Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
grego
Posts: 99
Joined: Sun Jan 06, 2008 11:45 am

Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by grego »

Beste lezers,
Ik ben nooit zo actief geweest op dit forum maar altijd wel veel op gelezen en genoten.

Helaas door onze geliefde Mr Weekers en zijn achterlijke hersenloze gedoe om als enigste land in de EU de oldtimer leeftijd hier te verhogen terwijl andere landen dit juist verlagen, ben ik er goed ziek van en heb mijn hele hobby verkocht en is geëxporteerd.

De koper leeft in een land waar ze oldtimers en hobby's wel gunnen en accepteren.

Beste lezers heel veel bedankt dat ik jullie berichten en dat ik mocht genieten daarvan.

Groetjes,
Stefan
Image
Image
Image
Last edited by grego on Wed Jun 11, 2014 11:57 am, edited 1 time in total.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by gerrutcamaro »

weekers is zoooo 2013 :P
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by emilio »

beetje dramatisch, hier gunnen ze mensen toch ook een hobby.

120,- per jaar als je op benzine rijdt (winter maanden niet rijden) of nul,- per jaar 40 jaar of ouder. Als je echt van je hobby houdt zijn er dus genoeg mogelijkheden om amerikaans te rijden.

Als je dagelijks rijdt voor werk etc op LPG dan houdt het inderdaad op maar dan is het ook niet echt hobby meer.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by franky »

emilio wrote:beetje dramatisch, hier gunnen ze mensen toch ook een hobby.

120,- per jaar als je op benzine rijdt (winter maanden niet rijden) of nul,- per jaar 40 jaar of ouder. Als je echt van je hobby houdt zijn er dus genoeg mogelijkheden om amerikaans te rijden.

Als je dagelijks rijdt voor werk etc op LPG dan houdt het inderdaad op maar dan is het ook niet echt hobby meer.
op benzine is het ook een dure hobby, ik ben niet van plan om als ik naar een meting wil om effe € 100 benzine weg te stoken, op lpg is het ongeveer de helft, als je elk weekeind naar een meting wil wordt het een onbetaalbare hobby (:

dus mijn Chevy van staat lekker in de opslag te wachten op betere tijden :)
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Ronald50 »

Precies.... zo een mooie auto verkopen terwijl je kwarttarief kunt betalen, of evt je gas er uit gooien om toch je geliefde oldtimer te kunnen rijden is wat je er voor over moet hebben. Ja, dan misschien niet meer elke dag rijden, maar dat is precies wat deze regel gemaakt heeft (en de oude kapotgemaakt heeft).

De echte liefhebber houdt zijn Amerikaan dan dus toch wel ;) Ik had 'm in ieder geval niet weggedaan :)
op benzine is het ook een dure hobby, ik ben niet van plan om als ik naar een meting wil om effe € 100 benzine weg te stoken, op lpg is het ongeveer de helft, als je elk weekeind naar een meting wil wordt het een onbetaalbare hobby (:
Kwestie van keuzes maken ;) Ik zie voldoende meetings langskomen maar ga ze zeker niet allemaal af vanwege de afstand (en natuurlijk tijd). Dus kies ik de (hopelijk) leukste uit en kan dan nog voldoende rijden. Ja, op benzine :)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Ranch73 »

franky wrote:beetje dramatisch, hier gunnen ze mensen toch ook een hobby.
op lpg is het ongeveer de helft, als je elk weekeind naar een meting wil wordt het een onbetaalbare hobby (:
dus mijn Chevy van staat lekker in de opslag te wachten op betere tijden :)
:?: Wat is het nou ?
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Detroitsteel »

Zo'n Sub is inderdaad niet te betalen bij het vol tarief belasting...
Doe je hem in het kwart gebeuren, dan loop je leeg op de brandstof kosten...

Of te wel, het is gewoon ronduit ruk!

Ik rijd nu al een tijd dagelijks met de Caprice coupé...en eh, ongeveer om de twee weken tanken voor 100 nog wat pleuro is nog te overzien... Het gene wat me dwars zit is dat ik -wil ik het kwart tarief behouden- stalling moet gaan regelen aan het eind van het jaar en dat ik een trutten-schudder wagentje op de kop moet tikken om de drie -uiterst saaie- betreffende maanden door te komen...

Gewoon een regeling waarbij je het hele jaar door belasting vrij kunt genieten van je klassieker mits je ook een tweede wagen op naam hebt waar je belasting over moet betalen...
Met zo'n systeem heb je gelijk dat sterren probleem te pakken...
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Pavement Pounder »

Wat een gedoe allemaal weer, ik betaal al jaren iets van ruim 90,00 per maand en schors hem in de winter.
+ ik heb al weer 2 meetings gehad met het evenementen systeem terwijl ik geschorst was.
Ik had de edele hoop ooit eens belastingvrij te worden maar helaas (23 jaar)
Bite the bullit of kap er mee.
Ps,
140,00 volle tank 98 loodvrij.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Detroitsteel »

Tja, de een heeft meer te besteden dan de ander heh...
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Wilf »

Ik betaal €350,- per maand voor een stalling voor een wagen zonder wegenbelasting, ter compensatie :D
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Ton »

Wilf wrote:Ik betaal €350,- per maand voor een stalling voor een wagen zonder wegenbelasting, ter compensatie :D
Goed bezig Wilf :thumbs:
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by HarleyRob »

Detroitsteel wrote:Het gene wat me dwars zit is dat ik -wil ik het kwart tarief behouden- stalling moet gaan regelen aan het eind van het jaar en dat ik een trutten-schudder wagentje op de kop moet tikken om de drie -uiterst saaie- betreffende maanden door te komen...
Het voordeel is dat je Caprice dan niet onder de pekel komt te zitten. Trouwens, als je een beetje handig bent (en velen van ons hier zijn dat.....) dan tik je voor 750 Euro (=5 x tanken.... :lol: ) een Smart ForTwo op de kop met een slechte motor. Voor 250 revisie-setje er in (makkelijk zelf te doen) en je kunt die drie maanden voor geen geld (verzekering 10 Euro, MRB 14 euro) rond tuffen......

Sounds like a plan to me.....
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Wilf »

Als je echt wil lachen: die stalling is nog leeg! :lol: twee andere stallingen staan mijn auto's nu in. :D
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by CVPI »

350 Eypo voor een stalling?
Heeft die dan wel een elektrische deur, ventilatie, verlicht, mag je er klussen en word je wagen stofvrij gehouden voor dat geld?
kluivers
Posts: 24
Joined: Fri May 03, 2013 10:37 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by kluivers »

ik vind 350 ook een beetje duur! ik betaal 90 en dat vind ik al veel...

verder ben ik het wel met de topicstarter eens, ik ga ook niet op benzine rijden aangezien dat niet te betalen is, wachten totdat ie 40 is lijkt de enige rendabele optie :(..
Post Reply