Nl beschrijvingSNAP-ON EETL500 TIMING LIGHT AND IGNITION SYSTEM ANALYZER
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: hei en bezine vraagje
zoals al is gezegd , zet je eerste zuiger op tdc en kijk of de balancer op 0 staat
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Ja en hoeveel graden stationair dan 16 graden of 4 graden zoals iemand opperde
En heb ook iets gelezen dat je door de temp te meten kunt zien of alles oke is
En heb ook iets gelezen dat je door de temp te meten kunt zien of alles oke is
-
- Posts: 3057
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: hei en bezine vraagje
Zou hem rond de 6btdc zetten met vacuum los stationair.
Je kan temperatuur meten aan de uitlaat per cilinder bijvoorbeeld.
Als je 1 cilinder heb die niet lekker mee doet zou die kouder kunnen zijn bijvoorbeeld.
Je kan temperatuur meten aan de uitlaat per cilinder bijvoorbeeld.
Als je 1 cilinder heb die niet lekker mee doet zou die kouder kunnen zijn bijvoorbeeld.
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Dank je Bromgabber
We gaan hem op 6 btdc zetten dan staat hij nu wel erg of 16 btdc scheelt nog al wat
Ga eerst de compressie test doen en daarna weer met de ontsteking verder
Laat nog weten hoe het afloopt
We gaan hem op 6 btdc zetten dan staat hij nu wel erg of 16 btdc scheelt nog al wat
Ga eerst de compressie test doen en daarna weer met de ontsteking verder
Laat nog weten hoe het afloopt
Re: hei en bezine vraagje
- geen vacuum lek?
- ported of manifold vervroeging
- pick up gap juist?
- weerstand bougiekabels juist?
- Mengsel juist?
- ported of manifold vervroeging
- pick up gap juist?
- weerstand bougiekabels juist?
- Mengsel juist?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: hei en bezine vraagje
Das ff een lijst haha Ga proberen het allemaal uit te zoeken bedankt voor de tips
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: compressie huilen of lachen
FritsVrolijk wrote: ↑Sun Jun 02, 2019 7:51 pm Hoi hoi vraagje
Ben al een tijdje bezig me 454 big block netjes te laten lopen
Wat heb ik gedaan me Edelbrock gereviseerd nieuwe bougie kabels 8 mm nieuwe bougies en me ontsteking op 12 graden gezet en op 16 etc etc
De vraag hoe controleer ik mijn Hei ontsteking op defecten ik heb wel zoeen lampje die je tussen je bougie steekt ?????
Wat is een goed Hei ontsteking voor mijn 454 mocht ik deze toch willen vernieuwen
Las ook ergens dat met de nieuwe brandstoffen je ontsteking anders moet staan hoe zou deze moeten staan dan
Geef toe dat er ron 95 in de tank zat die is nu leeg ga ik wat verschil merken met Shell V Power
Snap dat een Big Block niet het zelfde loopt als een Opel motortje maar het moet beter kunnen volgens mij
Lees u antwoord graag en weer mijn eeuwige dank
Heb me compressie gemeten het volgende kwam naar voren
cil 1 155
cil 2 151
cil3 150
cil4 150
cil5150
cil6 151
cil7150
cil8151
Zach wel dat mijn bougies meer dan pikzwart zijn
Hoor graag van een profi wat hij of zij er van denkt
Re: compressie huilen of lachen
Volgas beetje olie erin of droog zonder gas?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: compressie huilen of lachen
met warme motor en gas ingetrapt geen olie
Re: compressie huilen of lachen
Ok. Beetje laag dan maar wel gelijk. Slijtage. Veel carterdruk?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: compressie huilen of lachen
Beetje laag das weer minder dacht eigenlijk dat het meer dan oké was illusie armer haha
En carterdruk als je bedoelt of er veel rook of lucht uit me kleppen deksel komt ook dat niet echt
Of begrijp ik je verkeerd
En carterdruk als je bedoelt of er veel rook of lucht uit me kleppen deksel komt ook dat niet echt
Of begrijp ik je verkeerd
Re: compressie huilen of lachen
Nee idd rook uit deksel. T is niet vreselijk laag en zinddr statische compressie en nokkenas specs te weten is t lastig oordelen over de conditie. Dat t gelijk is is een gunstig teken. Is het een standaard motor? Korte nokkenas geeft meer cranking pressure. Performance spul met latere kleptijden en overlap geven lagere waarden. Onder de 140 kan wel zorgwekkend zijn. Rijden met t ding en niet truttig. Blijven bougies ook schoner
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: compressie huilen of lachen
Oke dan ja weet verder ook niks van dit blok
Maar blijft toch raar dat hij zo naatje stationair blijft lopen en de bougies zo zwart zijn .
Maar je hebt gelijk ding gaan afbouwen en rijden met de geit
Misschien dat ik nog een nieuwe rotor en kap koop dat is nu ook china meuk weet je alles van tevoren tja
Heb op YouTube ook gekeken en daar zitten de meeste zelfs onder de 150 eerlijk valt het mij echt mee maakte me zorgen
Wat ik ook raar vindt dat is als ik een bougiekabel lostrek ook niet echt merk dat de motor anders gaat lopen
Maar dat komt denk ik door dat het 8 cilinders zijn die toch wel door denderen ????
Bedankt voor het mee denken Corp waardeer dat echt
Maar blijft toch raar dat hij zo naatje stationair blijft lopen en de bougies zo zwart zijn .
Maar je hebt gelijk ding gaan afbouwen en rijden met de geit
Misschien dat ik nog een nieuwe rotor en kap koop dat is nu ook china meuk weet je alles van tevoren tja
Heb op YouTube ook gekeken en daar zitten de meeste zelfs onder de 150 eerlijk valt het mij echt mee maakte me zorgen
Wat ik ook raar vindt dat is als ik een bougiekabel lostrek ook niet echt merk dat de motor anders gaat lopen
Maar dat komt denk ik door dat het 8 cilinders zijn die toch wel door denderen ????
Bedankt voor het mee denken Corp waardeer dat echt
-
- Posts: 4629
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: compressie huilen of lachen
weet het niet meer , loopt hij op gas of op benzine , zwarte bougies zijn vaak een te rijk mengsel , is je carburateur nog wel goed ?
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: compressie huilen of lachen
Hij loopt op v power haha
En dat zwarte bougies te rijk is wist ik ook rene
Dan de vraag is me carb oké tja ik zou het niet weten ding zat er op heb de pakkingen vernieuwd de vlotters afgesteld en wat meer kun je ermee als leek
Dat is ook het probleem het kan zoveel zijn carb kleppen onsteking valse lucht ga zo maar door en zoek het maar uit
Bestel nog een rotor en verdeelkap en dan is het ff klaar je blijft bezig
Ga hem afbouwen en dan toeren met de handel
Gelukkig viel de compressie test mee had ik niet verwacht
En dat zwarte bougies te rijk is wist ik ook rene
Dan de vraag is me carb oké tja ik zou het niet weten ding zat er op heb de pakkingen vernieuwd de vlotters afgesteld en wat meer kun je ermee als leek
Dat is ook het probleem het kan zoveel zijn carb kleppen onsteking valse lucht ga zo maar door en zoek het maar uit
Bestel nog een rotor en verdeelkap en dan is het ff klaar je blijft bezig
Ga hem afbouwen en dan toeren met de handel
Gelukkig viel de compressie test mee had ik niet verwacht