smaken verschillen),maar de rest is super.
respect voor het werk :thumbsup:

greetz joop
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

Stimpy wrote:Wow man dat is een coole wagen!!!!! Geen half werk, en die koplampen..... echt mooi.....die behuizing ook :D ;)
Maarreh een jaar bezig en nog niet klaar, wanneer maak je die lampen af :D
Ik zit te wachten tot een niet nader te noemen persoon van zijn luie %$@%@#%$ afkomt en die randjes eens afmaakt :)

De lampen zijn nog niet klaar, er komen nog lexan deksels overheen die gebogen zijn in de vorm van de neus (zodat er niet een plat stuk lexan in ligt)
Ik had wel een setje originele klaplampen luiggen, helemaal gereviseerd maar dan moet je al die vacuum troep weer aansluiten en ook laten spuiten en het is maar de vraag of ze dat met die effectlak netjes in dezelfde tint krijgen zodat het niet opvalt dat ze later los gespoten zijn. Dit is ook aerodynamischer :D
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by chiel »

Zeer vet allemaal :thumbsup: Wat voor blok? Het blok wat er inzat? Deze {of de koppen} is niet origineel 1977.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

355 met ZZ4 koppen. Origineel? wat is dat voor een vies woord :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Funk »

Knetters man, dat ziet er mooi uit :thumbsup:

Die achteraskoeler, is dat echt 'nodig' ? Ben benieuwd naar het gezicht van de RDW'er als 'ie er onder staat alstie straks een kenteken krijgt :lol:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

Nee, niet echt maar het was zo kaal daar achter zonder de 9lelijke) reservewielbak dus dan maar dit erop, ook nog eens "nuttig" ... zo'n diff wordt toch nog flink heet, helemaal in Duitsland op de snelweg. Wat moet je dan he :) het oog wil ook wat. En die pomp, de koeler en de duct had mijn broer nog liggen dus da's altijd handig:D
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Pavement Pounder »

Mooi bezig man 8)
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by cees »

schitterend zo'n auto ontbreekt nou nog in mijn verzameling :D
ziet er super uit mag ik vragen welke kleur dat is?
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Johan82 »

Vette bak! :thumbsup:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 77 Corvette Pro touring

Post by Corp »

cees wrote:schitterend zo'n auto ontbreekt nou nog in mijn verzameling :D
ziet er super uit mag ik vragen welke kleur dat is?
Standox MonteCarlo Magic
Post Reply