Chevy 3100 bj 1950.

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Daan1962 wrote: ↑Sun Apr 18, 2021 12:45 pm Oke je doet dit dus niet beroepsmatig? Ziet er wel puik uit. Ben (nog) niet zo handig
Nee cker niet beroepsmatig. Maar veel youtube kijken, veel googelen. En soms als je wat gevonden hebt iets verder er in gaan graven. Kom je een hoop unieke dingen tegen. En al doende leert men πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻. Het is geen heel erg technisch hoogstandje zo’n oldtimer. Veel zit gebout en weinig electronica.πŸ˜… Ik heb wel een technische man die in de werkplaats aanwezig is waar ik mn vragen kan stellen en als nodig even mee kan kijken of mee kan helpen. Hij is ook degene die straks het constructieve gaat doen. Er komt een subframe van een camaro β€˜68 aan de voorkant en een small block in met een 700R4 versterkte automaat bak. Ik probeer echt zoveel mogelijk zelf te doen en overal mee helpen waar kan. Daar leer je van en weet je in de toekomst hoe dingen in elkaar zitten voor evt onderhoud of reparatie. Maar die technsche dingen laat ik ook aan een vakman over. Moet uiteindelijk wel veilig, betrouwbaar en comfortabel worden. Maar echt waar een hoop kan je zelf. Assen er onder uit halen cabine aanpakken en dat soort dingen. Desnoods veel foto’s maken hoe het er voor de tijd uitzag zodat je altijd daar terug kan kijken hoe het zat. Onderdelen, boutjes moertjes goed in zakjes doen en opschrijven waar het vandaan komt en hoe het gezeten heeft.

Image

In het begin denk je het wel te kunnen onthouden maar verder in het project word het wel veel en weet je het niet goed meer. Succes allemaal met jullie projectenπŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻
Last edited by Coppertje on Tue Apr 20, 2021 11:38 pm, edited 1 time in total.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

Ik heb eigenlijk altijd classics gehad waarvan de deuren zonder smijten goed sluiten en werd dan ook altijd kriegel als mensen mijn deuren dichtsmeten. Vooral als je dan ergens elders in de auto roestflakes hoorde vallen :D
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by grandmaster n »

Wilf wrote: ↑Mon Apr 19, 2021 3:21 pm ... Vooral als je dan ergens elders in de auto roestflakes hoorde vallen :D
Hahahahaha

gr
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Wilf wrote: ↑Mon Apr 19, 2021 3:21 pm Ik heb eigenlijk altijd classics gehad waarvan de deuren zonder smijten goed sluiten en werd dan ook altijd kriegel als mensen mijn deuren dichtsmeten. Vooral als je dan ergens elders in de auto roestflakes hoorde vallen :D
De 3100 staat bekend om slecht sluitende deuren. Nieuwigheid 🀣🀣🀣
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950

Post by Coppertje »

Ja ja daar ben ik weer! Weer aardig wat gedaan. Aan de veiligheid gedacht en gordels gemaakt. En wel drie setjes.hoe meer zielen hoe knusser en gezelliger.

Image

Image

Image

Image

Ook weer overstag gegaan van iets handmatigs naar iets electrisch.πŸ˜…
En dat zijn de ramen. Deze week de regulators binnen gehad van NU-relics😍

Image

Image

Image

Dit is zo mooi. β€˜Oude’ regulators eruit nieuwe erin met drie boutjes op de originele plek en hij zit vast. Alleen nog even bekijken hoe ik de kabels vanuit de deur naar onder het dashboard ga maken.
Dus heb de hagelnieuwe raamregulators voor links en rechts over en in de aanbieding. Als jullie iemand weten ....

Image

Maar ook nog verder aan het afbreken geweest. De originele vooras is definitief gedemonteerd en verkocht. Voor de tijd wel bepalen en inmeten waar de oude as gezeten heeft zodat we met het subframe van het β€˜68 camaro subframe de wielen weer komen. Meten is weten en gissen is missen 🧐.

Image

Image

Image

Image

Het frame goed waterpas gezet zodat we de hoogtes goed in een tekening kunnen verwerken. Je wil straks niet met een scheef krom frame rondrijden. Zodra alles op papier staat kunnen we echt demonteren.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ondertussen al heel wat goed gereedschap verzameld. Werd dus wel tijd voor een opbergsysteem. Dus ....

Image

Een mooie gereedschapskar besteld bij HBM. Alles mooi overzichtelijk ingeruimd.

