1934 plymouth

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

plymouth "underground" rodje, body naar de straler gebracht

Post by transam-400 »

het is er eindelijk van gekomen, ik heb mijn hotrod !!! :jump:
teminste, iets wat ooit een hotrod gaat worden 8)

het verhaal: ik ben toch, net als meer mensen al een tijdje op zoek naar info over het bouwen van een hotrod. dat is dus heel erg moeilijk om te krijgen.

toch wel een beetje aan t rondkijken, of ik misschien wat tegen zou komen.
ik was afgelope winter erg druk met de trans am, dus er kwam niet zo erg veel van, maar de trans am schiet lekker op, dus tijd voor wat nieuws.

nu kwam ik op marktplaats een plymouth project tegen, een '34 er, en die zou dan op een '73 camaro onderstel moeten staan.
eerst maar eens gemailed hoe dat nou precies zat, want een camaro onderstel??

als reactie, het onderstel zou verbouwd zijn, en er kon ook nog wel wat van de prijs af. dan word ik toch nieuwsgierig he.

ik toch van plan om maar even te gaan kijken. afgesproken om even bij ep langs te gaan ( 29 hot rod pick-up )

dit vond ik al erg gaaf, om eens bij zo'n project te gaan kijken.
en omdat ik toch in friesland moest wezen, meteen even bij lillypad langsgeweest.
toen dus bij de plymouth wezen kijken, en ik vond eigelijk, dat ie nog wel in redelijke staat is, en voor 1500 kan je weinig miskoop doen, dus maar besloten om hem te kopen.

de eerste foto's hebben al op t forum gestaan, de rest volgt :P

afgelope vrijdag met een collega van mij, een trailertje achter de pick-up naar friesland gereden, en mijn nieuwe liefde opgehaald :lol:
Last edited by transam-400 on Fri Aug 13, 2010 11:45 am, edited 45 times in total.
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by transam-400 »

de hotrod dus eindelijk in de werkplaats, en ik kon niet wachten om te beginnen :D

eerst maar een mijn extra setje velgen en banden er onder gezet achter, want 1 band was helemaal verrot en lek, en ze waren veel te klein :P nu lijkt het nog wat 8)

de wagen stond echt helemaal vol met onderdelen, dus de deuren open gemaakt, en begonnen met alles eruit halen.

wat ik daar allemaal tegenkwam, echt bijna alle onderdelen zitten er nog bij, maar dat is allemaal vastgelegd op foto :lol:
ik heb nogal veel foto's hoor :oops: voor de liefhebber :lol:

eerst even het plaatwerk wat er in lag.
al het losse plaatwerk is naar de straler geweest zo te zien, en in de primair gezet.
of de body ook is gestraald weet ik nog niet zeker, maar ik denk het eigelijk wel, ziet er prima uit allemaal 8)

: de voorspatborden
Image
Image

de achterspatborden
Image

en iets dat misschien de nieuwe spatborden hadden moeten worden, maar dat rare lange spatbord valt al af natuurlijk.
Image

de motorkap en zijplaten, die er volgens de vorige eigenaar niet bij zaten :?
Image
Image

het grilletje, die ik persoonlijk erg gaaf vind, door de mooie vorm . :)
Image
Image

de raamprofielen die er echt nog als nieuw uitzien, vooral door het stralen
Image

dan had ik nog een paar kratten met losse onderdelen, ik keek er echt van op wat ik daarin tegenkwam!!
alles er maar uit gehaald, beetje schoongemaakt, en gesorteerd.

het is niet allemaal nieuw meer, maar vind het wel grappig dat alles er nog bij zit.
rempedaal, handrem, toeter...en de rest :P
Image

ook zitten er 3 kacheltjes bij, een oude, een iets minder oude, en een nieuwe, welke er in komt?? ik denk geeneen :lol:
Image

raammechanismes voor de voor en achterramen, maar de achterramen maak ik er gewoon definitief in denk, koplampen, en de deursloten/ vergrendeling, en een wissermotortje.
Image

nog wat spul, misschien kan iemand mij vertellen wat die ronde ring is, het moet haast een rem zijn, maar waar heeft dit gezeten?? ook nog een heel oud thermostaatje en het gaspedaal.
Image

de originele logo'tjes zekeringkast en nummers.
Image

dit vind ik toch wel leuk spul hoor :) metertjes, dashpaneeltje kabelboompje, alle sleutels, contactslot, wisserarmpje....
Image

Image

dit was wel even alle rommel die eruit kwam :lol: owjah, het volledige originele interieur zat er nog bij vloerbedekking, alle panelen, armsteuntjes, alleen de banken heb ik er niet meer bij, en de rest heb ik nu ook maar weggegooid :)
Image

lijkt mij niet de moeite waard om te bewaren he :? haha
beetje raar, er lag ook een zonneklepje in, met de verzekeringspapieren van een chevy uit 1950 :lol: :P
Image
Image
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by transam-400 »

vandaag ook lekker bezig geweest met de body en chassis.

