International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Wilf wrote: Wed Feb 03, 2021 9:46 am Het is extreem veel werk maar wel voldoenend en je word bij elk stukje ook steeds een stukje vaardiger. :thumbs:
Klopt. Maar je moet er ook wat aardigheid in hebben. Ik was er na anderhalf jaar echt helemaal klaar mee.
Wel respect :thumbs:
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: International Travelall "74

Post by Lennard »

knap hoor.
Ik moet er nu ook niet meer aan denken om weer kilometers te moeten lassen.

Wel mooi werk ! ziet er goed uit :idea: :thumbs:
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Dank voor alle complimenten , we gaan gestaag door .

Vandaag spatbord aan de andere kant er ook vanaf om de parafaan los te kunnen halen . Nog een aantal puntlasjes uitboren dan kan hij er vanaf om de schade te zien

. Toch besloten om niet van buiten af te patchen maar gewoon de bak van binnenuit in orde te maken . Om zo de naden ook goed af te kunnen werken met soldeer en meerdere lagen verf . Of gewoon meteen RVS er inlassen 😉 . Blijven van die nare plekken die gewoon niet schoon te houden zijn .

Alle troep die er in valt valt en dan weer via e zijkant in een bak valt die ook al weggerot is aan de onderkant . Weet niet of ik dat precies het zelfde terug maak of met een luikje ofzo .
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

ik heb de puntlassen bij de kingswood uit geboord met een houdertje met van die hele kleine ronde zaagjes , ging wel mooi moet ik zeggen
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Oh ik heb een twee tal puntlas boortjes/ freesje met klein centreer puntje dat dan mooi valt in center punt van de center pointer . Heb ook al een keer een boor 8 mm verslepen met grotere top hoek dat beviel ook wel moest er net een hebben waar ik niet bij kon.
Zal eens kijken naar die zaagjes heb ze wel gezien maar was bang dat ze niet werkte . Had die puntlas boortjes nog liggen van zijpaneel wat ik in mijn VW camper gezet had .

Hoe groot worden die gaten eigenlijk en ze zijn hol dus je hoeft alleen bij terugplaatsen de zaagdikte vol te lassen? Of te smelten
rene74monte wrote: Sun Feb 07, 2021 9:19 am ik heb de puntlassen bij de kingswood uit geboord met een houdertje met van die hele kleine ronde zaagjes , ging wel mooi moet ik zeggen
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

ik bedoel dit , maar volgens mij bedoel jij dat ook :-)

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Idd , maar boor je dan een gat door endoor ? Dat pennetjes moet er door vallen ? Dan heb je ook een gat ( je ) in de onderliggende materiaal?


rene74monte wrote: Sun Feb 07, 2021 3:10 pm ik bedoel dit , maar volgens mij bedoel jij dat ook :-)

Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Als je een goed setje hebt dan is dat pennetje een inverend centreerpunt, dat druk je dus op de puntlas (evt. iets voorboren of centreren met een drevel) en gaat niet door het onderliggende plaatwerk. ;)
Maar er zijn ook genoeg van die Ali Baba setjes in de handel waarbij dat centreerpennetje wel gewoon een vast boortje is en je de zaagjes ongeveer per laspunt af kunt schrijven, dat zijn dure setjes om mee te werken.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

ik heb ze wel gebruikt toen maar vond het niet heel handig , misschien deed ik het ook wel niet goed
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Soms is het wel handig, maar meestal gebruik ik daarvoor wel m'n powervijl... het werkt toch wat sneller met een 13 mm schuurband.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

muddy bandit wrote: Mon Feb 08, 2021 9:38 am Soms is het wel handig, maar meestal gebruik ik daarvoor wel m'n powervijl... het werkt toch wat sneller met een 13 mm schuurband.
Oke , dat is idd handig , maar 13mm gat is wel weer groot om dicht te lassen . Niet echt geschikt voor hergebruik van plaatwerk denk ik dus . Of zie ik dat verkeerd ?

Gebruik zelf in die situatie als de onderlaag niet hergebruikt kan worden een stappenboortje . Centreert makkelijk op een centerpunt en mooi rond gat ;)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Een powervijl is alleen geschikt voor gebruik op de kant van het afgeschreven plaatwerk, dus als je wat wilt hergebruiken dan uitslijpen vanaf de kant die toch al vervangen moet worden.... anders wordt het inderdaad uitboren.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

Bazz wrote: Mon Feb 08, 2021 7:45 pm Oke , dat is idd handig , maar 13mm gat is wel weer groot om dicht te lassen . Niet echt geschikt voor hergebruik van plaatwerk denk ik dus . Of zie ik dat verkeerd ?
dat zie je verkeerd , je boort alleen het plaatwerk kapot wat je wilt vervangen , het deel wat je laat zitten komt geen gat in
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Hahaha , ja behalve als dat plaatwerk het onderliggende plaatwerk is . Bv binnen dorpel die vast zit samen met buitendorpel en verstevigingen rib ( 3 lagen ) naja voor gewone klusjes zou idd kunnen . Al moet je wel weer wat zaagje laat zitten wegslijpen
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Vraagje , mag een lpg tank ophanging aan carrosserie vast gelast zitten ? ( Twee strippen waar tank op vast gebout zit en die is vervolgens elke kant op versteviging rib gelast .) Gaat om een ringtank die dus hangt aan die 4 lassen . Ik ga geen foto posten want het doet pijn aan mijn ogen en ben er zwaar chagrijnig over .... Want ik durf bijna niet te zeggen wat ze nog meer " professioneel " gedaan bij hebben bij de inbouw . :boos: :boos: :boos:
Post Reply