dus gewoon geen moeilijk gedoe. Doen we
C20, 1971 point of no return
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: C20, 1971 point of no return
Eerst een nachtje laten staan met een schoonmaakazijn oplossing erin, en daarna goed uitspoelen... ben je gelijk alle aangekoekte roest en kalkrommel ook kwijt.
Re: C20, 1971 point of no return
Gaat prima, soeppannetje, bromfiets/motorfiets accu erbij, of als de vrouw ff niet thuis is je truck accu op het aanrecht.
Keuken thermometer in het pannetje erbij ( zo'n prik ding van de blokker uit de keukenlade..) ter vergelijking.
Ik doe niet anders. Ik controleer altijd aftermarket thermometers, water, olie, transmissie alvorens ik ze inbouw. Als ze niet goed aangeven heeft het nog geen zin.
En als de vrouw thuiskomt, vertel je gelijk dat je een temperatuurmeter gecontroleerd hebt en niet hoe je het gedaan hebt.
Ze zien toch wel dat je op het aanrecht bezig bent geweest. Gelijk bekennen, en niet wat & hoe is genoeg om de vrede te bewaren.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: C20, 1971 point of no return
die ziet er wel wat raar uit lijkt me
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: C20, 1971 point of no return
heb het even aan een maat van me gevraagd die er een boel verstand van heeft
Re: C20, 1971 point of no return
Dankjewel ,rene74monte wrote: ↑Sun Oct 09, 2022 2:29 pm heb het even aan een maat van me gevraagd die er een boel verstand van heeft
Hier een andere hoodlager schaal
Denk dat het antwoord wel duidelijk gaat zijn
Re: C20, 1971 point of no return
Je ziet koper.
Ik zou em ff langs het revisiebedrijf brengen om te meten. Als je geluk hebt is het met alleen lagers vervangen klaar.
Maar meestal niet.
Ik zou em ff langs het revisiebedrijf brengen om te meten. Als je geluk hebt is het met alleen lagers vervangen klaar.
Maar meestal niet.
-
- Posts: 210
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: C20, 1971 point of no return
Bij mijn motor had ik hetzelfde, bleek slijtage te zijn van effe geen olie bij starten na lang stil gestaan te hebben.
Heb het blok en krukas naar Jacco in Rijsenhout gebracht, omdat alleen lagerschalen vervangen mij niett het goede gevoel geeft.
Heb het blok en krukas naar Jacco in Rijsenhout gebracht, omdat alleen lagerschalen vervangen mij niett het goede gevoel geeft.
Re: C20, 1971 point of no return
Dank jullie, verwachte dit antwoord wel al.
Ik zal morgen eens een rondje gaan bellen.
Wordt vervolgd
Ik zal morgen eens een rondje gaan bellen.
Wordt vervolgd
Re: C20, 1971 point of no return
Zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn geweest.Indianjohn wrote: ↑Sun Oct 09, 2022 7:54 pm Bij mijn motor had ik hetzelfde, bleek slijtage te zijn van effe geen olie bij starten na lang stil gestaan te hebben.
Heb het blok en krukas naar Jacco in Rijsenhout gebracht, omdat alleen lagerschalen vervangen mij niett het goede gevoel geeft.
Auto is de laatste 6 jaar maar enkele keren per jaar gebruikt.
-
- Posts: 210
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: C20, 1971 point of no return
Dankje, jammer dat de plaatjes niet heel duidelijk zijn.
Het is me wel duidelijk dat er heel veel mogelijke oorzaken zijn. Ook de drijfstanglagers zijn aan de beurt lijkt mij.
Volgens mij zijn de lagers wel allemaal met een veel te hoog moment aangetrokken. Ik moet er een pijp op zetten, en dan trekt het 3/8 wringijzer nog in een bocht.
Het is me wel duidelijk dat er heel veel mogelijke oorzaken zijn. Ook de drijfstanglagers zijn aan de beurt lijkt mij.
Volgens mij zijn de lagers wel allemaal met een veel te hoog moment aangetrokken. Ik moet er een pijp op zetten, en dan trekt het 3/8 wringijzer nog in een bocht.
Re: C20, 1971 point of no return
Morgen ff langs revisie bedrijf, kijken wat ze zeggen.
Nog iemand tips voor het zuiden van het land?
Nog iemand tips voor het zuiden van het land?