ik had dus gehoord, dat ie op een camaro onderstel zou staan. ik had meteen al wel gezien, dat alleen het voorste subframe van een camaro, aan een ouder chassis was gelast, het blijft nog even een raadsel, maar ik hoop meer te weten te komen!!
de volledige voortrein is camaro, de achteras, en bladveren :? ook camaro, maar de manier waarop dit is gedaan???

dat gaat er zoiezo onder vandaan.

de voorophanging.
Image
Image

en het achterkantje.
Image
Image

de body zelf, is best al een hoop aan gedaan,maar zit nog steeds wel wat werk aan.
Image
Image
Image
Image

de body stond helemaal los op het chassis, dus die heb ik er even af gehesen, omdat ik toch wel erg benieuwd was naar het chassis.
meteen de onderkant van de body even goed kunnen bekijken.
Image
Image

omdat ie hoogstwaarscheinlijk gechanneled word, gaat de nieuw bodem er weer uit :?

en nu het chassis, als iemand enig idee heeft wat voor chassis dit zou kunnen zijn, ik ben heel nieuwsgierig.
ik vind het er wel onwijs zwaar uitzien, het chassis is al geboxed, nu nog even beslissen of ik verder ga met dit chassis, of dat ik iets nieuws maak. al denk ik dat ik een goede basisi heb zo!!!

Image
Image
Image
Image

ook heb ik stiekem even een proefopstellinkje gemaakt, ik denk dat het dak op zo'n 1.50 meter uitkomt als ie klaar is,al komen de originele spatborden er niet meer op te zitten, en de motorkap zo weinig mogelijk 8)

Image
Image
Image

tips zijn altijd welkom :lol:
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Ed »

Kan je niet verder helpen, maar respect als je dit tot een goed einde brengt 8) ben helemaal niet thuis in rodding, hoewel ik het prachtig vindt.
De voorkant van het chassis lijkt in de verste verte niet op zo'n oude rod. Misschien is een compleet chassis aanschaffen een zorg minder en heb je gelijk de juiste looks te pakken.
Op pre66 kunnen ze je misschien verder helpen, daar zitten een aantal handige flikkers die je op weg kunnen helpen. Ik weet niet wat je met de aandrijflijn gaat doen, leuk zou zijn als je het Mopar gevoel doorzet :roll: :D een dikke 440 er in of een early hemi........superdik. Man wat een werk........succes met de puzzel :thumbsup:
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by 39 LaSalle »

Chassis ziet er orgineel uit, zonder de front clip dan.
Ronde rem deel zat orgineel om de aandrijf as trommel.








Wander
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Martin71RS »

Hey manke,

ik zit mn vrouw al langzaam gek te maken....over een jaartje ofzo (nu de Camaro bijna klaar is) gaat ze t wel weer zat worden dat ik niks te doen heb en als ze t zat wordt is t tijd voor een nieuw project :D Ik heb ook wel zin in zoiets 8)

grtz
Martin
67Camaro
Posts: 1007
Joined: Mon Mar 21, 2005 8:13 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by 67Camaro »

Martin71RS wrote:Hey manke,

ik zit mn vrouw al langzaam gek te maken....over een jaartje ofzo (nu de Camaro bijna klaar is) gaat ze t wel weer zat worden dat ik niks te doen heb en als ze t zat wordt is t tijd voor een nieuw project :D Ik heb ook wel zin in zoiets 8)

grtz
Martin

Hehe, same here! Alleen moet ik nog een jaartje of wat wachten voordat mijn Camaro convertible klaar is :?

Maar dit ziet er al leuk uit om mee te beginnen... En zoals Ed al aangeeft, gooi er een Hemi in 8) , er staan toevallig een oude hemi en een nieuwe hemi op marktplaats...
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Streetrod »

Alles ziet er niet slecht uit kun je zeker iets moois van maken. Frame lijkt mij wel orgineel op het voorste stuk nu dan, mijn 37er plymouth frame is ongeveer het zelfde.

Ronnie
Mean Lean
Posts: 259
Joined: Mon Apr 12, 2004 9:38 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Mean Lean »

Hi
Leuk project

Alles hangt een beetje af wat je er uiteindelijk van gaat maken, met of zonder spatborden, high tech of old style.
Hier alvast wat adrssen http://www.roadsters.com/parts/
Die frontclip zou ik persoonlijk zelf er zo snel mogelijk onder vandaan halen, veel te log voor zo'n karretje.
Voor independent front suspension kijk eens bij http://www.ArtMorrison.com, http://www.chassisengineeringinc.com, http://www.fatmanfab.com Voor de old style http://www.SpeedwayMotors.com of shadowrods.com
Voor goedkope 15" spatborden (14,95) in Nederland kun je bij http://www.soer.nl/index.html terecht, kun je ook nog eens lekker zelf de zaag in zetten voor dat geld.

succes

Leen
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by BigBlockMopar »

:D Toevallig zat ik laatst ook al eens te loeren bij Soer naar die spatborden. Dacht zelf ook inderdaad dat dit best eens handig zou kunnen zijn als je een rodje aan het bouwen bent.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Streetrod »

