Page 5 of 8

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Tue Oct 11, 2022 8:25 pm
by jelmoer
Nou dat is toch goed nieuws.
Hopelijk komen ze niks spannends tegen.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Oct 16, 2022 10:14 am
by LeonW
Nog niets gehoord van het blok, zal wel komende week worden hoop ik.

Gisteren wel alvast de laadbak en cabine herenigd met het chassis. Welke volgorde is straks het makkelijkst?

1: automaat en blok koppelen en samen er in takelen
2: automaat er al in hangen, en blok erna
3: blok er in, en automaat daarna via onderzijde.

Binnen en buitenspatborden, radiatorsupport en de rest van de mikmak laat ik er wel af.

Roept u maar
Image

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Oct 16, 2022 5:00 pm
by Grasmusen
Chassis met bak zo opstellen dat je het motorblok er zo tegenaan kan plakken. Dus misschien een extra dwarsbalkje monteren aan het chassis waar de oliepan v/d bak oprust. En dan wel de bak iets achterover zodat, als de motor er tegen gemonteerd wordt deze nog net boven de motorsteunen zweeft/ hangt. En dan het geheel het laatste stukje op zijn plaats laten zakken. Voor je de motor er teken aan gaat plakken de convertor goed in de oliepomp geschoven, om schade te voorkomen.

GrG

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Oct 16, 2022 5:58 pm
by LeonW
Super, dankjewel👍.
Zo gaan we het doen.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Mon Oct 17, 2022 4:42 pm
by SRB12
Zo heb ik het ook gedaan. Gaat prima.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Mon Nov 14, 2022 11:34 am
by LeonW
Het blok komt naar verwachting eind deze maand terug.
Het is/gaat een totale revisie worden. Kost een boel centjes, maar daarvoor is het dadelijk wel allemaal prima in orde.

Revisiebedrijf wilde eigelijk dat het blok ingereden wordt op benzine, maar dat gaat het toch echt niet worden.
Nu heb ik hier en elders gelezen over een ander hoonpatroon en zuigerveren met inrijden op lpg.

Iemand bekend hiermee??

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sat Nov 19, 2022 6:56 pm
by Coppertje
Leuk project 💪🏻👍🏻

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sat Nov 26, 2022 9:56 pm
by LeonW
Ik heb een mechanische oliedruk sensor met de originele meter in het dashboard. Kan ik deze testen met stilstaande motor? Zo ja, hoe? Ik heb de koperen leiding vervangen door teflon. Eind volgende week krijg ik het blok terug als het goed is. Ik ben als de dood dat de oliedruk niet goed is bij starten.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Nov 27, 2022 2:11 am
by muddy bandit
Eerst even op oliedruk starten, dus zonder de bougievonkjes. (verdelerkap eraf of bobinekabel los)
Vinden de lagers in het blok ook veel fijner.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Nov 27, 2022 7:16 am
by LeonW
muddy bandit wrote: Sun Nov 27, 2022 2:11 am Eerst even op oliedruk starten, dus zonder de bougievonkjes. (verdelerkap eraf of bobinekabel los)
Vinden de lagers in het blok ook veel fijner.

Ik heb begrepen dat oliedruk het beste op te bouwen is rechtstreeks via de oliepomp.

Is een mechanische oliedruk sensor betrouwbaar? Er staat ook geen echte schaalverdeling op de meter. Dus wanneer is de druk oké? Wijzer in het midden??

Image

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Sun Nov 27, 2022 9:53 am
by rene74monte
in het midden zo`n beetje inderdaad , straks met rijder varieert het

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Mon Nov 28, 2022 3:18 pm
by SRB12
Kan je hem niet primen met een boormachine? Zo kan dat bij Buick.
De verdeler eruit halen en dan met een oude schroevendraaierschacht in de boormachine ronddraaien.

Effectief zet je hem er daarboven in:
Image

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Tue Nov 29, 2022 7:01 am
by LeonW
SRB12 wrote: Mon Nov 28, 2022 3:18 pm Kan je hem niet primen met een boormachine? Zo kan dat bij Buick.
De verdeler eruit halen en dan met een oude schroevendraaierschacht in de boormachine ronddraaien.

Effectief zet je hem er daarboven in:
Image
Is wel mijn bedoeling, moet alleen nog een tool vinden in NL. Ben bang dat het niet werkt met een schroevendraaier, zal er waarschijnlijk vanaf schieten.
Enig idee hoe dit gereedschap hier heet, of waar te koop?

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Tue Nov 29, 2022 10:16 am
by SRB12
Ja dat heet een oil pump priming tool, maar ik heb gewoon het handvat van een oude schroevendraaier afgezaagd en vervolgens in de boormachine gedaan. Hoeft ook niet met 10000 toeren te gaan he.

Re: C20, 1971 point of no return

Posted: Tue Nov 29, 2022 10:33 am
by rene74monte
LeonW wrote: Tue Nov 29, 2022 7:01 am Is wel mijn bedoeling, moet alleen nog een tool vinden in NL. Ben bang dat het niet werkt met een schroevendraaier, zal er waarschijnlijk vanaf schieten.
Enig idee hoe dit gereedschap hier heet, of waar te koop?
bij een chevy wil dat ook prima met een grote platte schroevendraaier hoor , zit gewoon een sleuf in de as van de oliepomp