International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Spullen voor mijn wielrand persmal waren binnen , even test gedaan op een een eerder probeersel . Het komt in de buurt maar moet nog even wat twieken met de plaats van de radius . Hij is bijna perfect voor binnen scherm maar voor buiten wijkt hij nog net te veel af ten opzichte van orgineel .
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Cool bedacht. Hoe heb je dat gedaan? CAD getekend en via internet laten maken?
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Mon Dec 20, 2021 10:26 pm Cool bedacht. Hoe heb je dat gedaan? CAD getekend en via internet laten maken?
Ja idd , even met solid works wat opgezet en laten laser snijden via webportaal , niet heel goedkoop maar je wil wel eens wat . ( Wel KvK nr nodig voor inlog )
De manier waarop ik bedacht had was door de platen aan 1 kant op elkaar te bouten en de andere kant tussen ieder plaat een ring of misschien twee te doen een beetje waaier / ronde / radius vorm te maken . En dan voor uilopen van de vorm een wig te gebruiken tijdens het persen .

Heb alleen een foutje in de steek van de radius dus moet nog even crea zijn om het op te lossen .
Chevclassic
Posts: 31
Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am

Re: International Travelall "74

Post by Chevclassic »

De auto mag van geluk spreken met jou als nieuwe eigenaar, in elke andere situatie was hij bij het schroot beland.
Mooi project om te zien en te volgen, goed bezig! :thumbs:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

ik buig voor jou , iemand anders had al lang een andere auto gekocht ,
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Hehe, sommige mensen zijn zo gek :D


Image
:roll:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

ik heb er ook ooit een gehad , een 68 kingswood , alleen de achterklep waf gaaf , alle deuren hadden geen onderkant meer , alle wielranden waren weg , ze hadden alles met sponsjes , papier mache en poly plamuur opgevuld , ben er een jaar mee bezig geweest
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Chevclassic wrote: Wed Dec 22, 2021 7:09 am De auto mag van geluk spreken met jou als nieuwe eigenaar, in elke andere situatie was hij bij het schroot beland.
Mooi project om te zien en te volgen, goed bezig! :thumbs:
Dank je voor je reactie , daar was ik eigenlijk ook wel bang voor toen ik hem zag . Het zal de niet de mooiste worden in het land maar hij blijft in ieder geval bestaan en hopelijk snel weer de weg op kunnen .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

rene74monte wrote: Wed Dec 22, 2021 5:05 pm ik buig voor jou , iemand anders had al lang een andere auto gekocht ,
Ja , geloof dat iemand op de bank hier dat tweede deel ook liever had gehad .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Wed Dec 22, 2021 7:58 pm Hehe, sommige mensen zijn zo gek :D


Image
:roll:

Haha , daar gaan ook wel wat rolletjes lasdraad in zitten .En wat stukjes plaatwerk . Nog veel voor te krijgen of moet alles gefabriceerd worden ?
Je hebt in ieder geval de kans om aan de innerlijk schoonheid te werken zonder de dikke lagen van camuflage door plamuur en een glanzend laagje lak .
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Ja daar zat heel veel laswerk en plaatmateriaal in. Nog best veel voor te krijgen, maar niet alles. Veel zelf gedaan, maar op gegeven moment ook uitbesteed.
Paar jaar later staat hij er veel beter bij :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Doet me denken aan Lennard’s Buick :)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Sun Dec 26, 2021 12:13 pm Ja daar zat heel veel laswerk en plaatmateriaal in. Nog best veel voor te krijgen, maar niet alles. Veel zelf gedaan, maar op gegeven moment ook uitbesteed.
Paar jaar later staat hij er veel beter bij :D
Ja , heb je project even doorlopen , denk dat bij zelfde gaat op een moment , wil wel na deze grondige opknapbeurt eerst de weg op en even rond rijden maar dan denk ik dat de body ook een keer van frame afgaat in de toekomst als ooit een keer een huis ga vinden met voldoende ruimte voor en normaal bedrag . Zucht .....
Post Reply