C20, 1971 point of no return
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: C20, point of no return
Keep up the good work!!
gr
gr
Re: C20, point of no return
Vandaag blok wat verder kaal gemaakt, pullies, startmotor, dynamo en uitlaat spruitstukken er af.
Het valt me echt op dat de bouten allemaal vrij losjes zitten.
Klepdeksel boutjes zaten net handvest.
Oliefilter kan ik er zo met de hand uitdraaien.
Ik denk dat dit allemaal samen de olielekkage verklaard.
Kreeg vandaag wel de schrik .... ik zag diverse ruwe gaten in de bodem van de cilinderkoppen...
Volgens een revisie bedrijf typisch Amerikaans ( letterlijk: te lui om een vijl in de handen te nemen). Terugstroom gaten olie.
Het valt me echt op dat de bouten allemaal vrij losjes zitten.
Klepdeksel boutjes zaten net handvest.
Oliefilter kan ik er zo met de hand uitdraaien.
Ik denk dat dit allemaal samen de olielekkage verklaard.
Kreeg vandaag wel de schrik .... ik zag diverse ruwe gaten in de bodem van de cilinderkoppen...
Volgens een revisie bedrijf typisch Amerikaans ( letterlijk: te lui om een vijl in de handen te nemen). Terugstroom gaten olie.
Re: C20, point of no return
Jup.
Je kunt ervoor kiezen om alles netjes te vijlen. Lager bij de nokkenas zie je dit ook wel.
Je kunt ervoor kiezen om alles netjes te vijlen. Lager bij de nokkenas zie je dit ook wel.
Re: C20, 1971 point of no return
Ziet er goed uit. Die tank, is dat de 122 ltr versie ?
Re: C20, 1971 point of no return
heb ik ook in m`n suburban liggen, heerlijk zo`n grote tank!
Re: C20, 1971 point of no return
Wat is wijsheid?
Ik heb in mijn enthousiasme van te voren niet gecontroleerd waar het blok lekte. Ik dacht aan de achterste krukaskeering. Bij demontagen bleken de klepdeksels er bij wijze van spreken bijna los op te liggen, en het oliefilter kon ik zonder al te veel moeite met de hand losdraaien.
Zou de lekkage hier door zijn ontstaan?
Of het zekere voor het onzekere nemen en nu het blok er uit is, toch maar de achterste krukaskeering vervangen....
Roept u maar
Ik heb in mijn enthousiasme van te voren niet gecontroleerd waar het blok lekte. Ik dacht aan de achterste krukaskeering. Bij demontagen bleken de klepdeksels er bij wijze van spreken bijna los op te liggen, en het oliefilter kon ik zonder al te veel moeite met de hand losdraaien.
Zou de lekkage hier door zijn ontstaan?
Of het zekere voor het onzekere nemen en nu het blok er uit is, toch maar de achterste krukaskeering vervangen....
Roept u maar
Re: C20, 1971 point of no return
100% vervangen. Je kunt er nu bij. Je slaat jezelf voor de kop als het er toch weglekt, of het begint daar een half jaartje na weer terugplaatsen te lekken.
Re: C20, 1971 point of no return
Zou ik ook zeker doen, mijn blok en bak zijn eruit geweest en ik heb al spijt van dingen de ik toen had moeten vervangen maar niet heb gedaan.
Voor die paar eurootjes zou ik niet twijfelen. Voor mij in elk geval een goede les geweest. Volgende keer doe ik het anders.
Voor die paar eurootjes zou ik niet twijfelen. Voor mij in elk geval een goede les geweest. Volgende keer doe ik het anders.
Re: C20, 1971 point of no return
Oké, duidelijke reacties.
De koe maar gelijk bij de hoorns gevat en de carterpan alvast verwijderd. Volgende advies....
Nu ik toch bezig ben, een compleet pakkingset bestellen en ook de intake er af (stuk beter schoonmaken)??
Welke pakking en keerring hebben jullie goede ervaringen mee?
Zo te zien is het blok al open geweest.
De koe maar gelijk bij de hoorns gevat en de carterpan alvast verwijderd. Volgende advies....
Nu ik toch bezig ben, een compleet pakkingset bestellen en ook de intake er af (stuk beter schoonmaken)??
Welke pakking en keerring hebben jullie goede ervaringen mee?
Zo te zien is het blok al open geweest.
