APK vrijstelling 50 jaar

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by Texas Boy »

Auto rijden was een stuk leuker voor de APK, viel er wat van je auto, ging je naar de sloop en als het ongeveer paste was het weer goed :D
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by jelmoer »

Beste Muddy,
Tsja blijft toch altijd weer een bijzonder boek met verschillende interpretaties.
Aangezien ik ook naar singlefuel lpg wil overstappen zal ik eens informeren bij de RDW wat het gevolg is voor mijn volgende APK mocht ik mijn carburateur verwijderen met een G en B codering in het kentekenregister.
Tot en met 2013 werd echt gesproken over controle op de hoofdbrandstof in jouw situatie was dat LPG.
Nu staat er controle alle brandstoffen op lekkage en uitlaatgasmeting op Lpg.
Dus er is iets met een klepel maar waar en voor wie....
Ik weet het niet.
Toevallig forumledem die steekproefcontroleur zijn?
En wel weten hoe "Het boek" werkt?

Wordt vervolgd
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by rene74monte »

vind het een vreemd verhaal , mijn bus is 1,5 jaar geleden omgekeurd voor lpg , heb beide brandstoffen op het kenteken staat en op het moment van keuren zat er geen benzinetank meer onder dus functioneerde dat gedeelte niet , of is dat pas veranderd of zo?
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by franky »

van mij mag de APK blijven, is toch een even een momentje van keuren op veiligheid en wat kost het uiteindelijk; 35 euro per 2 jaar, ik neem aan dat dit niet een probleem kan zijn.

maar diegene die met discutabele auto's rijden of het liefst geen onderhoud uitvoeren komt dit natuurlijk goed uit, voor de apk (iets van 1986 geloof ik) hadden we het programma "wrak van de weg" daarin kwamen de verrotte gebakjes elke week hilarisch voorbij en hoorde je op het eind "die zien we nooit meer terug", leuk om dit programma weer in het leven te roepen :)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by muddy bandit »

Ik heb ook geen idee vanaf wanneer dit is ingegaan.
Ik heb de Wagoneer in 2013 gekocht en toen gelijk de benzinemeuk er uit gehaald, dat was voor de apk in 2013, 2015, 2017 totaal geen probleem maar in 2019 opeens wel.
Misschien heb ik pech gehad met die steekproef in mei 2019 en was de auto al die jaren onterecht goedgekeurd, of toch invoering van nieuwe regels?... zeg het maar.
Ik ben er pas mee bezig gegaan hoe dat precies zit na die afkeur en heb het toen voorgelegd aan een keurmeester en een jurist (beiden uit m'n kennissenkring), maar volgens de letterlijke tekst in het handboek rdw was het wel een terechte afkeur. :(
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by rene74monte »

nou ja , ik zal eerst eens even langs mijn garage rijden om eens te informeren , hij moet over een poosje voor de keuring
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by FritsVrolijk »

franky wrote: Sun May 31, 2020 11:36 am van mij mag de APK blijven, is toch een even een momentje van keuren op veiligheid en wat kost het uiteindelijk; 35 euro per 2 jaar, ik neem aan dat dit niet een probleem kan zijn.

maar diegene die met discutabele auto's rijden of het liefst geen onderhoud uitvoeren komt dit natuurlijk goed uit, voor de apk (iets van 1986 geloof ik) hadden we het programma "wrak van de weg" daarin kwamen de verrotte gebakjes elke week hilarisch voorbij en hoorde je op het eind "die zien we nooit meer terug", leuk om dit programma weer in het leven te roepen :)
Wie zegt dat jij je auto niet mag laten keuren dan Laat mij er verder buiten klaar met dat apk gezeur :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by rene74monte »

hoezo laat jou er buiten ? valt iemand je aan dan of zo ?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by FritsVrolijk »

rene74monte wrote: Mon Jun 01, 2020 7:58 pm hoezo laat jou er buiten ? valt iemand je aan dan of zo ?
Ja jij en niet gelijk zo in de aanval hoor relaxt
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by rene74monte »

ik ? , je zet zelf zo`n rare opmerking neer
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by Wilf »

Rene, chillax, nadeel van getypte tekst is dat je de intonatie niet hoort. Frits viel je echt niet aan :) We cool? We cool.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by rene74monte »

uh , nee , frits zegt dat ik hem aanviel , vind zijn opmerkingen wel vaker een beetje vreemd
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by muddy bandit »

We zijn allemaal wel een tikkeltje vreemd hier, anders zou je namelijk niet met een yank rijden. :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by Wilf »

Touché :D
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: APK vrijstelling 50 jaar

Post by jelmoer »

Laten we die weinige bezoekers op het forum koesteren aub.
Zonder oogcontact is de ene opmerking anders bedoelt als dat hij soms wordt ontvangen.
Een meningsverschil moet kunnen maar kijk uit voor onnodig oplopende mis communicatie.
Voelt iemand zich aangevallen dan stuur je(een ieder)maar een prive bericht om te kijken of de ander daadwerkelijk op oorlogspad is.
We hebben dezelfde hobby maar zijn verbaal niet allemaal hetzelfde😉
Post Reply