C20, 1971 point of no return

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by Grasmusen »

[/quote]Is er een manier om te zien welke nokkenas er in zit, zonder deze te demonteren?[/quote]



Summit Racing™ Cam Degreeing Kits SUM-G1056-16


Grt
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by Grasmusen »

LeonW wrote: Sun Sep 18, 2022 7:11 am
Is er een manier om te zien welke nokkenas er in zit, zonder deze te demonteren?

Summit Racing™ Cam Degreeing Kits SUM-G1056-16




GrG
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by muddy bandit »

Kwast die LPG-tank nog even goed in met een metaalverf nu je er overal nog goed bij kunt, uit ervaring weet ik dat het standaard verflaagje op die tanks vrij snel weer roestbruin kan worden.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

muddy bandit wrote: Mon Sep 19, 2022 9:53 pm Kwast die LPG-tank nog even goed in met een metaalverf nu je er overal nog goed bij kunt, uit ervaring weet ik dat het standaard verflaagje op die tanks vrij snel weer roestbruin kan worden.
[/quot

✅️ gedaan
Image
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Vandaag bezig geweest met nieuwe dorpel inlassen. Ik heb een dorpel met huis tuin en keuken middeltjes in de vorm geklopt.
Image

Vervolgens ook de extra opening in de laadbak voor de tweede benzinetank dicht gemaakt

Image

Image



Image

Ik wil weer de originele water temperatuur meter aansluiten. Voor zover ik weet werkte deze niet. Kan ik die testen?
Op de edelbrock intake zit een water temp aansluiting.
Deze zat aangesloten op een auto gage meter.
Deze wil ik niet meer gebruiken. Kan die gewoon afgedopt worden?

Image


Image
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by rene74monte »

ja en ja , afdoppen geen probleem en die meter kun je testen als je de zender er ook nog bij hebt , gewoon in een pannetje water op het gas :-)
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

rene74monte wrote: Sat Oct 01, 2022 9:34 pm ja en ja , afdoppen geen probleem en die meter kun je testen als je de zender er ook nog bij hebt , gewoon in een pannetje water op het gas :-)
Gaat denk ik niet zo maar lukken, werkt electrisch.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Vandaag bijna alle keerringen en de carterpan pakking vervangen. Ook het filter is vervangen.
Morrgen komt nog een tooltje binnen om de keerring van de shift linkage te vervangen. Dan zou de th400 volledig lekvrij moeten zijn.
Aangezien ik nu toch de pan los had ook maar een drainplug gemonteerd.
Image

Image
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by rene74monte »

LeonW wrote: Tue Oct 04, 2022 8:35 pm Gaat denk ik niet zo maar lukken, werkt electrisch.
ja , klopt uiteraard , je moet er wel een accu bij gebruiken , heb je niet zo`n campinggaspitje ?
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Helder, electra is niet mijn sterkste punt en zal het helaas ook nooit worden. Ik begrijp uiteraard dat de er twee contacten met de plus en de min verbonden moeten worden.
Maar wat zie ik hier nu?

Ik neem aan dat links en rechts + en - is, maar die twee in het midden boven elkaar met het blauwe vakje begrijp ik dan weer niet
Image


Image
De linker lijkt mij dan +, en de rechter -.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: C20, 1971 point of no return

Post by SRB12 »

In het engels, maar deze gast legt het wel duidelijk uit:
https://youtu.be/8Kz0o-3N19w

Je hebt een plus en een min om de meter aan te zetten en de weerstanddraad uit de tank die het signaal doorgeeft.
Verder lijkt het op de eerste foto erop dat de weerstand stuk is (dat losse draadje tussen de connecties in het midden boven elkaar). Dat zorgt er voor dat de meter beetje vertraagd reageert en het niet zo nerveus oogt als je over een hobbeltje rijdt. Dat laat hij aan het einde ook nog even zien.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Ik zal het vanavond bestuderen, dank.

Echter, dit is niet de achterzijde van de benzinemeter maar van de temperatuur
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: C20, 1971 point of no return

Post by SRB12 »

Ah ok. Principe is wel hetzelfde.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Vraag

Ik bedenk me dat het waarschijnlijk wijs is om de koel kanalen in het blok te spoelen. Ik heb een nieuwe extra dikke radiator besteld, en wil graag het blok inwendig schoon hebben voordat de radiator gekoppeld wordt.

De waterpomp is er ook nog af.
Waterslang op het inlaatspruitstuk ( zonder thermostaat in het huis) en via aansluitingen waterpomp er uit? Of waterpomp monteren en via waterpomp in en inlaatspruitstuk uit?
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: C20, 1971 point of no return

Post by SRB12 »

Ik zou de slang er gewoon in houden.
Post Reply