Re: C20, 1971 point of no return
Ik heb niet dit blok, maar volgens mij zijn standaard sets wel prima.
Voor de keerring, zorg dat je geen touwpakking gebruikt, maar neopreen. Touwpakking moet je op een bepaalde manier plaatsen en dan zelf op maat knippen. Heb ik ook een keer gedaan en toen lekte het omdat ik het niet goed had gedaan.
En als je de bovenkant aan gaat pakken, gebruik dan geen siliconen op plekken waar brandstof kan komen. Hylomar oid voor de "runners", bij gebrek aan Nederlands. Dat zijn de kanalen waar brandstof/ lucht mengsel de koppen ingaan.
Rondom de waterkanalen kan wel siliconen worden gebruikt.
Verder zit er vaak een rubber afdichting tussen blok en intake. Als het blok eerder is gevlakt kan het zijn dat die afstand te klein wordt om dat rubber terug te plaatsen en krijg je een lek. In dat geval kan je het rubber beter weglaten en met bijvoorbeeld permatex ultra black vullen.
Wat lastig te zien, maar hier tussen intake en blok.
Overigens heb ik hetzelfde gedaan tussen carterpan en blok bij de krukas.
Voor de keerring, zorg dat je geen touwpakking gebruikt, maar neopreen. Touwpakking moet je op een bepaalde manier plaatsen en dan zelf op maat knippen. Heb ik ook een keer gedaan en toen lekte het omdat ik het niet goed had gedaan.
En als je de bovenkant aan gaat pakken, gebruik dan geen siliconen op plekken waar brandstof kan komen. Hylomar oid voor de "runners", bij gebrek aan Nederlands. Dat zijn de kanalen waar brandstof/ lucht mengsel de koppen ingaan.
Rondom de waterkanalen kan wel siliconen worden gebruikt.
Verder zit er vaak een rubber afdichting tussen blok en intake. Als het blok eerder is gevlakt kan het zijn dat die afstand te klein wordt om dat rubber terug te plaatsen en krijg je een lek. In dat geval kan je het rubber beter weglaten en met bijvoorbeeld permatex ultra black vullen.
Wat lastig te zien, maar hier tussen intake en blok.
Overigens heb ik hetzelfde gedaan tussen carterpan en blok bij de krukas.
Re: C20, 1971 point of no return
Helder, dankjewel.
Ik ga er mee aan de slag.
Ik ga er mee aan de slag.
Re: C20, 1971 point of no return
Gisteren weer wat opgeschoten.
Lpg tank alvast met 15 ltr gevuld, en definitief opgehangen.
Volgens de inbouweisen mag de tank geen metalisch contact maken. Geld dat ook voor de bouten die door de strips gaan? Tussen de bevestigingsogen en de strips mocht geen isolator. Op deze manier maakt de tank wel contact met het frame. Maar hoe het dan anders zou moeten??
Verder is het blok alvast op kleur gebracht.
Ik wil de eerder genoemde permatex Black stuff bestellen, en ipv de hylomar, loctite 5923 bestellen. Is die ook goed voor de runners af te dichten
Is er een manier om te zien welke nokkenas er in zit, zonder deze te demonteren?
Grt
Lpg tank alvast met 15 ltr gevuld, en definitief opgehangen.
Volgens de inbouweisen mag de tank geen metalisch contact maken. Geld dat ook voor de bouten die door de strips gaan? Tussen de bevestigingsogen en de strips mocht geen isolator. Op deze manier maakt de tank wel contact met het frame. Maar hoe het dan anders zou moeten??
Verder is het blok alvast op kleur gebracht.
Ik wil de eerder genoemde permatex Black stuff bestellen, en ipv de hylomar, loctite 5923 bestellen. Is die ook goed voor de runners af te dichten
Is er een manier om te zien welke nokkenas er in zit, zonder deze te demonteren?
Grt
Re: C20, 1971 point of no return
Ik ken de specificaties zo niet, zolang het maar bestand is tegen brandstof. Dit is alleen wel een potje, ik vind een tube handiger.
Zitten er op de kopse kans van de nokkenas geen aanduidingen? Anders vrees ik dat je hem los moet halen.
Aan de andere kant, je hebt em nu al zo ver uit elkaar...
Zitten er op de kopse kans van de nokkenas geen aanduidingen? Anders vrees ik dat je hem los moet halen.
Aan de andere kant, je hebt em nu al zo ver uit elkaar...