Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Wilf »

Wordt de retard dan getriggerd door het extra geluid van de gear drive?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Corp »

Ja. De knock sensor is een piezo electrisch kristal. Afgestemd als stemvork op een frequentiebereik en helaas is de gear drive toerental afhankelijk en daarom ook varierend in frequentie. Een potentieel groot probleem.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nogmaals de specs gelezen maar een Holley Sniper heeft geen klopsensor beetje rare plek een klop sensor in je carburateur?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Corp »

Holley Sniper EFI, sniper is een serie.. geen carburateur (sniper = china gemaakt holley spul, eerder was dat SLP, symbol luxury performance en andere merken als OBX etc... holley verkoopt dat spul nu, van dat chinesium sheet metal spul en dergelijke)

Dit bedoel je toch (lijkt ernstig op dat andere chinesium FI tech)

Image



staat erbij
Integrated ignition timing control & coil driver

zal wel optioneel zijn, dus als je dat niet gebruikt dan kun je er wel een gear drive op gooien. Als er timing control opzit, zou ik dat zeker gebruiken. Denk wel dat je een dure cam synch/dual synch verdeler nodig bent of een crank trigger (en een ign box)
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Chevy Marvin »

Ben benieuwd naar je bevindingen over de Sniper.
Ik ga deze winter een fitech op de Chevelle bouwen
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Ok Fitech is ook heel goed en hoor ik ook veel goede verhalen, heb wel de in-tank benzine pomp van fitech genomen :P
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Chevy Marvin »

Ik heb een tanks.inc met Walbro pump genomen.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo ff update-tje ben nu geleidelijk aan begonnen flink lijst met spulletje s verzameld

Benzinetank -Holley Sniper - Hyper fuel in-tank retrofit pump
GearDrive - March serpentine belt kit - Milidon deep oil pan
8 ¼ axle suregrip - rebuild 904 with reverse shiftkit - torque convertor 3000 stall- All new wiring harnasses - new front seat - black powdercoated wheels and new tyres - Full QA1 suspension kit – KB pistons - fresh bored and rebuid 318- new steering wheel- Allu radiator- fiberglass hood with 4" cowl


Van het weekend aan de slag gegaan blok afgestoft en een duidelijk kleurtje gegeven, dit keer gaar ook de waterpomp en intake in diezelfde kleur.
De EFI is zwart dus zullen wat andere aanbouwdelen zwart worden.
Image
Image
Motorruimte alle kabels leidingen eruit
Image
Nieuwe bekleedde voorbank opgehaald
Image
Dashboard eruit en alweer de nieuwe bekabeling erin gelegd is het maar weer gedaan.
Image

Nieuwe nokkenas lagerschaaltjes getrokken maar ik kijk blijkbaar scheel zit er voor een kwart naast met de olietoevoer, dat gaat dus niet goedkomen.
En bij het eruit halen eentje toch nog beschadigd dus ff snel nieuw setje bestel uit de us.

tbc
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo in afwachting van m'n lagerschaaltje maar ff begonnen met de benzinetank en de FiTech retrofit high pressure fuel pump the installeren.
Dat is wel ff karweitje alles rustig aan beetje uitvogelen en meten toch 3 uurtjes zoet mee geweest.
Maar is een heel mooi compleet setje en goed spul om mee te werken, als men nog is een boor en zaag patroon bij hadden gevoegd was het helemaal makkelijk.
ImageImage
ImageImage
ImageImage

Dan moeten we nog even de vent gaatjes dichtlassen en een nieuwe benzine meter erin en de tank ff coaten om roesten te voorkomen.
rednas
Posts: 172
Joined: Fri Nov 10, 2006 9:02 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by rednas »

Lekker bezig weer! leuk om te zien dat er weer wat gebeurd :)
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo nokkenas lagers weer getrokken blijft altijd gepiel eerste keer zat ik ernaast dus moest eerst weer nieuw setje bestellen.
Nieuwe krukas lagerschaaltjes erin en de krukas zit er weer in.
Image

Nieuwe KB zuigers gemonteerd op de nieuwe Eagle forged I-beam rods met ARP bolts. wat een pleuris werk die kut veertjes erin friemelen bij die zuigerpin. :boos:
Image

Vanmiddag ff halve dag vrij genomen van m'n werk en ff verder knutselen altijd leuk werk blokje in elkaar zetten.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo weer ff opgeschoten helaas ook tegenslagje gehad.
Alle zuigerringen opgemeten en bijgevijld volgens specificaties, helaas met het monteren van m'n zuigerringen lette ik ff niet op en had ik de 2e zuiger ring omgekeerd erop zitten.
Met het loshalen iets te ruw geweest knakte die doormidden :boos:
Image
Image
Dus verder zonder 1 zuiger Oliepomp gemonteerd met milidon pickup ivm grote olie pan
Image
En toen rustig verder gegaan met de geardrive
Image
Image
Helaas zuigerveer niet los te bestellen dus hele set zuigerveren moeten bestellen a 70 dollar voor een 5 dollar onderdeeltje, hopelijk eind v/d week alweer binnen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Corp »

Let je ook op met klokken van de zuigerveren? Compressieveren zo klokken dat ze 45gr links en rechsom staan aan de NIET thrust kant en dan de schraapveren aan de andere kant.

Is dat een milodon gear drive? Gebruik ik ook veel.
De vernier verstelling is heel handig als je weet hoe t werkt. Ik markeer ze voor de 0 stand na uitklokken. Absoluut een must met die dingen.. en wire lock of loctite erop
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zuigerveren klopt helemaal volgens het boekje gedaan :D

Ja is van Milidon en bedankt vor de tip zal ze ff markeren en had niet gedacht aan de locktite, gaan we wel ff doen.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo Maandag besteld, Woensdag op voorraad bij Summit nu alweer hier in nederland. Zodirect ff ophalen bij DHL,
Post Reply