Wat voor hefbrug
Re: Wat voor hefbrug
www.twinbusch.nl
Prijs kwaliteit prima heb hier een 2 kolommer staan!
Prijs kwaliteit prima heb hier een 2 kolommer staan!
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Wat voor hefbrug
die twinbusch-mensen hebben mooie spullen. zo'n verrijdbare 1-kolomsbrug van twinbusch is dat niet nog mooier dan een 2-koloms? wel duurder, maar verrijdbaar en 3 kanten van de wagen vrij.
Re: Wat voor hefbrug
Ja, maar kan je minder goed onder de auto werken heb ik me laten vertellen.
Ik ga voor de twee kolommer. Ik heb nog ruim drie maanden eer we het huis intrekken, dus ik heb nog wel even de tijd om een goede aanbieding te vinden. Tweedehands Koni lijkt me ook wel wat en die zijn er wel voor net onder de €1000.
Ik ga voor de twee kolommer. Ik heb nog ruim drie maanden eer we het huis intrekken, dus ik heb nog wel even de tijd om een goede aanbieding te vinden. Tweedehands Koni lijkt me ook wel wat en die zijn er wel voor net onder de €1000.
Re: Wat voor hefbrug
Is 12 cm gewapende betonvloer overigens voldoende? De zwaarste auto die erop komt is de mijne dus de 3000-3500 kg die je meestal voorgeschreven ziet voor bruggen wordt nooit gehaald. Dus volgens mij moet dat wel goed gaan. Zeker als de auto gewoon netjes tussen de kolommen gelift wordt moet het met de torsie wel meevallen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet niet hebben dat dat ding omnukt als ik er naast sta.
Re: Wat voor hefbrug
Ik heb mijn lincoln van bijna 2500kg wel eens op zo een 2 koloms gehad en dat was niet zo een succes.
Door de lengte van de auto en de motor welke ver naar voren zit (en dus ook het zwaartepunt voorin ligt) had de brug neiging naar voren te gaan hellen. Of het aan die brug lag of algemeen voor die bruggen is met een auto met zo een zwaarte punt ver voorin (wat wel logisch klinkt) weet ik niet. Wel de moeite waard even uit te zoeken.
Door de lengte van de auto en de motor welke ver naar voren zit (en dus ook het zwaartepunt voorin ligt) had de brug neiging naar voren te gaan hellen. Of het aan die brug lag of algemeen voor die bruggen is met een auto met zo een zwaarte punt ver voorin (wat wel logisch klinkt) weet ik niet. Wel de moeite waard even uit te zoeken.
Re: Wat voor hefbrug
auto ff andersom op de brug zetten?
zitten vaak 2 lange en 2 grote poten aan
zitten vaak 2 lange en 2 grote poten aan
Re: Wat voor hefbrug
Idd de motor zit bij de korte poten
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Re: Wat voor hefbrug
dat zou het wel eens geweest kunnen zijn, ik ging achteruit de garage in.
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Wat voor hefbrug
heb er niet echt ervaring mee, maar zo'n dun vloertje lijkt mij niet goed genoeg. zo'n 2-kolommer moet toch verankerd worden op 2 betonnen "poten" diep (minstens een meter) de grond in? juist om die torsie-krachten te kunnen weerstaan?SRB12 wrote:Is 12 cm gewapende betonvloer overigens voldoende? De zwaarste auto die erop komt is de mijne dus de 3000-3500 kg die je meestal voorgeschreven ziet voor bruggen wordt nooit gehaald. Dus volgens mij moet dat wel goed gaan. Zeker als de auto gewoon netjes tussen de kolommen gelift wordt moet het met de torsie wel meevallen. Iemand die daar ervaring mee heeft? Ik moet niet hebben dat dat ding omnukt als ik er naast sta.
Re: Wat voor hefbrug
sansemiano wrote:
heb er niet echt ervaring mee, maar zo'n dun vloertje lijkt mij niet goed genoeg. zo'n 2-kolommer moet toch verankerd worden op 2 betonnen "poten" diep (minstens een meter) de grond in? juist om die torsie-krachten te kunnen weerstaan?
een plaat van 1 bij 2.25 meter en 23cm dik.
heb al een paar keer zo'n vloertje gestort voor een 2 kolommer
afmetingen voorschrift fabriekant.
eerst gat laten uitzagen in bestaande vloer en daarin de dikkere vloer storten.
wel voldoende wapening gebruiken.
andre
Re: Wat voor hefbrug
Ik heb vorig weekend ook een twee koloms hefbrug van Twinbusch opgehaald. Ik moet em nog installeren, maar het ziet er netjes uit allemaal.caddy123 wrote:http://www.twinbusch.nl
Prijs kwaliteit prima heb hier een 2 kolommer staan!
Het is de TW232A op 230V geworden:
Ik heb de vloer doorgerekend en met mijn maximale belasting (2 ton) ben ik ruim veilig.
Re: Wat voor hefbrug
Wow, zo'n 1 kolommer zou ik echt niet met een lekker gevoel onder staansansemiano wrote:die twinbusch-mensen hebben mooie spullen. zo'n verrijdbare 1-kolomsbrug van twinbusch is dat niet nog mooier dan een 2-koloms? wel duurder, maar verrijdbaar en 3 kanten van de wagen vrij.
Re: Wat voor hefbrug
Is denk ik meer geschikt/bedoeld voor schadeherstel,maar dan nog