Auto (ver)kopen ?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Auto (ver)kopen ?

Post by Homer »

Ik heb een auto op het oog, alleen is de vraagprijs volgens mij wat te hoog, deze vraagprijs is gebaseerd op de taxatie waarde +/- 3 jaar geleden.

Auto is van midden jaren '50 in goede staat niet geheel origineel, taxatie waarde € 30.000 .

Ik heb een tijdje geleden mijn usa auto verkocht ( bj '85 ) en deze bracht maar net de helft op van de taxatie waarden ( van voor de nieuwe regeling ), meer zat er niet in.

Wat zou een reële vraagprijs zijn ?
vettemartin
Posts: 113
Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm

Re: Auto (ver)kopen ?

Post by vettemartin »

Taxatie rapport voor verzekering zegt niks over de daadwerkelijke verkoopwaarde. Uiteraard word er wel naar gekeken hoe de markt verloopt in dat bepaalde type auto. Maar geen is hetzelfde en over het algemeen kan je zo een bedrag opschrijven op het rapport.

Denk dat je beter kan uitzoeken wat andere auto's van dit type momenteel doen, zijn ze gewild hoe zijn die vraagprijzen hoe zien ze eruit qua staat en onderhoud.
Mijn ervaring is dat mensen vaak een een goede en nette laten staan om er met een wrak vandoor te gaan want ja die is lekker goedkoop, wil je hem in dezelfde staat brengen ben je ineens t dubbelle kwijt
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Auto (ver)kopen ?

Post by Renev »

Vraagprijs is precies dat, de VRAAG prijs ;) :thumbs:
Je moet voor jezelf bepalen wat je uiterst wil betalen en dan in onderhandeling gaan met de verkoper.
Sommige verkopers zijn helemaal de weg kwijt qua prijs en als ze dan ook niet om het geld zitten te springen en jij wil echt DIE auto dan moet je d'r duur aan :lol: :D
Keuzes keuzes keuzes.

Oja, Taxatie zegt niet zo veel er zijn sommige taxateurs die schrijven ook maar wat op.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Auto (ver)kopen ?

Post by boyanka »

Een taxatie waarde is nog geen verkoop waarde.
Soms zit de prijs op de helft van de taxatie waarde tot ca 2/3.
Indien je toch geneigd bent om de taxatie prijs te geven laat de auto dan eens taxeren door een andere taxateur voordat je hem koopt.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Auto (ver)kopen ?

Post by thunderbuick »

Taxateurs zou ik niet helemaal op vertrouwen, er klopt vaker nies van dan iets.
Kijk gewoon naar de marktwaarde, dwz kijk naar de prijzen van vergelijkbare auto's en de staat waarin ze verkeren.
Post Reply