BigBlockMopar wrote::D Toevallig zat ik laatst ook al eens te loeren bij Soer naar die spatborden. Dacht zelf ook inderdaad dat dit best eens handig zou kunnen zijn als je een rodje aan het bouwen bent.
En dan krijg je een aanhang rodje :lol: :lol: echt niet dat spul op je rodje, ga dan maar met een engels wiel aan de gang kun je iets veel mooiers maken :thumbsup:

Ronnie
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by transam-400 »

hahaha, zijn er misschien sponsors die zich hier willen aanmelden voor de hemi?? :lol:

het lijkt me trouwens wel geweldig om die erin te hebben, maar de onderdelen he :?

vandaag weer lekker bezig geweest met de rod, ik ben toch nog aan t kijken wat ik precies wil, dus de slijptol maar in het chassis gezet.
eerts dat verschrikkelijke front eraf geslepen, die heb ik er later wel weer aangelast, maar nu op een andere hoogte, dus hij staat al een stuk lager.

ook de achtervering, die er uiteraard volledig onder vandaan gaat, even verandert, zodat ie een mooie rijhoogte heeft.
zoals ik nu van plan ben, kom het dak op 1.50 meter, en staat de body schuin naar voren, met een paar brede banden aan de achterkant.

het dak word niet gechopped, vooral omdat ik het niet lelijk vind zoals ie nu is. ook staat de voorruit schuin, dus zou al wat meer werk worden, maar alle raamlijsten heb ik origineel nog, en zijn echt in nieuwstaat, anders zouden die ook verbouwd moeten worden.

wel word hij gechanneld, zodat hij mooi laag kan staan, maar toch nog een beetje bodem-vrijheid. :)

moet alleen nog even kijken, ik vind de achterkant nog redelijk hoog staan, maar mijn wielen komen anders in de kasten, misschien de kasten uitbouwen, maar liever niet.

de voorkant, komt een dropped i-beam onder, misschien een drilled beam, gewoon omdat ik het wel een gaaf gezicht vind.
het chassis ga ik toch maar volledig nieuw maken, dit chassis is al een hoop mee gebeurt, dus lekker wat nieuws 8)

op de foto lijkt hij nog redelijk hoog, het dak is nu rond de 1.65, alleen als ie achter nog meer zakt, kom ik in de wielkast, misschien moeten de wielen verder naar buiten?? zodat ze naast de body uitkomen.
Image

let trouwens niet op t chassis, daar word niks van gebruikt :P

ik vind het wel een heel stoer kontje :lol:
Image

vandaag ook de body eens even goed bekeken, ik denk toch echt dat ie gestraald is, ook zitten er al flink wat platen in gelast, en strak geplamuurt, er is dus echt al aardig wat werk aan gedaan, dat scheelt voor mij weer. al heb ik een groot gedeelte van de bodem, er alweer uit geslepen vandaag, omdat straks het chassis binnen komt te lopen :)
de dakplaat haal ik er ook weer uit, die is er zo ingelegd, en er zit nu dus hoogteverschil in het vaste dak, en de plaat die ze erin hebben gelijmd.

ik ben nu van plan om er een aluminium plaat voor te maken, en die eerts te laten bekleden, voordat ik hem erop maak.

nog even mijn stoffige wagentjes naast elkaar :P de trans am mag alweer bijna buiten gaan spelen :jump:
Image
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by Streetrod »

De zaag in het dak :thumbsup: topchoppen dat ding word i veel mooier van en het werk valt wel mee. En als die lijsten in nieuw staat zijn is het helemaal makkelijk werken, stukje er tussen uit en weer vast lassen.

Ronnie
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by transam-400 »

37blowncoupe wrote:De zaag in het dak :thumbsup: topchoppen dat ding word i veel mooier van en het werk valt wel mee. En als die lijsten in nieuw staat zijn is het helemaal makkelijk werken, stukje er tussen uit en weer vast lassen.

Ronnie

haha, ik moet het nog even aankijken hoor :lol: ik denk dat ik even afwacht hoe de rest verloopt.
ik ben nog druk bezig met foto's kijken enzo, hoe het allemaal moet worden.

ik vroeg me eigelijk af, misschien weet jij dat, wat voor koker word er precies gebruikt voor een chassis.
ik ben gewend op me werk, om alles verschrikkelijk zwaar en sterk te maken, dus ben bang, dat ik het veel te zwaar ga maken :?

5mm wanddikte denk?? en dan 120x 50 ? of 180x80 ofzow???

ik ben al wel een beetje op zoek, maar nog niet duidelijk kunnen vinden.

bedankt alvast, michel
39 LaSalle
Posts: 2286
Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm

Re: '34 plymouth hotrod

Post by 39 LaSalle »

Wat veel gebruikt wordt, 2''x 4'' is ong. 100mm x 50mm en dan 3 mm dik.

Wat jij wilt gebruiken zit in een Leopard.










Wander.
Post Reply