TBI EFI conversie
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: TBI EFI conversie
Weet ook dat de zelflerende injecties hierboven vernoemt tbi systemen zijn en in geen vergelijking staan met een sequential multi port injection.
Re: TBI EFI conversie
TBI is ook de meest voor de hand liggende conversie van carb naar injectie natuurlijk, anders moet je een custom intake gaan fabriceren en als je zo ver gaat dan verdiep je je waarschijnlijk ook in de aansturingen ervan.
Die markt is ook kleiner want in de VS is het goedkoper om een LS te plaatsen dan PI te fabriceren op een origineel block. TBI vult een gat daartussen. Voor TBI en LS zijn er immers veel after market ECU-oplossingen.
Die markt is ook kleiner want in de VS is het goedkoper om een LS te plaatsen dan PI te fabriceren op een origineel block. TBI vult een gat daartussen. Voor TBI en LS zijn er immers veel after market ECU-oplossingen.
Re: TBI EFI conversie
Je hebt ook betaalbare complete port injection system hoorWilf wrote: ↑Sat Mar 02, 2019 10:26 pm TBI is ook de meest voor de hand liggende conversie van carb naar injectie natuurlijk, anders moet je een custom intake gaan fabriceren en als je zo ver gaat dan verdiep je je waarschijnlijk ook in de aansturingen ervan.
Die markt is ook kleiner want in de VS is het goedkoper om een LS te plaatsen dan PI te fabriceren op een origineel block. TBI vult een gat daartussen. Voor TBI en LS zijn er immers veel after market ECU-oplossingen.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 4064458777
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: TBI EFI conversie
Dat is alleen als je je bezig houdt met Chevy-meuk.
Met ieder ander merk gaan de kosten al snel omhoog.
Met ieder ander merk gaan de kosten al snel omhoog.
Re: TBI EFI conversie
Zonder mijn waarde oordeel te geven over ander merken ;-) kan ik je melden dat dit zelfde systeem voor dezelfde prijs ook te koop is voor Pontiac, Chrysler en Ford
https://www.jegs.com/p/Edelbrock/Edelbr ... d=-1&No=60
https://www.jegs.com/p/Edelbrock/Edelbr ... d=-1&No=60
Re: TBI EFI conversie
Leuke discussie
Ik begrijp dat er veel diepgaandere regelstrategieën zijn voor EFI.
Maar mijn vraag is eigenlijk specifiek op de eenvoudigere TBI varianten zoals de Fitech en sniper etc. Wat mag (kun) je daar van verwachten?
Met een carburateur blijf je kloten, warm of koud weer, ga je de bergen in. Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.
Na de winterstop accu aansluiten en dan meteen starten zonder gekloot zou wel prettig zijn
Ik begrijp dat er veel diepgaandere regelstrategieën zijn voor EFI.
Maar mijn vraag is eigenlijk specifiek op de eenvoudigere TBI varianten zoals de Fitech en sniper etc. Wat mag (kun) je daar van verwachten?
Met een carburateur blijf je kloten, warm of koud weer, ga je de bergen in. Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.
Na de winterstop accu aansluiten en dan meteen starten zonder gekloot zou wel prettig zijn
Re: TBI EFI conversie
Een goede carburateur geeft geen problemen
Re: TBI EFI conversie
dat na de winter en maanden stilstaan meteen starten is voor alle benzine autos met alle troep die er doorheen zit zowieso een probleem.Nick_nl wrote: ↑Sun Mar 03, 2019 6:19 pm Leuke discussie
Ik begrijp dat er veel diepgaandere regelstrategieën zijn voor EFI.
Maar mijn vraag is eigenlijk specifiek op de eenvoudigere TBI varianten zoals de Fitech en sniper etc. Wat mag (kun) je daar van verwachten?
Met een carburateur blijf je kloten, warm of koud weer, ga je de bergen in. Daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in.
Na de winterstop accu aansluiten en dan meteen starten zonder gekloot zou wel prettig zijn
Maar ik zou gewoon een paar reviews lezen en kijk hoe avonturistisch je bent:
- goedkoop en onbekender merk vraagt wat meer van je eigen oplossings gerichtheid
- wat duurder en bekend merk kan je meestal rekenen op betere service en levendige community
Ik zou persoonlijk voor Sniper EFI van Holley gaan. vooral omdat die ookprogrammeerbare ontsteking aan board heeft
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... s/550-511K
Re: TBI EFI conversie
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Sniper EFI, deze zijn tegenwoordig ook met een laptop te programmeren.
