1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Remi »

Lijkt me niet, zet je toch ff 12v op je pomp? :?:
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Remi wrote:Lijkt me niet, zet je toch ff 12v op je pomp? :?:
Zal inderdaad wel even moeten kijken, of er eigenlijk wel spanning op komt.

PS: Wel echt super raar, heb er dan ondertussen ook niets aan veranderd.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

Dat van die brandstofpomp gaf ik je vorige week ook aan. Je hebt geen druk in je leidingen (heb ik los gehad) en bij het op contact zetten hoor je niks "zoemen". Meet eens bij de tank of je daar wel spanning krijgt bij het op contact zetten.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Wilf »

Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Jeroen_Sp wrote:Dat van die brandstofpomp gaf ik je vorige week ook aan. Je hebt geen druk in je leidingen (heb ik los gehad) en bij het op contact zetten hoor je niks "zoemen". Meet eens bij de tank of je daar wel spanning krijgt bij het op contact zetten.
Inderdaad, had je ook al gezegd, leek me alleen wel vreemd dat ie het plots niet meer zou doen wat nu echter toch het geval blijkt te zijn.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Ranch73 »

Meten is weten,benoem de onderdelen die je wel (belast) hebt gemeten incl.brandstofdruk,aanname dat het goed is/was/moet zijn is niet oplossingsgericht bezig zijn, en nu hop aan de slag. :)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image

Daar zit ie dan, in het midden onder die plaat.. de brandstofpomp. Dacht eraan om dat stuk plaat in het midden eruit te halen en met een scharnier of zo weer terug te zetten als zijnde luikje. Echter heb ik geen slijptol of iets dergelijks om er doorheen te komen, met een normale ijzerzaag gaat het namelijk niet lukken zoals jullie vast al kunnen zien.

Oh en een stuk plastic in de kofferbakruimte wat ik opzij moest doen om er bij te kunnen is tussen de achterklep gaan zitten en deze heeft zichzelf nu schuin dicht getrokken en wil zichzelf niet meer omhoog halen (het elektromotortje), totaal geen respons op omhoog gaan al zit ie al maximaal omlaag..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Renier wrote:Echter heb ik geen slijptol of iets dergelijks om er doorheen te komen, met een normale ijzerzaag gaat het namelijk niet lukken zoals jullie vast al kunnen zien.
Slijptol bij gevuld en ongereinigd brandstofsysteem is geen strak plan :foei:

Ik zie ook niet direct op je foto waar die pomp zou moeten zitten. Misschien makkelijker om de tank te laten zakken? Die zit bij de meeste wagens maar met 2 beugels vast.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Sjak weet er niets van.. gewoon Doen!


Laat je wel iemand filmen?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Slijptol bij gevuld en ongereinigd brandstofsysteem is geen strak plan :foei:

Ik zie ook niet direct op je foto waar die pomp zou moeten zitten. Misschien makkelijker om de tank te laten zakken? Die zit bij de meeste wagens maar met 2 beugels vast.
En de achteras zit nog een 'beetje' in de weg evenals de uitlaat ;] doe ik toch wel zo even, ook zonder brug? Half uurtje werk denk ik.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Als je wilt dat t opgelost wordt, dan moet je even ophouden met de beren op de weg aan te wijzen. Vaak zijn ze minder gemeen en eng dan je denkt.

blz 711 e.v. op de link van Gerrut:
gerrutcamaro wrote:niet helemaal een shop manual, maar misschien staat hetgene je nodig hebt ertussen http://www.mediafire.com/download/cuo8o ... 2-1992.rar
En nu aan de slag!

(die link is trouwens een heel stuk uitgebreider dan ik eerder vermoedde, hier kun je veel uithalen, credits aan Gerrut!)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

whoo :D

idd iets van 800 pagina's, maar toch een stuk kleiner als de shop manual van 1800+ pagina's
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Als je wilt dat t opgelost wordt, dan moet je even ophouden met de beren op de weg aan te wijzen. Vaak zijn ze minder gemeen en eng dan je denkt.

blz 711 e.v. op de link van Gerrut:

En nu aan de slag!

(die link is trouwens een heel stuk uitgebreider dan ik eerder vermoedde, hier kun je veel uithalen, credits aan Gerrut!)
Inderdaad, super fijn en zeer bedankt, Gerrut ;]

Een goed nieuwsje vandaag trouwens, het goede nieuws vandaag ging vooral over mijn Honda motorfietsje maar wat betreft mijn Camaro: hij liep! Heel eventjes wel te verstaan, terwijl we hem bediende met drie man, buurjongen achter het stuur hem proberen te starten, ons pa spoot brandstof in de luchtinlaat en ik draaide aan de verdeelkap van de ontsteking. Nu moet ie echter nog zichzelf van brandstof zullen kunnen voorzien, dus ik ga er morgen waarschijnlijk weer mee verder.. eens kijken wat ik kan doen met die brandstofpomp.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Dat de pomp 't niet doet kan liggen aan 't relais, de ECM of de oliedrukschakelaar (parallel om relais te ontlasten) maar nee, dan zaag je gewoon de auto naar zijn grootje.

Als je 't contact aanzet, gaat het check engine lampje bramden en flits 't een keer uit, aan en dan blijft 't uit?

Op je ALDL stekker zit een testpoort, als je daar 12V op zet gaat de pomp aan

Image
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:Dat de pomp 't niet doet kan liggen aan 't relais, de ECM of de oliedrukschakelaar (parallel om relais te ontlasten) maar nee, dan zaag je gewoon de auto naar zijn grootje.

Als je 't contact aanzet, gaat het check engine lampje bramden en flits 't een keer uit, aan en dan blijft 't uit?

Op je ALDL stekker zit een testpoort, als je daar 12V op zet gaat de pomp aan

Image
Thanks, Corp! Zal het trucje van je eens uitproberen, en het CEL gaat aan en blijft aan momenteel.
Last edited by Renier on Sun Apr 20, 2014 2:11 am, edited 1 time in total.
Post Reply