Ook heb ik weer nieuwe plannen voor in de cabine. Iets met custom, uphosltry 😬

Image

Image

Image

Maar dat hou ik verder nog voor me. Zodra het klaar is laat ik zien wat en hoe ik het gemaakt heb.
Laterrrrrrr !!
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by grandmaster n »

Lekker bezig.
Leuk om te zien!

gr
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Daan1962 »

Leuk om zo te volgen. Gaat wel heel veel tijd en ook geld ;) in zitten. Maar dan heb je ook wat. Blijkbaar heb je veel vrije tijd om dit te doen. Je hebt al veel werk verzet zo.
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Een kleine sneak preview .... Robert aan de klus πŸ˜…

Image

Image

Image

Image

Ik ga hΓ©t maken πŸ€”πŸ€”
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hello fellows,

Daar is tie weer en welkom terug op mijn blog. Deze week wat rustiger aan gedaan maar wel wat nuttige dingen gedaan.
O.a mijn schakelaars voor de elecktrische ramen binnen gekregen en gemonteerd.

Image

Makkelijke keuze
Image

Deze natuurlijk 😍!!!

Image

Moeten nog wel aangesloten worden. Maar ikwachtop og een levering van spullen waardoor het aansluiten nog niet mogelijk is.

Wat speakertjes onder de bank geplaatst met nieuw autotapijt eronder. Eindresultaat volgt binnenkort.

Image

Ook begonnen aan mn kickpanels. Vast plaats bepalen en voor de linkerzijde een mal gemaakt. Deze ga ik gebruiken om de definitieve kickpanel op maat te maken. Dit omdat er ventilatie zit.
Image

Image


Image

Zodra ik dat gedaan heb ga ik ook dit gebruiken bij mn mistery projectje waar jullie een sneak preview hebben gekregen.... dus tot laterrrrr πŸ‘‹πŸ»πŸ‘‹πŸ»πŸ‘‹πŸ»
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hallo luitjes,

En welkom terug op mijn blog. Afgelopen 2 weken weer behoorlijk bezig geweest. Een irritatie met de speakers onder de bank verholpen, deur aan de bestuurders kant aangepakt. Alle bedrading eruit geknipt, brandschot leeg gehaald. Komt een nieuwe draadboom in met een zekeringskast. En de huidige achterlichten vervangen
En uiteraard tussen de bedrijven door aan mijn mistery project bezig geweestπŸ˜‰,

Zoals jullie in mijn vorige stukje konden lezen heb ik speakers onder de bank gplaatst. Wat ik niet verteld heb was dat het een lastig klusje was. Ik had de bouten door de vloer heen vast gezet. Maar ..... toen ik onder de pickup lag draaide de bouten uiteraard mee. Dus de bouten met griptangen, steeksleutels zodanig vast gezet dat ze niet mee konden draaien. En dit voor alle 8 bouten. Dus je snapt hem all iedere keer eronder kruipen en er weer onder vandaan komen. Om jullie dit te besparen laat ik zien hoe ik dat opgelost heb. Het is geen moeilijke oplossing maar wel een handige. Ik heb de bouten vast gelast aan de bevestingsplaatjes van de speakers. Netjes zwart gespoten. En weer bevestigd :thumbs:

Image

Image

Image

EN.... zoals beloofd het eindresultaat ‡️

Image

Dit heb ik tot nu toe met de deur gedaan;

Binnenkant beplakt met anti dreunmatten

Image

Image

Schanieren gereviseerd

Image

Image


Image

Image


Image

De deursluitng word vervangen door de Altman easy doorlatch.

Dus de oude ???? Jawel in de oud ijzerbak.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

En er komt een slot in de deur. LET OP!!! Dit kan niet bij de originele sluiting!!! Malletje gemaakt van de plek op de passagiers kant. Op zn kop op de andere deur gelegd en aftekenen maar.

Image

Image

De vorige eigenaar had moderne achterlichten geplaatst. En ja, dat past uiteraard er niet bij dus ??? Inderdaad ... vervangen. En als we dan toch daar bezig zijn de geverfde bouten vervangen voor nieuwe schone.

Image

Image

Image

Image

Zo ziet het brandschot er nu uit.

Image

Heb al een oplossing gevonden om alle gaten en gaatjes weg of af te werken. Dit zien jullie later in mijn blog.

Zo ... hopelijk vonden jullie het weer leuk en een beetje leerzaam zelfs.
Tot laterrrrrrπŸ‘‹πŸ»
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by silentchaos »

Prachtig! Mooi werk :thumbs:
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

silentchaos wrote: ↑Sun May 16, 2021 9:14 pm Prachtig! Mooi werk :thumbs:
Dank je πŸ’ͺ🏻
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by grandmaster n »

Hij gaat lekker.
Zo te zien pak je het serieus aan!!

gr
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

Veeeeeeeel beter die achterlichten!

Zijn de raamswitches van een 1949 Buick trouwens? In ieder geval heel erg in late fourties GM stijl. Goede keuze!
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by SRB12 »

Ja die andere dingen zagen er niet uit, leek op van die aanhanger lichtjes.
Post Reply