Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Ton »

Wilf wrote:Als je echt wil lachen: die stalling is nog leeg! :lol: twee andere stallingen staan mijn auto's nu in. :D
Je ziet mij niet lachen hoor.. ik vind het meer om te huilen ;)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Wilf »

CVPI wrote:350 Eypo voor een stalling?
Heeft die dan wel een elektrische deur, ventilatie, verlicht, mag je er klussen en word je wagen stofvrij gehouden voor dat geld?
Ja, ja, ja, ja en ja. En WC (gedeeld), wasbox, permanente beveiliging, gezamenlijk hek met code, eigen electriciteitsmeter etc. Ik heb een nieuwe auto die ik netjes wil houden. Mijn huidige stalling die ik nu ook nog heb kost de helft minder maar is in een oude koeienschuur, waar ook muizen in kunnen komen en het in de winter vochtig kan worden e.d. Ik wil absoluut geen schade aan mijn nieuwe wagen dus heb ik geupgrade naar een serieuzere stalling.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Detroitsteel »

350 pm?! :eek:

Teering!!!

Probeer wat te kopen!

Gezien de prijzen van ontroerend goed laag zijn en daarnaast ook de rente niks voorstelt momenteel...

Wellicht heb je bij een mooie garage of schuur zelfs een woning er bij voor niet al te veel pegels...
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Wilf »

Kopen? Haha grapjas. Kapitaal zit bij de 1%, niet bij mij in ieder geval. :D en lenen om te kopen, ik kijk wel link uit... Niet dat ik überhaupt een lening krijg als ZZPer :P
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by takel »

ZZPer... :? Hip woord
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Detroitsteel »

Wilf wrote:Kopen? Haha grapjas. Kapitaal zit bij de 1%, niet bij mij in ieder geval. :D en lenen om te kopen, ik kijk wel link uit... Niet dat ik überhaupt een lening krijg als ZZPer :P
Als jij je 350 euro aan huur pm kunt veroorloven voor ruimte om je wagen te stallen, daarnaast -ga ik van uit- ook met huur van je onderkomen te maken hebt + alle andere vaste kosten dan doe je het als zzp'er blijkbaar goed... Maar om nou het geld over de balk te gooien bij de verhuurders wat je nooit meer terug ziet...? Tja...
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by CVPI »

Goede uitleg, dan krijg je wel waar voor je centen.
Binnenkort ga ik "on the side" prefab garages verkopen vanuit België, dus als men wilt kopen kan men mij contacteren ;)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by HarleyRob »

Maar om nou het geld over de balk te gooien bij de verhuurders wat je nooit meer terug ziet...? Tja...
Precies! Min of meer dezelfde regel gaat ook op voor lease-bakken. Da's in feite ook huren. En veel te duur ook trouwens. Als iedereen die nu een lease-bak rijdt gewoon weer verplicht wordt om zelf een auto te kopen, dan lossen we in één keer veel problemen op:

- zij die dat niet willen, gaan weer met OV
- zij die het wel willen, kopen een auto, dus die branche komt weer een beetje op gang
- onderhoud bij je eigen garage, lokaal....
- de overheid verliest een grote post bijtelling

Win-Win-Win-Loss!
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by gerrutcamaro »

als (zakelijk) leasen verboden wordt gaan alle dealers op zijn kant, alleen de handelaren in tweedehands gaan erop vooruit

ow en de belasting gaat omhoog vanwege misgelopen btw/bpm/bijtelling :mrgreen:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Texas Boy »

Klopt en prijzen 2e hands schiet omhoog.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Wilf »

Voordeel van huren: ik kan per direct opzeggen. Mocht ik het niet meer kunnen betalen dan verkoop ik de zooi en zeg ik de huur op. Kopen in NL betekent idioot hoge lening afsluiten (die je niet krijgt) en 15 jaar of langer bloeden. Moet of wil je ineens weg dan heb je een dikke schuld die direct betaald moet worden. Of dat nou zo slim is... En zoals gezegd: die lening / hypotheek krijg je niet meer.
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by RPG »

@ Harleyrob

- zij die dat niet willen, gaan weer met OV
Alsof het OV die cappaciteit zou kunnen leveren.....

- zij die het wel willen, kopen een auto, dus die branche komt weer een beetje op gang
Hoezo? Leasebakken komen uit de lucht vallen??? Er verandert dus niets tot weinig in de verkoop aantallen, mogelijk vermindert deze zelfs door het ontbreken van het boodschappen autootje wat nu misschien nog wel word aangeschaft.

- onderhoud bij je eigen garage, lokaal....
Dat zou met een lease bak niet kunnen?? En al zou dat niet kunnen dan nog hoeft het geen voordeel te zijn, er zijn immers genoeg mensen die het onderhoud van de auto tot het minimum beperken op het moment dat ze zelf de rekeningen gepresenteerd krijgen.

- de overheid verliest een grote post bijtelling

Inderdaad zo'n 3,5 miljard en waar moet dat gat dan mee gevuld worden??
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Texas Boy »

RPG wrote:Inderdaad zo'n 3,5 miljard en waar moet dat gat dan mee gevuld worden??
Gaten hoef je niet altijd te vullen en helemaal als het geen gaten zijn maar eventuele inkomsten, probleem zijn meestal de uitgaven, zolang je daar niets aan doet verschuif je alleen het probleem maar.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Touchwood »

krijg toch een beetje het idee, dat de TS geen oldtimerliefhebber was...
reijer
Posts: 248
Joined: Tue Aug 22, 2006 4:33 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by reijer »

Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die nu (moeten) kiezen voor een auto van 1974 of ouder, en om welke modellen het dan gaat.
Post Reply