Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Jeroen_Sp »

:roll: :roll: :lol: :lol:
RanchyDennis
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2017 9:40 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by RanchyDennis »

Thnx Voor de leuke reactie's!

Ach, de een houdt van el cheapo en suicide, en de ander houdt van over de top rood met gouden pauperwielen..

😚👍
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Wilf »

Corp is erg direct omdat hij en vele andere oudgedienden op dit forum dit slecht hebben zien eindigen en/of ervaring hebben met die velgen/banden. Het is een beginnersfout en ook ik heb die ooit gemaakt. Deze band/velg-combinatie ligt meestal onder zeer slecht onderhouden oude Amerikanen (met kroonsteentjes onder het dashboard en dikke lagen plamuur over de roest) dus dat is nogal een stap terug.

Nou mag je best van trailervelgen houden en niet erg vinden dat ze gaan roesten, maar de aanduiding suicide tyres is er niet voor niets. Dus als je die velgen mooi vindt gooi er dan in ieder geval veilig rubber omheen. Deze banden zijn levensgevaarlijk als het al miezert. Been there, done that. Gezien deze combi meestal zat onder uitgehoerde yanks met originele motorblokken, ongereviseerd en goedkoop geïnstalleerde IMPCO mixer erop, ligt het niet aan die 60 pk op de wielen waardoor je auto in een bocht onhandelbaar wordt. Ook ik ben met 30 km/u in een bocht met miezerregen in een uitgehoerde bak tegen een muur gegleden met die kutbanden en ontelbare topics over ongelukken met yanks werden gesierd door foto's die met deze banden van de weg gegleden waren, helaas ook met dodelijke afloop.

Zie het als een waarschuwing. Banden zijn je enige contact met het wegdek. Grip is megabelangrijk. Ook met een auto met minder kW dan een gemiddelde Nissan Micra.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by mercury1970 »

Je krijgt in ieder geval meer reactie' s dan op het "ikkrijgeenstrakkeplasservanmijnoriginelefordmustangforum", toch ? :)
RanchyDennis
Posts: 9
Joined: Fri Mar 17, 2017 9:40 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by RanchyDennis »

Corp kan dan wel een oudgediende zijn met bergen ervaring en kennis, maar een cursusje communiceren zou niet verkeerd zijn.. Er zit een verschil tussen direct zijn en dingen afkeuren, en iemand afblaffen en voor lul proberen te zetten. Nu ben ik zelf ook vrij direct en niet snel onder de indruk van dit soort types, en dus zal het mij een zorg zijn of hij mijn keuzes wel of niet mooi vind. Als dit zijn enige manier van communiceren is heb ik liever dat ie in vervolg gewoon zn smoel houdt. Ik wens op een normale manier benaderd en behandeld te worden. Dit pik ik van niemand, of ze nu 18 of 68 zijn.

Jouw uitleg daarintegen is een stuk genuanceerder en begrijp ik volkomen. Trailervelgen vind ik idd mooi staan onder deze auto, het is en blijft tenslotte een pickup, en het zal in mijn ogen nooit een sportwagen of zoiets worden.. Daar heb ik hem ook niet voor gekocht om dat er van te maken. Dat die velgen een naam hebben dat ze onder uitgeleefde auto's liggen met originele motoren en goedkope gasinstallaties boeit me al helemaal niks. Het is tenslotte een auto met de originele motor, die prima loopt trouwens, met een "goedkope" gasinstallatie erin. Dus als het vooroordeel klopt, jammer dan.. Ik ga niet op benzine rijden, ben rothschild niet, en stoere mannenpraat van "op gas moet je koken" ben ik al helemaal niet van onder de indruk. Als zij lkkr duur 1 op 4 willen rijden, be my guest, loop maar lkkr leeg aan de pomp. En mochten de velgen gaan roesten pak ik ze gewoon aan. Ik heb deze keuze gemaakt, dus..

De banden daarintegen baal ik wel een beetje van, dit wist ik niet. Thnx voor de tip, zal het in mn hoofd houden. Moet zeggen dat ik er nog weinig van gemerkt heb, ook met regen niet. Maar ik rij ook niet als een gek met dat ding natuurlijk, tis geen sportwagen. Ik kijk het ff aan, zal een keer met regen een stukje wat lomper gaan rijden op het industrie terrein waar ik ruimte heb. Mochten ze me echt tegen vallen gaan ze er onderuit, mocht het meevallen rij ik ze van de zomer gewoon op en komen er daarna betere banden onder.

Cheers!
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Phatkees »

:thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Wilf »

Duidelijk :thumbsup: ik bedoelde overigens niet dat er iets mis is met LPG maar er is een verschil tussen deugdelijk en netjes inbouwen en op zn goedkoopst (gatenboor in het plaatwerk voor de plastic vuldop, ondeugdelijk vastgemaakte leidingen en ondermaatse impco op de carb gekneid). Een mooi weggewerkte installatie die deugdelijk is geïnstalleerd is uiteraard duurder maar wel mooier IMHO.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Corp »

Tere zieltjes mietjesbende geworden hier. En als jij zo'n heilige broeder bent had je ook niks over mijn te rode wrak met gouden pauperwieltjes moeten zeggen. Nu heb je jezelf al vooraf gediskwalificeerd.

Ik ga echt niet mijn mond houden omdat een of andere broekpoeper dat wil. Als je geen commentaar wilt moet je misschien maar niet op een openbaar forum posten of liever met gelijkgezinden een circle jerk houden
Last edited by Corp on Sun Apr 02, 2017 11:49 am, edited 3 times in total.
PeeKee
Posts: 152
Joined: Sat Feb 26, 2011 4:00 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by PeeKee »

mercury1970 wrote: Thu Mar 30, 2017 7:08 pm Je krijgt in ieder geval meer reactie' s dan op het "ikkrijgeenstrakkeplasservanmijnoriginelefordmustangforum", toch ? :)
:lol: :lol:
Pikey
Posts: 16
Joined: Sun Mar 26, 2017 11:49 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Pikey »

Het beste is om ze zo snel mogelijk op te roken en er een filmpje van te maken :lol:

Goed dat je je er geen hol van aantrekt wat een ander vind. Goed rubber is wel een dingetje bij die zware hokken, maar dat zijn je remmen ook, en een goed afgestelde motor en en en en....... Gewoon lekker je ding doen dus
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Crash »

Image
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by cees »

Laten lullen Dennis, jij ben er blij mee en FUCK de rest
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Nieuw hier.. 1975 Ranchero 500

Post by Ranch73 »

Heey das een oude Dirk Buys Ranchero gezien de "special paint" . Banden gaan je over enkele jaren onverwachts verassen,leg alvast een luier klaar. Succes met Ranchero.
Post Reply