Retourleiding benzine.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Retourleiding benzine.

Post by Riviera Roy »

Goedemiddag.

Aangezien ik met mijn Riviera uit 71 een 425 mixer erop heb zitten en niet meer op benzine ga rijden heb ik de volgende vraag.

Ik laat mijn tank en pomp wel zitten en om te zorgen dat dit niet kapot gaat wil ik de brandstof rond laten circuleren.
Nu zat er vroeger een cannister pot in de auto waar een 8mm brandstofslang op aangesloten zat die overgaat in een stalen leiding naar achter richting de tank.
Nu wil ik de aanvoer aansluiten op die leiding zodat die retour gaat en dus constant de brandstof circuleert.

Is dit mogelijk?

Gr Roy
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Retourleiding benzine.

Post by mercury1970 »

Ik neem aan dat je een mechanische pomp op je blok hebt zitten? Doe je zelf een lol en verwijder die, zet er een plaat op met een pakking en dop je benzineleiding af. Als het membraan scheurt, pompt die pomp je carter vol met benzine....... bin there......
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by muddy bandit »

Wat is het nut daar van?... oude brandstof blijven circuleren gaat ook maar een tijdje goed, en als het membraam van de pomp lek raakt dan loopt die oude benzine je motorblok in met alle gevolgen van dien.
Pomp gewoon demonteren en een blindplaatje op het blok, tank leeg maken en een paar liter dunne olie (of diesel) erin om inwendig roesten tegen te gaan, brandstofleiding en retourleiding afdoppen.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by Riviera Roy »

mercury1970 wrote: Sat Sep 14, 2019 6:22 pm Ik neem aan dat je een mechanische pomp op je blok hebt zitten? Doe je zelf een lol en verwijder die, zet er een plaat op met een pakking en dop je benzineleiding af. Als het membraan scheurt, pompt die pomp je carter vol met benzine....... bin there......
Daar had ik nog niet aan gedacht.🙈🙊
Dan demonteer ik de pomp wel.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by Riviera Roy »

muddy bandit wrote: Sat Sep 14, 2019 6:27 pm Wat is het nut daar van?... oude brandstof blijven circuleren gaat ook maar een tijdje goed, en als het membraam van de pomp lek raakt dan loopt die oude benzine je motorblok in met alle gevolgen van dien.
Pomp gewoon demonteren en een blindplaatje op het blok, tank leeg maken en een paar liter dunne olie (of diesel) erin om inwendig roesten tegen te gaan, brandstofleiding en retourleiding afdoppen.
Dank voor de tip.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by Riviera Roy »

Het idee wat ik had was de pomp te blijven smeren met de benzine of diesel. Maar demonteren is dus beter.

Gr Roy.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by muddy bandit »

Het mechanische brandstofpompje wordt gesmeerd door de olie van de motor, niet door de brandstof.... en de ethanol in de huidige brandstof zorgt er wel voor dat het membraampje van de pomp (de enigste afscheiding tussen de brandstof en de motorolie) na verloop van tijd poreus raakt of oplost met alle gevolgen van dien.
Wat er niet (meer) op zit gaat ook niet kapot.
Riviera Roy
Posts: 175
Joined: Fri Aug 16, 2019 5:32 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by Riviera Roy »

muddy bandit wrote: Sun Sep 15, 2019 12:33 am Het mechanische brandstofpompje wordt gesmeerd door de olie van de motor, niet door de brandstof.... en de ethanol in de huidige brandstof zorgt er wel voor dat het membraampje van de pomp (de enigste afscheiding tussen de brandstof en de motorolie) na verloop van tijd poreus raakt of oplost met alle gevolgen van dien.
Wat er niet (meer) op zit gaat ook niet kapot.
Daar ben ik het wel mee eens. Demonteren dus😉
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Retourleiding benzine.

Post by rene74monte »

volgens mij is het wel altijd beter om een retourleiding te gebruiken ipv de pomp droog te laten lopen , maar dat ding weg halen is wel de beste oplossing , moet ik ook nog doen
Post Reply