Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hotchkis torsion bars binnen, die zijn wel ff dikker maar ff de reviews leest is het een goede investering en komt het zeer veel tengoede voor het rijgedrag


Image
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Torsieveren vervangen, haakse leiding voor m'n benzine leiding gemonteerd, staat toch beter dan een kromme slang
Image

Zwarte kickdown en gaskabel binnen en gemonteerd, iemand nog een extra lange kickdown nodig voor een 904 of 727?
Image
Image

Verders stuurslot en automaat hendel verwijderd ivm een floorshifter
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Corp »

Fitech? Die slang moet je opnieuw doen. De rafels steken eruit. Strak omtapen met electrotape en met eem vlijmscherpe beitel doorslaan. Dan montrren door de b nut tegen de klok in erop te draaien. Dan tot t rubber aan de rand komt en de fitting er (met beetje lichte olie) strak ingaat. Op deze manier blaas je de slang eruit. Zou jammer zijn als het een vuurzee wordt. Rafels, slang die er iets schuin uitkomt etc. Allemaal niet goed
Zet een streepje achter de b nut voor indraaien fitting. Kun je zien of hij eruit geduwd is
Last edited by Corp on Mon Aug 26, 2019 4:08 pm, edited 1 time in total.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hoi Corp, ben gesnapt had deze foto gemaakt toen ik alles aan het passen was.
Nu zit alles al helemaal geklemd en geen rafels etc.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hebben niet stil gezeten maar ook niet echt opgeschoten, feestdagen en gezellig biertje drinken in de loods met de buurman had prioriteit :D
Heb me tapijt eruit gehaald, boeltje met 3m geïsoleerd en nieuw tapijtje erin.
Image
Image
Image

Verders plekje gemaakt voor m'n switch panel wil koelvinnen kunnen overriden en zelf aanzetten, benzine pomp handmatig schakelen etc.
Al mijn bedrading etc word verborgen en het hele paneel komt waar het kachelhuis zat aan de passagiers kant.
Had nog een extra dashboard kastje en aangezien die dingen toch piepklein ding opengslepen en paneel erin gemaakt.

Image
Image
Image

Aangezien ik geen scharnier punten heb heb ik een polyesterkap aangeschaft scoop was iets groter dan verwacht. En wil het gewoon is proberen dus best wel een flink aantal uren ingestopt om deze te schuren en voorbereiden en schuren etc. heb diverse lagen aangebracht van primer dan een filler en dan weer een primer en me me eerste laag verf/lak.
Tussendoor alles spiegel glad zitten schuren etc etc daarvoor een festool aangeschaf met alle schuurschijven.
Image
Image
Image

Zitten wel wat stofje in hoop deze er uit te kunnen waterproofen met wat uitlopers en dan nog van plan 2 a 3 lagen aan te brengen.
Als het niet lukt misschien paar 100 euro als lesgeld en kan hem altijd nog wegbrengen.

Wel heel erg tevreden over de 2k spuitbussen van CROP, spuiten echt super
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by mercury1970 »

Waarom niet in een tent met een afzuigventilator gespoten?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by rene74monte »

heb je zo een auto en dan ga je lopen kutten met spuitbussen , dat snap ik niet hoor , maar ja
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hoezo niet, kan wel alles wegbrengen leer ik ook niets van.
Zelf mixen zou ook kunnen maar spuitbussen techniek is een stuk verder.
Is het niet de verwachte uitkomst kan hem altijd nog wegbrengen maar dan weet ik wel wat de waarde en energie is om iets te netjes te spuiten.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by FritsVrolijk »

Crash wrote: Tue Jan 21, 2020 9:00 pm Hoezo niet, kan wel alles wegbrengen leer ik ook niets van.
Zelf mixen zou ook kunnen maar spuitbussen techniek is een stuk verder.
Is het niet de verwachte uitkomst kan hem altijd nog wegbrengen maar dan weet ik wel wat de waarde en energie is om iets te netjes te spuiten.
Je hebt helemaal gelijk Gewoon lekker zelf rommelen en leren :thumbs:
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Grasmusen »

Amen,

Vind het ook wel gaaf dat je het durft te laten zien :thumbs:
Daar is toch het forum voor het is geen Fake book hiero.........

Maar ieder zijn ding ..

Groeten Gras
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by SRB12 »

Ja ik vind ook wel mooi dat je het laat zien. Spuiten is wel een kunst iig. Misschien haal ik ook wel 2K spuitbussen voor wat klein grut. Toch wel een werkje om steeds op perslucht te spuiten voor kleine onderdelen.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by dickdale »

Gewoon doen. Als het niet goed (genoeg) is dan doe je het overnieuw. Daar leer je inderdaad van! :thumbs:
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Dus motorkap na diverse malen opnieuw gedaan te hebben is het ongeveer 65% goed maar met polijsten etc ziet het er wel ok uit.
Wel heel veel begrip voor de tijd om het strak te maken spuiten etc is absoluut geen makkie.
Image

Verders de loods overgenomen qua huur waar ik zat dus meteen ff flink geinvesteerd in LED verlichting, werkbank, gereedschap en meteen andere huurders gevonden om de kosten te dekken.
Image
Image

Verders verder gegaan met me bedrading en dat loopt iets uit ivm we alles nalopen en er relais worden aangelegd zodat er geen hoge spanning loopt over het contact slot etc. Dan ook wat omvormers erin gesoldeerd voor de metertjes, zit er standaard 1 in het dashboard maar als deze hapert zijn meteen al je meters misschien wel stuk.
Image
Image
Image
Alle bedrading is nagelopen en alle verlichting werkt nu perfect, ging natuurlijk van alles stuk of werkte niet meer. Heel veel switches al vernieuwd etc maar toch.
Lichtschakelaar die ermee kapt, brake light switch, headlamp motor (Laten reviseren nu alleen weer opnieuw afstellen)
Verders nog kijken wat voor blower ik aansluit voor de voorruit ontwaseming ivm APK plicht nog 2 jaar :P

Start onderbreker voorbereid die 2 belangrijke circuits onderbreekt
Image

En panelen aan het maken om de ruimte tussen me bumper en radiator netjes af te sluiten.
Image
Image

Electra schiet op verlichting
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by grandmaster n »

Lekker bezig!

gr
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Wilf »

780x goed vastzetten met liefst klein beetje koelpasta; ze zijn zeer inefficiënt (maar wel makkelijk in gebruik; ik zet ze zelf ook altijd in).

Die originele Mopar chocotoff-regelaars zijn overigens een goede dissipator en behuizing voor bedrading (in het geval van gebruik originele meters). :)
Post Reply