Vaak eindigt het zo...

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Vaak eindigt het zo...

Post by ChevyKo »

Er wordt vol goede moed begonnen met het her en der demonteren van onderdelen,
maar na verloop van tijd raakt blijkbaar de zin en motivatie eraf en beland zoiets achterin een schuur of stalling.

Uiteindelijk wordt het "project" net zoals deze `63 Mercury na jaren stilstand en achteruitgang, te koop aangeboden.

Image


Staat op Speurders
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Renev »

Yep, of de financien laten het niet meer toe.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Ranch73 »

Idd vaak verkeerde inschatting en geen/weinig budget.Eigenlijk moet men dan de de knoop doorhakken wat het beste is voor de auto ,niet laten wegrotten onder een zeil dus en zorgen dat iemand met budget het wel kan verwezelijken,verdomde emoties ook :cool:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by mercury1970 »

Kijk maar eens op het projectengedeelte, het meeste dat niks meer post na een jaar.......staat nog niet te koop omdat ze geen ruimtegebrek hebben.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by MarkV »

Veel mensen onderschatten de hoeveelheid werk en overschatten hun eigen kunde (''hoe moeilijk kan het zijn''); gestrande projecten leveren meestal geen drol meer op dus laten ze 'm maar staan onder het mom van ''misschien begin ik er later nog eens aan''. -Sure
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Collector »

Hoop niet dat het bij mij ook zo gaat, Monte Carlo staat al een tijdje op de brug en ben heel zachtjes begonnen met demonteren, daarbij komen de nodige "rare" plekjes tevoorschijn, voordeel is dat ik dacht dat het achterraam eruit moest wegens roest maar dat dat best goed behandelbaar is met het raam er nog in.
En de mijne is uit 1980 dus moet nog 5 jaar wachten totdat hij weer belastingvrij is, dat is dan ook de tijd die ik mezelf heb gegeven om hem op te knappen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by sjak_brak »

MarkV wrote:Veel mensen onderschatten de hoeveelheid werk en overschatten hun eigen kunde
idd, en/of de kosten.

Verder kunnen allerlei ander zaken meespelen, zoals financiele trammelant, veranderde werksituatie, verslechterde gezondheid, vrouwlief die een koter uitpoept, etc
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Bromgabber »

Collector wrote:En de mijne is uit 1980 dus moet nog 5 jaar wachten totdat hij weer belastingvrij is, dat is dan ook de tijd die ik mezelf heb gegeven om hem op te knappen.
Dat is een goede reden ;)
Geen haast, anders heb je morgen niks te doen.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Collector »

Bromgabber wrote:
Dat is een goede reden ;)
Geen haast, anders heb je morgen niks te doen.
En het geeft ook ruimte om rustig wat onderdelen bij elkaar te zoeken en zodoende het financiele wat te spreiden.
heb zojuist eindelijk deurrubbers gevonden, nu op zoek naar een youtube filmpje waarin staat hoe ik mijn quarter windows eruit moet halen want dat is me nog niet duidelijk
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by TikiRalf »

Tijd ??? geld??? ruimte ??? heb echt geen idee waar jullie het over hebben :?

:lol:
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Collector »

TikiRalf wrote:Tijd ??? geld??? ruimte ??? heb echt geen idee waar jullie het over hebben :?

:lol:
Tijd: 5 jaar = check
Ruimte: is geen probleem auto staat op een 4 kolommer = check
Geld: ik ben nederlander en heb dat dus per defenitie niet = check.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Wilf »

Nederlanders hebben anders behoorlijk veel poen, modaal schijnt €35.000,- (!) te zijn. Da's een boel geld... Tijd en plaats is dus voor de meesten het grootste probleem. Of zou generaliseren niet werken in de praktijk? :D

Bij mij is het: Heb ik geld dan heb ik geen tijd, heb ik tijd dan heb ik geen geld. Had ik maar een loonslaaf moeten worden :D
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by JurgenS »

Mijn project van zes maanden loopt ondertussen ook al 22 maanden. Geld is geen showstopper maar vooral tijd hebben en droge en warme ruimte voor de momenten als er wel tijd is, zijn de voornaamste reden dat ik er al zo lang mee bezig ben. Uiteraard ook de gewijzigde plannen. Eerst enkel gauw het frame van een laagje verf voorzien is gewijzigd tot een prject tot het laatste boutje....
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by Green-Hornet »

Mijn project loopt al bijna 6 jaar :idea: .....Vooral de motivatie houden is moeilijk.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vaak eindigt het zo...

Post by BigBlockMopar »

Een snelle calculatie vertelde mij net dat ik, over precies 1 maand, al 5 jaar lang een project op de brug heb staan waar ik eigenlijk tot nu toe alleen de wielen van heb gewisseld en de achteras en bladveren onder vandaan heb gehaald...
Daarintegen heb ik ook nog een project van dezelfde orde van grote al 6 jaar in de stalling staan.
Post Reply