Wat voor hefbrug

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by caddy123 »

www.twinbusch.nl
Prijs kwaliteit prima heb hier een 2 kolommer staan!
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by sansemiano »

die twinbusch-mensen hebben mooie spullen. zo'n verrijdbare 1-kolomsbrug van twinbusch is dat niet nog mooier dan een 2-koloms? wel duurder, maar verrijdbaar en 3 kanten van de wagen vrij.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat voor hefbrug

Post by SRB12 »

Ja, maar kan je minder goed onder de auto werken heb ik me laten vertellen.
Ik ga voor de twee kolommer. Ik heb nog ruim drie maanden eer we het huis intrekken, dus ik heb nog wel even de tijd om een goede aanbieding te vinden. Tweedehands Koni lijkt me ook wel wat en die zijn er wel voor net onder de €1000.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat voor hefbrug

Post by SRB12 »

Is 12 cm gewapende betonvloer overigens voldoende? De zwaarste auto die erop komt is de mijne dus de 3000-3500 kg die je meestal voorgeschreven ziet voor bruggen wordt nooit gehaald. Dus volgens mij moet dat wel goed gaan. Zeker als de auto gewoon netjes tussen de kolommen gelift wordt moet het met de torsie wel meevallen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet niet hebben dat dat ding omnukt als ik er naast sta.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat voor hefbrug

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb mijn lincoln van bijna 2500kg wel eens op zo een 2 koloms gehad en dat was niet zo een succes.

Door de lengte van de auto en de motor welke ver naar voren zit (en dus ook het zwaartepunt voorin ligt) had de brug neiging naar voren te gaan hellen. Of het aan die brug lag of algemeen voor die bruggen is met een auto met zo een zwaarte punt ver voorin (wat wel logisch klinkt) weet ik niet. Wel de moeite waard even uit te zoeken.
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by Bassie »

auto ff andersom op de brug zetten?
zitten vaak 2 lange en 2 grote poten aan
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by Corp »

Idd de motor zit bij de korte poten

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Wat voor hefbrug

Post by Jeroen_Sp »

dat zou het wel eens geweest kunnen zijn, ik ging achteruit de garage in.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by sansemiano »

SRB12 wrote:Is 12 cm gewapende betonvloer overigens voldoende? De zwaarste auto die erop komt is de mijne dus de 3000-3500 kg die je meestal voorgeschreven ziet voor bruggen wordt nooit gehaald. Dus volgens mij moet dat wel goed gaan. Zeker als de auto gewoon netjes tussen de kolommen gelift wordt moet het met de torsie wel meevallen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet niet hebben dat dat ding omnukt als ik er naast sta.
heb er niet echt ervaring mee, maar zo'n dun vloertje lijkt mij niet goed genoeg. zo'n 2-kolommer moet toch verankerd worden op 2 betonnen "poten" diep (minstens een meter) de grond in? juist om die torsie-krachten te kunnen weerstaan?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by alie-r »

sansemiano wrote:
heb er niet echt ervaring mee, maar zo'n dun vloertje lijkt mij niet goed genoeg. zo'n 2-kolommer moet toch verankerd worden op 2 betonnen "poten" diep (minstens een meter) de grond in? juist om die torsie-krachten te kunnen weerstaan?

een plaat van 1 bij 2.25 meter en 23cm dik.
heb al een paar keer zo'n vloertje gestort voor een 2 kolommer
afmetingen voorschrift fabriekant.
eerst gat laten uitzagen in bestaande vloer en daarin de dikkere vloer storten.
wel voldoende wapening gebruiken.


andre
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Wat voor hefbrug

Post by SRB12 »

caddy123 wrote:http://www.twinbusch.nl
Prijs kwaliteit prima heb hier een 2 kolommer staan!
Ik heb vorig weekend ook een twee koloms hefbrug van Twinbusch opgehaald. Ik moet em nog installeren, maar het ziet er netjes uit allemaal.

Het is de TW232A op 230V geworden:

Image

Ik heb de vloer doorgerekend en met mijn maximale belasting (2 ton) ben ik ruim veilig.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by Funk »

sansemiano wrote:die twinbusch-mensen hebben mooie spullen. zo'n verrijdbare 1-kolomsbrug van twinbusch is dat niet nog mooier dan een 2-koloms? wel duurder, maar verrijdbaar en 3 kanten van de wagen vrij.
Wow, zo'n 1 kolommer zou ik echt niet met een lekker gevoel onder staan :eek:

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Wat voor hefbrug

Post by Ranch73 »

Is denk ik meer geschikt/bedoeld voor schadeherstel,maar dan nog :P
Post Reply