Maar ik ben juist nieuwsgierig naar echte gebruikservaringen, de first startup video's zijn voldoende te vinden. Alleen is men na 6 mnd en 5000km verder nog zo happy? Dat kan ik dan weer niet vinden.
Maar ik ben juist nieuwsgierig naar echte gebruikservaringen, de first startup video's zijn voldoende te vinden. Alleen is men na 6 mnd en 5000km verder nog zo happy? Dat kan ik dan weer niet vinden.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: TBI EFI conversie
Uhm, ik zie toch vaker topics voorbij komen zoals.
Nog steeds LPG probleem
En weer iemand met lpg probleem
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: TBI EFI conversie
Ik wist dat die eraan zou komen...
Tegen achterstalligonderhoud of geen kennis van LPG-systemen bij anderen kan je weinig beginnen meestal
Tegen achterstalligonderhoud of geen kennis van LPG-systemen bij anderen kan je weinig beginnen meestal
Re: TBI EFI conversie
Als je trouwens programmeur bent is dit ook wel cool project om te lezenWilf wrote: ↑Sat Mar 02, 2019 7:32 am Dus voor iemand zoals ik (programmeur/hacker)?zou een megasquirt weer het meest interessant zijn? Lijkt me fijn om op elke load en rpm de juiste menggasverhouding en ontstekingstijdstip te kunnen bepalen.
Als ik Google op megasquirt kom ik op http://megasquirt.info
Is dat de officiële site? Welke hardware kan je daar dan bij gebruiken (zoals een TBI)? Dit systeem is echt zo hardcore als een moderne auto te doen begrijp ik, dus ook je dizzy weggooien en een hall sensor aan je krukas knopen?
https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: TBI EFI conversie
En om nog wat "olie" op het vuur te gooien.....
Heb 1 hobby ding op LPG (425 mixer op kleppenplaat), start warm en koud prima ook na maanden stil staan.
Heb 1 hobby ding met een Holley 750cfm vac.sec. carb op benzine. Klein beetje ethanol killer van Frost erin en ook die start na maanden stil staan in 1x zonder problemen. Ja de carb. moet nog steeds is goed afgesteld worden, maar het is een tijdgebrek en teveel hobby's wat ervoor zorgt dat ik er niet toe kom.
Een ander hobby hok 67er kever 1200, helaas is de benzine pomp uit 1967 2 jaar terug kapot gegaan (membraan helemaal verrot vermoedelijk door moderne shit benzine), anders dan dat.... geheel origineel en start/loopt ook altijd zelfs na een half jaar stil staan.
Ja leuk, een injectie systeem, maar omdat je het wil, niet omdat het 'moet'
Heb 1 hobby ding op LPG (425 mixer op kleppenplaat), start warm en koud prima ook na maanden stil staan.
Heb 1 hobby ding met een Holley 750cfm vac.sec. carb op benzine. Klein beetje ethanol killer van Frost erin en ook die start na maanden stil staan in 1x zonder problemen. Ja de carb. moet nog steeds is goed afgesteld worden, maar het is een tijdgebrek en teveel hobby's wat ervoor zorgt dat ik er niet toe kom.
Een ander hobby hok 67er kever 1200, helaas is de benzine pomp uit 1967 2 jaar terug kapot gegaan (membraan helemaal verrot vermoedelijk door moderne shit benzine), anders dan dat.... geheel origineel en start/loopt ook altijd zelfs na een half jaar stil staan.
Ja leuk, een injectie systeem, maar omdat je het wil, niet omdat het 'moet'
Re: TBI EFI conversie
Cool, ik was voor m’n ‘49’er al een beetje bezig met een Arduino en een stappenmotor om mijn originele Temp gauge om te bouwen, is alleen fysiek (ruimtetechnisch) best krap. Toen dwaalde ik ook af in o.a. Arduino voor ontsteking et cetera. Dat is ook best een wespennest zonder oscilloscoop (precieze timing is niet zo straight forward als je denkt). Bij gebrek aan oscilloscoop hou ik het bij een dashboard-, radio- en verlichtingsintegratiekikkegek wrote: ↑Mon Mar 04, 2019 5:47 pm Als je trouwens programmeur bent is dit ook wel cool project om te lezen
https://speeduino.com/wiki/index.php/Speeduino