C20, 1971 point of no return
Re: C20, 1971 point of no return
[/quote]Is er een manier om te zien welke nokkenas er in zit, zonder deze te demonteren?[/quote]
Summit Racing™ Cam Degreeing Kits SUM-G1056-16
Grt
Summit Racing™ Cam Degreeing Kits SUM-G1056-16
Grt
-
- Posts: 639
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: C20, 1971 point of no return
Kwast die LPG-tank nog even goed in met een metaalverf nu je er overal nog goed bij kunt, uit ervaring weet ik dat het standaard verflaagje op die tanks vrij snel weer roestbruin kan worden.
Re: C20, 1971 point of no return
muddy bandit wrote: ↑Mon Sep 19, 2022 9:53 pmKwast die LPG-tank nog even goed in met een metaalverf nu je er overal nog goed bij kunt, uit ervaring weet ik dat het standaard verflaagje op die tanks vrij snel weer roestbruin kan worden.
[/quot
gedaan
Re: C20, 1971 point of no return
Vandaag bezig geweest met nieuwe dorpel inlassen. Ik heb een dorpel met huis tuin en keuken middeltjes in de vorm geklopt.

Vervolgens ook de extra opening in de laadbak voor de tweede benzinetank dicht gemaakt



Ik wil weer de originele water temperatuur meter aansluiten. Voor zover ik weet werkte deze niet. Kan ik die testen?
Op de edelbrock intake zit een water temp aansluiting.
Deze zat aangesloten op een auto gage meter.
Deze wil ik niet meer gebruiken. Kan die gewoon afgedopt worden?



Vervolgens ook de extra opening in de laadbak voor de tweede benzinetank dicht gemaakt



Ik wil weer de originele water temperatuur meter aansluiten. Voor zover ik weet werkte deze niet. Kan ik die testen?
Op de edelbrock intake zit een water temp aansluiting.
Deze zat aangesloten op een auto gage meter.
Deze wil ik niet meer gebruiken. Kan die gewoon afgedopt worden?


-
- Posts: 4553
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: C20, 1971 point of no return
ja en ja , afdoppen geen probleem en die meter kun je testen als je de zender er ook nog bij hebt , gewoon in een pannetje water op het gas :-)
Re: C20, 1971 point of no return
Gaat denk ik niet zo maar lukken, werkt electrisch.rene74monte wrote: ↑Sat Oct 01, 2022 9:34 pmja en ja , afdoppen geen probleem en die meter kun je testen als je de zender er ook nog bij hebt , gewoon in een pannetje water op het gas :-)
Re: C20, 1971 point of no return
Vandaag bijna alle keerringen en de carterpan pakking vervangen. Ook het filter is vervangen.
Morrgen komt nog een tooltje binnen om de keerring van de shift linkage te vervangen. Dan zou de th400 volledig lekvrij moeten zijn.
Aangezien ik nu toch de pan los had ook maar een drainplug gemonteerd.


Morrgen komt nog een tooltje binnen om de keerring van de shift linkage te vervangen. Dan zou de th400 volledig lekvrij moeten zijn.
Aangezien ik nu toch de pan los had ook maar een drainplug gemonteerd.


-
- Posts: 4553
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: C20, 1971 point of no return
ja , klopt uiteraard , je moet er wel een accu bij gebruiken , heb je niet zo`n campinggaspitje ?
Re: C20, 1971 point of no return
Helder, electra is niet mijn sterkste punt en zal het helaas ook nooit worden. Ik begrijp uiteraard dat de er twee contacten met de plus en de min verbonden moeten worden.
Maar wat zie ik hier nu?
Ik neem aan dat links en rechts + en - is, maar die twee in het midden boven elkaar met het blauwe vakje begrijp ik dan weer niet


De linker lijkt mij dan +, en de rechter -.
Maar wat zie ik hier nu?
Ik neem aan dat links en rechts + en - is, maar die twee in het midden boven elkaar met het blauwe vakje begrijp ik dan weer niet


De linker lijkt mij dan +, en de rechter -.
Re: C20, 1971 point of no return
In het engels, maar deze gast legt het wel duidelijk uit:
https://youtu.be/8Kz0o-3N19w
Je hebt een plus en een min om de meter aan te zetten en de weerstanddraad uit de tank die het signaal doorgeeft.
Verder lijkt het op de eerste foto erop dat de weerstand stuk is (dat losse draadje tussen de connecties in het midden boven elkaar). Dat zorgt er voor dat de meter beetje vertraagd reageert en het niet zo nerveus oogt als je over een hobbeltje rijdt. Dat laat hij aan het einde ook nog even zien.
https://youtu.be/8Kz0o-3N19w
Je hebt een plus en een min om de meter aan te zetten en de weerstanddraad uit de tank die het signaal doorgeeft.
Verder lijkt het op de eerste foto erop dat de weerstand stuk is (dat losse draadje tussen de connecties in het midden boven elkaar). Dat zorgt er voor dat de meter beetje vertraagd reageert en het niet zo nerveus oogt als je over een hobbeltje rijdt. Dat laat hij aan het einde ook nog even zien.
Re: C20, 1971 point of no return
Ik zal het vanavond bestuderen, dank.
Echter, dit is niet de achterzijde van de benzinemeter maar van de temperatuur
Echter, dit is niet de achterzijde van de benzinemeter maar van de temperatuur
Re: C20, 1971 point of no return
Vraag
Ik bedenk me dat het waarschijnlijk wijs is om de koel kanalen in het blok te spoelen. Ik heb een nieuwe extra dikke radiator besteld, en wil graag het blok inwendig schoon hebben voordat de radiator gekoppeld wordt.
De waterpomp is er ook nog af.
Waterslang op het inlaatspruitstuk ( zonder thermostaat in het huis) en via aansluitingen waterpomp er uit? Of waterpomp monteren en via waterpomp in en inlaatspruitstuk uit?
Ik bedenk me dat het waarschijnlijk wijs is om de koel kanalen in het blok te spoelen. Ik heb een nieuwe extra dikke radiator besteld, en wil graag het blok inwendig schoon hebben voordat de radiator gekoppeld wordt.
De waterpomp is er ook nog af.
Waterslang op het inlaatspruitstuk ( zonder thermostaat in het huis) en via aansluitingen waterpomp er uit? Of waterpomp monteren en via waterpomp in en inlaatspruitstuk uit?