Breaking news: Cadillac CTS 2020

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Haakert »

Just kidding :D , geen nieuws van Cadillac maar wel een concept die ik heb uitgewerkt. Ik ben bijna klaar met mijn studie en heb nu voor een vak Automotive Design een Cadillac ontworpen. Het idee was om eerst verder in de toekomst te kijken (2026) en uit te vinden waar de ontwikkelingen heen gaan en wat dit met de doelgroep doet. Uiteindelijk kwam daar een vrij extreem concept uitrollen, ook moest ik de huidige CTS onder de loep nemen om zodoende de sterke punten te gebruiken maar ook de slechte punten te verbeteren. Uiteindelijk kwam het er op neer dat het een auto zou worden die nog steeds imposant, dominant comfortabel en extravagant is zoals een Cadillac hoort te zijn, maar ook nog eens zeer efficient is. Om een lang verhaal kort te houden, dit is het ontwerp, ik ben benieuwd wat jullie als kenners er van vinden. Om een idee te geven van de afmetingen: lengte is 4,95m en de wielen zijn 22". Hybride aandrijflijn, vergelijkbaar met de Opel Ampera maar dan toch een tikje sterker.


Image

Image

Image
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Supervaags »

Dat je uitgerekend hier om een reactie vraagt :D


Ik vind het erg knap gemaakt, puur voor een concept model zou het me niks verbazen als het qua ontwerp steeds meer deze kant op gaat :) een aerodynamisch model dat toch zijn eigen karakter behoud.
Zijn dat suicide doors? en die beugels voor de vooruit, is dat alleen design of heeft dat verder nog een functie?
Mooi detail zijn ook de white walls. Voor een concept zeker geslaagd imo :)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by BigBlockMopar »

Dus in jouw toekomstvisie gaat Cadillac fuseren met Citroën?

:D

Wat voor functie hebben uitsparingen in de A-stijlen? Structuursterkte, stroomlijning van windturbulentie?
Het gapende 'gat' aan de achterkant lijkt niet 'verbruikverbeterend'.
Dat komt nooit door de geitenwollensokken-eco-afdeling van GM... of Citroën... :P
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Corp »

de wielen zitten links en rechts verkeerd om
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by chevystan67 »

BigBlockMopar wrote:Dus in jouw toekomstvisie gaat Cadillac fuseren met Citroën?
idd veel weg van een DS
Bullywagon
Posts: 231
Joined: Thu Apr 15, 2010 8:36 am

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Bullywagon »

Corp wrote:de wielen zitten links en rechts verkeerd om

Ach, al die onderdruk onder de auto is toch nergens voor nodig..... :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Shev Ed »

Gaaf, ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij door de shredder is gegaan. :)

:D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by BigBlockMopar »

Daar hebben ze het perfecte apparaat voor uitgevonden... De serieuze mest-verspreider!

"This baby turns your car into shit in no-time!" :D




:idea:
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by takel »

heeft ook iets weg van een renault vel satis wat je getekend heb.

Maar als je het mij vraagt, ik hoop niet dat we die kant op blijven gaan met die auto modellen.. :?
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Detroitsteel »

Ik zou de voorruit gewoon in de A stijlen monteren zoals het traditioneel hoort en niet in de B stijlen zoals jij het voor ogen hebt... Je krijgt ook zo'n grote dooie hoek zo :?

Voor de rest wel geinig zo...
Haakert
Posts: 1699
Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Haakert »

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe jullie een toekomstige Cadillac zouden willen zien! :)
Tips, of ideëën?


Trouwens: A stijlen zijn gesplitst in twee stukken om vanuit bepaalde hoeken meer volume/gewicht te creeëren zodat de auto er toch wel imposant en uitbundig uitziet, terwijl de auto niet groter is als een normaal model zoals een BMW 5 serie. Doordat er tussen de stijlen in nog glas zit zou je opzich geen minder zicht moeten hebben, maar het ging om het idee om met dat onderdeel van de auto iets aparts te doen. In mijn concept voor 2030 had ik een ontwerp met zwevende A-stijlen (om een functioneel onderdeel van de auto ook te gebruiken voor extra uitbundigheid maar ook functie), die verder naar voren zijn geplaatst. het idee was om een druppelvormige cockpit te hebben, en doordat de A stijl verder naar voren zit belemmerd deze ook veel minder het zicht, immers wat verder weg zit is vele malen kleiner voor het zicht.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Collector »

Haakert wrote:Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe jullie een toekomstige Cadillac zouden willen zien! :)
Tips, of ideëën?

[knip], en doordat de A stijl verder naar voren zit belemmerd deze ook veel minder het zicht, immers wat verder weg zit is vele malen kleiner voor het zicht.
Inderddad als ik het plaatje ver genoeg van me af houd dan zie ik het niet meer
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Wilf »

In mijn ogen is het nogal gedrongen, maar ik hou dan ook meer van organische ontwerpmethodes zoals de gulden snede. De balanspunten moeten in orde zijn IMHO.

Voorbeeld van in mijn ogen perfect design, alle gelijkgekleurde streepjes zijn even lang (zie hier gulden snede):

Image
Barncow
Posts: 86
Joined: Thu Aug 14, 2008 10:27 pm

Re: Breaking news: Cadillac CTS 2020

Post by Barncow »

Wat een gedrocht :arrow:

Ik hoop werkelijk waar dat niemand zoiets in productie zal gaan nemen.. :D
Post Reply