Reviseren Koppen V6
Reviseren Koppen V6
Hoeveel kan ik verwachten kwijt te zijn voor het reviseren van de koppen van de 2.8L V6 van mijn Camaro? En weet iemand misschien een goed adresje hier in de buurt? Hoop er zo min mogelijk aan kwijt te zijn omdat ik anders erg lang moet sparen, en wil er vooral mee bereiken dat mijn Camaro weer loopt zolang totdat er misschien een V8 in gaat komen.
Re: Reviseren Koppen V6
Als je toch graag een v8 wil zou ik niet meer investeren in die v6 maar gelijk eruit knikkeren.
Re: Reviseren Koppen V6
Klopt, maar een werkende V6 kan ik misschien nog verkopen een kapotte niet of zeker niet voor een redelijke prijs en wat ik nog belangrijker vind is dat ik er dan nu tenminste al mee rond kan rijden. Voor die V8 swap moet ik toch nog een hele tijd gaan sparen zoals het er nu uit ziet.
Re: Reviseren Koppen V6
De markt voor die V6jes is beperkt, dus verwacht geen gouden bergen...
Wat moet er aan die koppen gebeuren?
Wat moet er aan die koppen gebeuren?
Re: Reviseren Koppen V6
Waar ik hem voor kwijt kan is altijd mooi meegenomen voor mijn V8 project natuurlijk. Er zijn waarschijnlijk meerdere kleppen kapot, dus zou handig zijn om de koppen ook te vlakken enz.sjak_brak wrote:De markt voor die V6jes is beperkt, dus verwacht geen gouden bergen...
Wat moet er aan die koppen gebeuren?
Re: Reviseren Koppen V6
Als je koppen gevlakt worden, heeft dat ook gevolgen voor de pasvorm van je intake, aangezien de pasvlakken dan wat verplaatst zijn tov ongevlakte koppen.
Heb je de koppen er al af? Misschien idee om dat eerst te doen en te kijken wat het probleem is?
Koporevisie is duurder dan wat een V6 oplevert trouwens, dus als het economisch rendement meespeelt zeker iets om rekening mee te houden. Daarnaast geldt dat je vrijwel altijd meer ellende tegenkomt als je de koppen er eenmaal af hebt. (kijk maar eens in techtalk...)
Heb je de koppen er al af? Misschien idee om dat eerst te doen en te kijken wat het probleem is?
Koporevisie is duurder dan wat een V6 oplevert trouwens, dus als het economisch rendement meespeelt zeker iets om rekening mee te houden. Daarnaast geldt dat je vrijwel altijd meer ellende tegenkomt als je de koppen er eenmaal af hebt. (kijk maar eens in techtalk...)
Re: Reviseren Koppen V6
Misschien een andere V6 op de kop tikken een idee?
Re: Reviseren Koppen V6
Dat blijft ook een idee, maar dan kan ik ook doorsparen voor een V8.. of.. ik probeer de V6 naderhand weer voor ongeveer evenveel of met iets wat verlies door te verkopen, kan hem dan ook werkend demonstreren als het goed is. Zit er vooral mee dat ik nu niet met m'n mooie bak kan cruisen en hem niet aan iedereen kan laten zien en samen ritjes doen, ben namelijk ondanks de staat er wel zeer trots op en wil er gewoon mee kunnen rijden en aan huis hebben inplaats van ver weg.sjak_brak wrote:Misschien een andere V6 op de kop tikken een idee?
Re: Reviseren Koppen V6
Tja.. snelle oplossing is dan die V6 fixen/vervangen door vergelijkbare motor.
Maar zelfs lopend zal een V6 niet veel meer opleveren dan schrootwaarde. Als er al een V6 te koop staat, dan is dat omdat die of vastgelopen is, of (vaker) omdat die plaats mag maken voor een V8...
Is er al een goede diagnose geweest van je V6? Waarom denk je dat er wat kleppen kapot zouden zijn, en niet iets anders?
Maar zelfs lopend zal een V6 niet veel meer opleveren dan schrootwaarde. Als er al een V6 te koop staat, dan is dat omdat die of vastgelopen is, of (vaker) omdat die plaats mag maken voor een V8...
Is er al een goede diagnose geweest van je V6? Waarom denk je dat er wat kleppen kapot zouden zijn, en niet iets anders?
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: Reviseren Koppen V6
Al twee keer koppen laten repareren bij Jo van de Ven in Roggel (tussen Weert en Roermond). Was geloof ik rond de 250 kwijt voor twee V8 koppen (vlakken, kleppen slijpen, afpersen, klepsteelrubbers vervangen) Hij is in ieder geval goed bekend met Amerikanen.
Maar zoals al gezegd werd, eerst goed diagnose stellen en daarna weet je pas wat er echt gedaan moet worden.
Maar zoals al gezegd werd, eerst goed diagnose stellen en daarna weet je pas wat er echt gedaan moet worden.
Re: Reviseren Koppen V6
Das een nette prijs!!capricelimburg wrote:Jo van de Ven in Roggel (tussen Weert en Roermond). Was geloof ik rond de 250 kwijt voor twee V8 koppen
-
- Posts: 39
- Joined: Thu Sep 26, 2013 8:25 am
Re: Reviseren Koppen V6
Das wel een hele nette prijs.
Ik heb ze bij Jacco in rijsenhout liggen en kosten 295 per kop.
Is wel voor een mopar 440, ik weet niet of dat nog verschil maakt
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik heb ze bij Jacco in rijsenhout liggen en kosten 295 per kop.
Is wel voor een mopar 440, ik weet niet of dat nog verschil maakt
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Re: Reviseren Koppen V6
Hey Renier, ik zou zeggen koop dan meteen een andere goede V6.. Ik twijfel namelijk erg of je daar je geld uit gaat halen als je nadien toch een V8 wil.. Die V6'en heb je makkelijk tussen 350-500 euro met weinig km.
Addie in Helmond heeft er zo'n liggen.
Er staat trouwens ook een TPI op voor 999 euro.
Is wel erg laag die prijs, geen idee of er iets aan scheelt maar is maar een gedacht he.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Addie in Helmond heeft er zo'n liggen.
Er staat trouwens ook een TPI op voor 999 euro.
Is wel erg laag die prijs, geen idee of er iets aan scheelt maar is maar een gedacht he.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
-
- Posts: 1210
- Joined: Fri May 07, 2004 2:39 pm
Re: Reviseren Koppen V6
Vanmorgen nog ff gekeken voor je, inderdaad Addie`s in Helmond heeft een V6 2.8 zitten in de auto..
0622-807052
0622-807052