Nieuwe wagen nieuwe problemen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi alle, ik ben sinds kort weer een wagen rijker, een 1972 Olsmobile Vista Cruiser, bijna dezelfde als in That 70"s show. Hij heeft een Rocket 350, met quadrajet en een Th375. Ja, echt, de 375 is als het ware aan TH400, maar de achterkant is net anders, heeft met de splines te maken. Het is een orginele auto, en is in redelijke staat. Oja, het is een benzine auto

Image

Image

Maar nu het volgende, de motor loopt beroerd. Starten gaat goed, hij loopt dan wat snel, maar ok. En dan als hij iets warmer word, zeg na een minuut ofzo, gaat hij erg onregelmatig lopen. het toerental varieerd een paar honderd toeren. Net als hij dan lijkt af te slaan gaat hij weer harder lopen, om weer zachter te gaan. Als je dan gaat rijden, dan is er wel power, maar ook dat varieerd tijdens het optrekken. Het zijn geen schokken, maar accellereren gaat niet constant. Zou bakslip kunnen zijn, maar ik denk dat het in de motor zit. Er is door de vorige eigenaar een gereviceerde carb gemonteerd. Volgens hem heeft de wagen altijd beroerd gelopen. Ook heeft hij een pertronics ontsteking in gedaan.

Willen julie me even helpen in de juiste directie te zoeken? Wie weet een goed adres waar ik de carb kan laten afstellen? Liefts ergens in Noordholland. Ik heb het idee dat hij veel te rijk staat.
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by Remi »

Zou eerst valse lucht checken. Rondom de carburateur en inlaatspruitstuk. :)
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by Bromgabber »

Misschien carburateur bouten niet goed vast of voetpakking lek?
Valse lucht zou ook ergens anders kunnen, nokkenas versleten of hydraulische stoters niet zuiver, of iets heel anders..
Ongetwijfeld dat iemand je een goeie tip kan geven hier ;)
Maar goed, blijf ze dik vinden de stations! :)
Je zou langs Kees Klaver kunnen rijden die heeft wel verstand van dat oude spul.
Of Autoservice Medemblik, maar daar zijn ze niet heel veel bezig met amerikaans spul ;)
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by Lennard »

pcv klep die misschien niet goed werkt ?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by thunderbuick »

Carburateur/brandstoftoevoer
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: Nieuwe wagen nieuwe problemen

Post by arthur »

eenmaal dat gerommel met een gammele carb... beter meteen een nieuwe aanschaffen.
Lost een hoop gestress op
Post Reply