APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Bean Bandit »

Beste mensen,

Daar ik mijn Dodge in Almere heb staan en hij weer APK gekeurd dient te worden, vroeg ik mij af of iemand nog een APK station / garage weet (in Almere) welke ervaring heeft met onze oude Amerikaanse auto's. Dit om onnodige afkeur te voorkomen door een 'onwetende' APK keurmeester.

Groeten, Remco
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by FritsVrolijk »

Dan breng je hem naar de RDW
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Bromgabber »

Bij afkeur of goedkeur (wat altijd moet volgen na een apk) kan je ook gewoon in bezwaar gaan hoor.
Komt er iemand van het RDW mee kijken.

Maar goed, weet niet of AJ Speedshop ook keurt.
Zit in Lelystad, is niet Almere natuurlijk maar wel een beetje in de buurt.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by MotiV8 »

Een "onwetende" APK keurmeester is een slechte keurmeester.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by boyanka »

Probleem is dat er veel slechte keurmeesters zijn
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Bean Bandit »

Wat ik hieruit opmaak, is dat ik gewoon naar een APK station ga en dan zie ik wel.
Ik zoek wel even op internet, waar er een paar zitten. Ik zit op één van de Randstad bedrijventerreinen en daar zitten al een paar auto gerelateerde bedrijven. Misschien zit er wel een op loop afstand ;) . Geen idee eigenlijk.

Groeten, Remco

p.s.
Nou, ik zie dat er 1 op hetzelfde terrien zit, nooit geweten :lol: . Daar loop ik binnenkort even langs.
Bedankt voor de reacties in ieder geval :thumbs:
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Jeroen_Sp »

TIP: ga naar een APK station waar ze geen reparaties uitvoeren. Dus puur en alleen keuren. Die hebben er geen baat bij om onnodig af te keuren of "schokdempers te vervangen".

Zo een station ga ik al jaren heen, is 3x zo duur als de aanbieding bij de KwikFit maar nooit een onterechte afkeur gehad. (wel eens een afkeur gehad maar dan was dat ook echt logisch. Hop naar huis, repareren en voor herkeur aanbieden)
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by FritsVrolijk »

Jeroen_Sp wrote: Tue May 28, 2019 3:47 pm TIP: ga naar een APK station waar ze geen reparaties uitvoeren. Dus puur en alleen keuren. Die hebben er geen baat bij om onnodig af te keuren of "schokdempers te vervangen".

Zo een station ga ik al jaren heen, is 3x zo duur als de aanbieding bij de KwikFit maar nooit een onterechte afkeur gehad. (wel eens een afkeur gehad maar dan was dat ook echt logisch. Hop naar huis, repareren en voor herkeur aanbieden)
Helemaal mee eens De meeste zijn boeven slager keur je eigen vlees en zit je wat minder in het werk gewoon wat afkeuren .
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Bromgabber »

Als je twijfel over een afkeur, of zelfs niet twijfel en weet dat het wel mag en hun keuren hem af.
Kan je gewoon in bezwaar gaan, kwikfit geeft toch geen officieel afkeur rapport mee waar alle punten op staan die hun afkeuren.
Ze vullen hem wel in maar niet alles staat erop wat hun opgenoemd hebben.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by FritsVrolijk »

Alleen in de praktijk doen mensen dat niet of het moet wat geks zijn
Mensen willen van dat APK gezeik af en zegger fiks het maar

En tegenwoordig is afkeur ook niet meer mogen rijden met je auto echt weer fijn geregeld
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by muddy bandit »

FritsVrolijk wrote: Tue May 28, 2019 10:21 pm
En tegenwoordig is afkeur ook niet meer mogen rijden met je auto echt weer fijn geregeld
Ik heb dit vaker gehoord, maar hoe wordt dit gecontroleerd / hoe kan je dit zelf controleren?

Ik heb mijn Wagoneer laatst weer voor de keuring gedaan, en zoals gewoonlijk al 8 weken voor de verloopdatum van de apk.
Alles technisch netjes in orde bevonden maar afgekeurd om een bureaucratische formaliteit (rdw register vermeldde als brandstof gas en benzine maar er zit alleen gas op en geen benzine), ik moest dus eerst naar rdw om dit te laten wijzigen in de kentekengegevens, en kon daarna pas weer terug naar de apk-boer voor de alsnog goedkeuring.
Maar op de site van RDW bleef de oude verloopdatum voor de apk echter wel gewoon vermeld staan ondanks dat de auto afgekeurd (en afgemeld) was, en verder ook geen andere gerelateerde vermeldingen bij de bijzonderheden.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by Bromgabber »

FritsVrolijk wrote: Tue May 28, 2019 10:21 pm En tegenwoordig is afkeur ook niet meer mogen rijden met je auto echt weer fijn geregeld
Met een technisch gebrek mag je zoieso geen gebruiken maken van de openbare weg.
Of hij nou afgekeurt word of niet.
Maar het goedkeuringsdocument van de laatste keer is nog geldig omdat daar een datum op staat.
Dus je krijg geen boete voor verlopen APK hoog uit voor de mankementen.

Het is Nederland dus logisch is het niet.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by ThA CoPyCaT© »

Is wel niet in Almere, maar in Lelystad, maar probeer APK De Polder in Lelystad. Is een echtpaar die gek zijn van Amerika, zelf een classic Amerikaan rijden en alleen keuren, dus repareren doen ze daar niet.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by hemi »

muddy bandit wrote: Tue May 28, 2019 11:14 pm Ik heb dit vaker gehoord, maar hoe wordt dit gecontroleerd / hoe kan je dit zelf controleren?

Ik heb mijn Wagoneer laatst weer voor de keuring gedaan, en zoals gewoonlijk al 8 weken voor de verloopdatum van de apk.
Alles technisch netjes in orde bevonden maar afgekeurd om een bureaucratische formaliteit (rdw register vermeldde als brandstof gas en benzine maar er zit alleen gas op en geen benzine), ik moest dus eerst naar rdw om dit te laten wijzigen in de kentekengegevens, en kon daarna pas weer terug naar de apk-boer voor de alsnog goedkeuring.
Maar op de site van RDW bleef de oude verloopdatum voor de apk echter wel gewoon vermeld staan ondanks dat de auto afgekeurd (en afgemeld) was, en verder ook geen andere gerelateerde vermeldingen bij de bijzonderheden.

Ik heb ook alleen gas en geen benzine.
Voor de APK maakt dat niet uit, ik krijg alleen een opmerking op het formulier.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: APK station/garage in Almere met USA auto ervaring

Post by boyanka »

Hangt er juist vanaf hoe ze met de regels omgaan. Fusee kogels bv, een amerkaan heeft meestal naar Europese maatstaven teveel speling maar als dat als opmerking op het apk formulier gezet wordt dan als zijnde dat er enige speling op zit kan het gewoon goedgekeurd worden
Post Reply