C20, 1971 point of no return

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

SRB12 wrote:
Fri Oct 07, 2022 8:39 am
Ik zou de slang er gewoon in houden.
🤣 dus gewoon geen moeilijk gedoe. Doen we👍

muddy bandit
Posts: 639
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by muddy bandit »

Eerst een nachtje laten staan met een schoonmaakazijn oplossing erin, en daarna goed uitspoelen... ben je gelijk alle aangekoekte roest en kalkrommel ook kwijt.

MotiV8
Posts: 1121
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by MotiV8 »

LeonW wrote:
Tue Oct 04, 2022 8:35 pm
Gaat denk ik niet zo maar lukken, werkt electrisch.
Gaat prima, soeppannetje, bromfiets/motorfiets accu erbij, of als de vrouw ff niet thuis is je truck accu op het aanrecht.
Keuken thermometer in het pannetje erbij ( zo'n prik ding van de blokker uit de keukenlade..) ter vergelijking.

Ik doe niet anders. Ik controleer altijd aftermarket thermometers, water, olie, transmissie alvorens ik ze inbouw. Als ze niet goed aangeven heeft het nog geen zin.

En als de vrouw thuiskomt, vertel je gelijk dat je een temperatuurmeter gecontroleerd hebt en niet hoe je het gedaan hebt.
Ze zien toch wel dat je op het aanrecht bezig bent geweest. Gelijk bekennen, en niet wat & hoe is genoeg om de vrede te bewaren.

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Ik wilde vanmiddag de achterste krukas keerring vervangen.
Want vinden jullie van de lagerschaal?
Image

rene74monte
Posts: 4553
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by rene74monte »

die ziet er wel wat raar uit lijkt me

rene74monte
Posts: 4553
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by rene74monte »

heb het even aan een maat van me gevraagd die er een boel verstand van heeft

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

rene74monte wrote:
Sun Oct 09, 2022 2:29 pm
heb het even aan een maat van me gevraagd die er een boel verstand van heeft
Dankjewel 👍,

Hier een andere hoodlager schaal

Image

Image

Denk dat het antwoord wel duidelijk gaat zijn☹️

SRB12
Posts: 791
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: C20, 1971 point of no return

Post by SRB12 »

Je ziet koper.
Ik zou em ff langs het revisiebedrijf brengen om te meten. Als je geluk hebt is het met alleen lagers vervangen klaar.
Maar meestal niet.

Indianjohn
Posts: 66
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by Indianjohn »

Bij mijn motor had ik hetzelfde, bleek slijtage te zijn van effe geen olie bij starten na lang stil gestaan te hebben.
Heb het blok en krukas naar Jacco in Rijsenhout gebracht, omdat alleen lagerschalen vervangen mij niett het goede gevoel geeft.

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Dank jullie, verwachte dit antwoord wel al.

Ik zal morgen eens een rondje gaan bellen.
Wordt vervolgd

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Indianjohn wrote:
Sun Oct 09, 2022 7:54 pm
Bij mijn motor had ik hetzelfde, bleek slijtage te zijn van effe geen olie bij starten na lang stil gestaan te hebben.
Heb het blok en krukas naar Jacco in Rijsenhout gebracht, omdat alleen lagerschalen vervangen mij niett het goede gevoel geeft.
Zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn geweest.
Auto is de laatste 6 jaar maar enkele keren per jaar gebruikt.

Indianjohn
Posts: 66
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by Indianjohn »

Vond nog wat naslagwerk over lagerslijtage.....

Image
Image
Image
Image

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Dankje, jammer dat de plaatjes niet heel duidelijk zijn.
Het is me wel duidelijk dat er heel veel mogelijke oorzaken zijn. Ook de drijfstanglagers zijn aan de beurt lijkt mij.

Volgens mij zijn de lagers wel allemaal met een veel te hoog moment aangetrokken. Ik moet er een pijp op zetten, en dan trekt het 3/8 wringijzer nog in een bocht.
Image

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Morgen ff langs revisie bedrijf, kijken wat ze zeggen.

Nog iemand tips voor het zuiden van het land?

LeonW
Posts: 349
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: C20, 1971 point of no return

Post by LeonW »

Vanochtend overleg gehad met revisie bedrijf. Slijtage patroon op lagerschalen was niks spannends.
Besloten om alles erheen te brengen. Alles wordt schoongemaakt en opgemeten, dan gaan we beslissen wat de aanpak wordt
Image

Image

Image

Image

Post Reply