bouten benzinepomp 454

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi ff vraagje

Helaas ben ik de bouten van mijn benzinepomp kwijt het betreft de bouten om een pomp op een 454 bigblock te zetten


Weet iemand waar ik die kan kopen of heeft iemand die dingen nog liggen tegen betaling


Heb bij Rock auto gekeken maar kom er niet uit welke bouten ik nodig heb en me kast ligt al vol met rommel die verkeerd besteld is


Een linkie met de juiste bouten zou ook toppy zijn



Thanks weer iedereen :thumbs:
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by gert »

ik heb bouten zat, maar ik moet wel een maat weten, meestal zit er 5/16 of 3/8 UNC in.....
en de lengte?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

Hoi hoi Gert super bedankt voor je antwoord

Als het goed is zijn de bouten onderweg mochten deze niet goed zijn dan maak ik als nog graag gebruik van je aanbod

We gaan gewoon weer een ouderwetse benzinepomp monteren Van die elektrische benzinepompen krijg ik echt wat


Wat een gezeik en geld verspilling was dat project


Ach ja al doende leert men laten we maar zeggen :D
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by gert »

waarom wilde je eigenlijk een elektrieke?

trouwens, af maat bouten/moeren is ook wel te krijgen bij tractor onderdelen / landbouw reparatie bedrijven
het meeste is ook amerikaans.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

Hoi Gert de reden voor een andere pomp was dat elke keer als me Trukkie een tijd stil stond je een uur moest starten voor hij benzine kreeg en aansprong


Als hij eenmaal heeft gelopen en je start hem de volgende dag weer loopt hij gelijk Was dat geleuter een beetje zat en dacht fff een andere pomp monteren


Maar had eerst de verkeerde pomp teveel druk Heb nu een goede pomp en nu teveel herrie dus ben der helemaal klaar mee


Bestel een nieuwe pomp bij Rock Auto en klaar met dit geleuter
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by gert »

een standaard pomp dus, die is toch wel hier ergens te koop?
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

Pompje kost bij Rock Auto ook niks en dan kan ik gelijk nog een beetje extra shoppen :idea:

Ach ja soms mislukken goed bedoelde projecten :oops:
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by boyanka »

Ik heb destijds eens gesleuteld aan een Ford f350 diesel. Ook altijd duurde het lang dat die wilde starten na lang stilstand. Heb er toen met een t stukje een soort van bypass in gemaakt met een elektrische pomp. Eerst even de pomp aanzetten en daarna uit en vervolgens starten op het normale cirquit. Ging perfect
Lag zo'n international blokje in.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

boyanka wrote: Sat Dec 14, 2019 11:26 pm Ik heb destijds eens gesleuteld aan een Ford f350 diesel. Ook altijd duurde het lang dat die wilde starten na lang stilstand. Heb er toen met een t stukje een soort van bypass in gemaakt met een elektrische pomp. Eerst even de pomp aanzetten en daarna uit en vervolgens starten op het normale cirquit. Ging perfect
Lag zo'n international blokje in.
Hoi boyanka


Wat ik ga doen is wachten tot mijn revisie set van me Edelbrock binnen is en dan alle pakkingen vernieuwen

Vervolgens de vlotters nogmaals opnieuw afstellen en dan hopen dat met de nieuwe elektrische pomp niet weer alle benzine aan alle kanten uit me Edelbrock komt


Misschien ook de pomp een andere plek geven zodat deze niet zoveel herrie maakt


Mocht dit niet werken dan gaan we jou systeem proberen top idee


Bedankt voor het meedenken :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by Wilf »

Je moet de pomp van het chassis isoleren met rubber bussen, dan hoor je niks meer. Heb ik op m’n auto’s met succes gedaan. Eerst hoorde ik altijd een harde drone en nu hoor ik niet eens meer of hij wel aan staat (waardoor ik een keer weg reed bij een meeting en hij na 20 seconden stilviel en ik eerst dacht WTF voordat ik de pomp weer aanzette).
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: bouten benzinepomp 454

Post by FritsVrolijk »

Wilf wrote: Sun Dec 15, 2019 7:08 pm Je moet de pomp van het chassis isoleren met rubber bussen, dan hoor je niks meer. Heb ik op m’n auto’s met succes gedaan. Eerst hoorde ik altijd een harde drone en nu hoor ik niet eens meer of hij wel aan staat (waardoor ik een keer weg reed bij een meeting en hij na 20 seconden stilviel en ik eerst dacht WTF voordat ik de pomp weer aanzette).
Hoi hoi Wilf die rubber bussen heb ik liggen en ga ik monteren laat je weten hoe dat afloopt

Heb nu de pomp in schuimrubber gemonteerd maar dat help niet echt Wordt vervolgd :thumbs:
Post Reply